MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av mekkern »

Så hvis mc pluss utstyr er over 240 kg så er det 60 kmh..........og mister lappen i 86 kmh...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kgjersda »

Maks vekt er uansett 300kg. Så du kan ikke laste på en gs1200 lovlig uansett.

For min del har jeg ingen sykler over 210. så den passer perfekt til mitt bruksområde og sikkert til 95% av alle andre der ute.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av xavi0n »

Når det er godvær å man ikke kan kjøre så kan man i alle fall skru!
4C932164-67FB-45B4-8A50-278D19D68B39.jpeg
I går kom nye drev, og i dag ble nye drev å nytt kjede montert, samtidig ble det brukt utrolig mye tid på å grave ut å vaske bort gammel smøring
DC96519C-365C-4A3C-8636-AD522E599702.jpeg
Å ut i fra slitasjen på drev å regne så kan det se ut som forrige eier bare har byttet drev bak, det så nesten nytt ut, mens framdrevet sto det værre til med
F0492BF9-9B2E-4485-87B7-76DDFAA04D8F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Montert Held salveske på passasjersalen til LilleMY21.
Veldig greit alternativ til tankveske :prf .
Veska har festeplate med glidelås som betyr at veska kan tas av å tas med som en vanlig veske siden den har egen glidelåslomme til bærehåndtak.
Evt. at man bruker den som ryggsekk. Eget rom her også for den justerbare enkeltselen.

I tillegg er veska utvidbar og det følger også med eget regntrekk.
Artig liten sak :) !
090821 4.JPG
090821 5.JPG
090821 6.JPG
090821 7.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

xavi0n skrev: 08 aug 2021, 16:20
Å ut i fra slitasjen på drev å regne så kan det se ut som forrige eier bare har byttet drev bak, det så nesten nytt ut, mens framdrevet sto det værre til med Bilde
Er ikke så sikker på det.
Framdrevet slites fortere enn bakdrevet pga. den store forskjellen på størrelsen/omkretsen.
Framdrevet på bildet ser i grunnen ikke veldig ulikt ut i forhold til det jeg byttet i fjor sommer og som hadde vært på sykkelen siden den var ny i 2018. Byttet da til nytt framdrev for sikkerhets skyld før en lengre tur siden haitannprofilen var begynte å bli veldig tydelig. Men uten å bytte bakdrevet siden hele drivlinja - begge drev og kjede - skulle inn på verksted for å byttes noen få uker senere.
Bakdrevet så da omtrent ut som det på bildet ditt.

Jeg tror det er sjelden folk bytter kun bakdrev og beholder det gamle framdrevet. Det som ikke er helt uvanlig er det motsatte, at bakdrevet beholdes når framdrevet byttes.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av xavi0n »

Har en kvittering som sier begge ble byttet for 7000km siden, men det har jeg vanskelig for å tro
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

xavi0n skrev: 09 aug 2021, 18:42 Har en kvittering som sier begge ble byttet for 7000km siden, men det har jeg vanskelig for å tro
7000 km. høres lite ut.
Men likevel ikke utenkelig hvis forrige eier har unnlatt å smøre/olje kjedet jevnlig.

På min KTM 1290 byttet jeg framdrevet etter å ha kjørt godt over 40000 km. Og da så det altså omtrent ut som det du har avbildet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av xavi0n »

Nei intrykket av forrige eier var at hva enn som skulle gjøres ble den levert inn( ingenting galt i det) men mtp kjedeslakken når jeg fikk den og hvor mye skitt det var på kjedet så har nok ikke vedlikehold vært 1 pri
If you gonna be dumb you gotta be tough

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av mekkern »

xavi0n skrev: 09 aug 2021, 19:09 Nei intrykket av forrige eier var at hva enn som skulle gjøres ble den levert inn( ingenting galt i det) men mtp kjedeslakken når jeg fikk den og hvor mye skitt det var på kjedet så har nok ikke vedlikehold vært 1 pri
7000km uten å gjøre noe med kjedet kan nok gjøre susen ja...
Hurra for de som tror O-ring kjeder er "ferdig smørt"..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av xavi0n »

Kan også nevne at jeg fant ikke mindre enn 7 oringer rundt framre drev!
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 09 aug 2021, 20:45
Hurra for de som tror O-ring kjeder er "ferdig smørt"..
Helt enig!
For meg er det eneste naturlige å tenke at metall mot metall i bevegelse i krevende forhold som det kjede og drev jobber under i forhold til omgivelsene, bør ha kontinuerlig smøring. Selv om kjedet har en slags roller tappets løsning for å avhjelpe friksjonen og lukket/innkapslet smøring i leddene.
Smøring påført utenfra er viktig, både for kjede og drev og ikke minst for O/X-ringene, slik at disse unngår å tørke ut.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

xavi0n skrev: 09 aug 2021, 20:52 Kan også nevne at jeg fant ikke mindre enn 7 oringer rundt framre drev!
Ja, da er i hvert fall kjedet totalt ferdig :O !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Balansert hjul
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Sattphalat »

-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 06:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Jompa »

Pakket til årets tur som går til Saltstraumen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar