Er min sykkel strupet?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Er min sykkel strupet?

Legg inn av bergenser83 »

Jeg har nylig kjøpt en 1991 xt600. Den har vært bruktimpotert. I vognkortet står det 20 kw, som blir 20*1,36 = 27 hk

Når jeg leser rundt på nett ser jeg at disse syklene har mer hk.

Jeg har for lite erfaringsgrunnlag til å si om sykkelen går som en 27 hester eller en 47 hester....

Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det lov å gjøre noe med dette?

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Er min sykkel strupet?

Legg inn av JanK »

Den skal ha en toppfart på 160km/t og gjøre 0-100 på 6,7 sekunder, du kan jo begynne med å teste hvor nærme du kommer disse tallene. Om den er strupet er det vel bare å få den godkjent på nytt med full effekt hos VV?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Er min sykkel strupet?

Legg inn av Snikkeren »

Du kan jo høre med Kawasaki, han har sikkert en formening om det.
Hvis den er strupet, så er det sikkert ikke noe problem å gjøre den om til fulleffekt.
Og så er det bare å få det inn i vognkortet. Sykkelen er over 10 år, så det utløser ikke noen avgifter.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Er min sykkel strupet?

Legg inn av Kawasaki »

Den har ingen restriksjoner i innsugene,ihvertfall,hvis hukommelsen min ikke svikter fullstendig. Den var grei å få opp på bakhjulet. Jeg opplevde den ganske lik den andre jeg har,men det er jo egentlig vanskelig å bedømme. Men tror nok jeg ville merket det hvis det var 15-20 HK forskjell. Så isåfall kjører jeg rundt med en 27hk selv også,men det tror jeg ikke. Vet ærlig talt ikke hva som står i vognkortet mitt,har aldri tenkt på det. Men skal se når jeg kommer hjem.

Jeg tok aldri tiden på 0-100,ei heller testet jeg toppfarten fullstendig. Men uten å røpe for mye,så tror jeg nok den er ok den òg ;e Mer vil jeg ikke si,for da kommer Godtvoksen og pryler meg :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Svar