Virago 125 - for mye bensin med bensinpumpen tilkoblet...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Virago 125 - for mye bensin med bensinpumpen tilkoblet...

Legg inn av Geir »

Holder på med ungenes Virago 125 etter gammelt. Sykkelen har vært plaget med fusking og stopp, og etter mye om og men ble feilen lokalisert til forgasseren. Ny forgasser ble kjøpt, - en Mikuni BDS26 kopi fra Hong Kong - montert og testet med provisorisk "bensintank" bestående av en avkappet colaflaske hengende i en streng fra styret med slange rett til forgasseren; bare velstand. Sykkelen gikk fint på tomgang, god gassrespons og motoren hørtes fornøyd ut.

Ettersom prøvekjøring med den foreløpig tanken ble i overkant upraktisk monterte jeg på tank og bensinpumpe (vakumpumpe). Da begynte morroa; sykkelen får av en eller annen grunn for mye bensin - den spytter faktisk bensin ut i overgangen forgasser/luftinntak. Det høres også at sykkelen får for mye bensin, og spørsmålet mitt blir da: har noen hørt om eller vært borti tilfeller der vakumpumper gir for høyt trykk eller på annen måte frembringer slike symptomer?

Altså:
- går fint når bensin fra provisorisk tank levert kun med tyngdekraften til hjelp.
- "drukner" når bensin fra tank via vakumpumpe.

Forslag? :scratch
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar