MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av gsx750_80 »

vim skrev: 12 mar 2020, 23:29 I dag ble det en runde med lett polish (Menzerna IP2100) og keramisk forsegling med Gtechniq EXOV4.
Ganske fornøyd, men kunne nok ha gått enda litt hardere til verks med polishen. Er litt redd for å tære for mye på den tynne Ducatilakken, så det får være strøkent nok for i år.
Og alle vedleggene ble liggende ja - stilig :scratch
Det var jaggu en av de bedre rødfargene.. Nydelig sykkel.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av vim »

Det var jaggu en av de bedre rødfargene.. Nydelig sykkel.
Takker. Det er på alle måter guttedrømmen med en Ducati - inkludert fargen :)

I dag har jeg brukt 1/2 time på å montere en SW-Motech Engage tankbag, samt 2 timer på å demontere/remontere venstre kåpe. Skulle se om jeg kunne få bort den 4mm. glippen som er på spissen der kåpa ligger inntil frontlykten. Det ble en stri øvelse, med to skruer som nektet å treffe gjenger (gjenget på nytt), påviste et knekt feste på kåpa (nå limt og 100% strøkent), og generelt knot som jeg alltid synes jobbing med plastdeler er. Hører kloke stemmer si "vent til det er vamt i været med å jobbe på plast", men jeg mestrer dessverre ikke den ventesporten særlig godt :)
Resultat av en hel kvelds innsats?
4 mm. glippe fortsatt :scratch
Får vel bare innse at det er sånn det er da, og prøve å finne roen. Finnes vel bare ett eneste menneske i verden som legger merke til det...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av E-strom »

gsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.
Jeg bestilte forrige onsdag og hentet skiltene på tirsdag, så "en ukes tid" kan være et greit estimat :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av oivindg »

Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av SprintS955 »

Idag blir det nyttekjøring med mcen for å hente samboers bil på verkstedet. Min bil står på bukker da eg "bare" skulle skifte hjullager, alt satt fast, bolter rundet og bremseskjold bortrustet. Venter på deler...

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av cannon »

oivindg skrev: 27 mar 2020, 07:28 Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
Det er helt ok å gjøre enkelte ting selv med egen MC.
Justering av speilvinkel, særlig på venstre side, skal definitivt overlates til autorisert verksted. Jeg mener dette er i samme kategori som fjerning av fluer fra lykt, overhaling av bremsesystem og ventiljustering.
Sitte på sykkel, i stengt garasje, er så vidt innafor..... :thumleft

Hikkas
Innlegg: 41
Registrert: 30 jul 2019, 23:43
Motorsykkelen din: Z800

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Hikkas »

gsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.
Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenning😀. Sykkelen står fortsatt som avreg i bil og henger appen. Blir den automatisk reg når de sender skiltet?

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av oivindg »

cannon skrev:
oivindg skrev: 27 mar 2020, 07:28 Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
Det er helt ok å gjøre enkelte ting selv med egen MC.
Justering av speilvinkel, særlig på venstre side, skal definitivt overlates til autorisert verksted. Jeg mener dette er i samme kategori som fjerning av fluer fra lykt, overhaling av bremsesystem og ventiljustering.
Sitte på sykkel, i stengt garasje, er så vidt innafor..... :thumleft
Tror justering av speilvinkel er ok så lenge man holder seg til grader og ikke radianer.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av gsx750_80 »

Hikkas skrev: 27 mar 2020, 11:31
gsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.
Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenning😀. Sykkelen står fortsatt som avreg i bil og henger appen. Blir den automatisk reg når de sender skiltet?
Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
(Man vil ikke få skilt(er) uten at obligatorisk forsikring er på plass).

Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..

Hva er status for sykkelen din om du sjekker her?:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist
mvh

-gsx750_80

Hikkas
Innlegg: 41
Registrert: 30 jul 2019, 23:43
Motorsykkelen din: Z800

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Hikkas »

gsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25

Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
(Man vil ikke få skilt(er) uten at obligatorisk forsikring er på plass).

Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..

Hva er status for sykkelen din om du sjekker her?:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist
Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltet :twothumbs:
Så det er montert jeg har vært ute og kjørt :prf
Raskt levert vil jeg si👍
Men står fortsatt som avregistrert....... :-k

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av E-strom »

Hikkas skrev: 27 mar 2020, 11:31
gsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.
Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenning😀. Sykkelen står fortsatt som avreg i bil og henger appen. Blir den automatisk reg når de sender skiltet?
Ja - jeg tegnet forsikring og sendte epost for å bestille skilt forrige onsdag. Senere samme dag var mc'ene registrert (dvs; linjen med avregistrert var fjernet)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av gsx750_80 »

Hikkas skrev: 27 mar 2020, 18:43
gsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25

Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
(Man vil ikke få skilt(er) uten at obligatorisk forsikring er på plass).

Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..

Hva er status for sykkelen din om du sjekker her?:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist
Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltet :twothumbs:
Så det er montert jeg har vært ute og kjørt :prf
Raskt levert vil jeg si👍
Men står fortsatt som avregistrert....... :-k
Bestilte skilt torsdag ettermiddag, forrige uke. En bekjent som bestilte kort tid før, fikk melding via digipost,
og kunne hente sitt i nærbutikken i går kveld.
Jeg har ikke hørt noe selv, så langt. Jeg har ikke digipost bruker.

Noen som vet om posten benytter sms for å melde om pakke, eller om det kommer brev i posten, i et slikt tilfelle?
Hadde håpet å få rulle en tur snart, men nå er det kommet snø, så..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Bjerknez »

Skulle hatt en snøscooter si :lol

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 03 apr 2020, 13:57
Hikkas skrev: 27 mar 2020, 18:43
gsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25

Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
(Man vil ikke få skilt(er) uten at obligatorisk forsikring er på plass).

Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..

Hva er status for sykkelen din om du sjekker her?:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist
Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltet :twothumbs:
Så det er montert jeg har vært ute og kjørt :prf
Raskt levert vil jeg si👍
Men står fortsatt som avregistrert....... :-k
Bestilte skilt torsdag ettermiddag, forrige uke. En bekjent som bestilte kort tid før, fikk melding via digipost,
og kunne hente sitt i nærbutikken i går kveld.
Jeg har ikke hørt noe selv, så langt. Jeg har ikke digipost bruker.

Noen som vet om posten benytter sms for å melde om pakke, eller om det kommer brev i posten, i et slikt tilfelle?
Hadde håpet å få rulle en tur snart, men nå er det kommet snø, så..
Det ble til at jeg ringte Posten, som kunne fortelle meg at en pakke adressert til meg hadde ankommet mitt lokale postkontor i dag.
Dermed kunne jeg stikke og hente skiltet.
Hadde jeg ikke foretatt meg noe ville jeg ha fått melding i postkassa, antakelig over helga. (Ingen opplysninger jeg fikk tydet
på at jeg ville ha fått beskjed via sms eller epost).
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjellv »

Ingenting. Absolutt ingenting har jeg gjort med mcn i dag. Den står fortsatt på vinterlager, og det skal mye til at jeg får henta den til påske. Men skiltet står i det minste på Bilde
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Svar