MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Skogstrollet skrev:Bilde
Blir jo bare bedre og bedre, dette :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjellv »

Gjorde seg bra den vindskjermen din :thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Skogstrollet »

Må si jeg er godt fornøyd selv :)

Har flere ideer om hva jeg ønsker gjøre, men tror jeg må roe meg litt... må jo spare litt av moroa (og penger...) til neste år :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Crossern e under demontering: baksving, bakramme, forgasser, radiatorer og topplokk plukket av idag :-)

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Tenkte å få plukket av stempelet imorgen. Har smurt opp demperlink og svingarmen idag uten å miste noen tørre nåler :-)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av jongsanim »

Laget vindskjerm til bruk om vinteren

Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av E-strom »

jongsanim skrev:Laget vindskjerm til bruk om vinteren

Bilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Den så smart ut!
- har du fått testet den?
- hvor tykt er materialet?
- hvordan varmet du plasten før bøying?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av jongsanim »

E-strom skrev:
Den så smart ut!
- har du fått testet den?
- hvor tykt er materialet?
- hvordan varmet du plasten før bøying?
Testet den i dag, og den funker fint! Får fremdeles noe vind rundt hjelmen, men ikke lengre all vind mot bryst og hode som kjølte meg litt mye ned når det var kuldegrader. Første forsøk dette her, så kan sikkert forbedres ;)

Materialet var en plate "plastglass" fra Biltema, artikkelnummer 26210, som var 600 x 400 x 4mm, som jeg kappet til ved hjelp av tegningene/malen til denne videoen: (han bruker et helt annet materiale og borrelås, men jeg hadde behov for noe sterkere tror jeg)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vbtnlF4XGso&t[/video]

Jeg brukte en gammel varmluftpistol til å varme platen, før jeg bøyde den mot en bordkant / platetoppkant :) Var litt for kjapp enkelte ganger, og kjente at det ble litt mye motstand så måtte varme opp litt ekstra noen ganger... Fikk en liten sprekk eller to i midten hvor mest ble bøyd. I tillegg til de bøyene/vinklene han lager, lagde jeg aller først en liten bøy på toppen av skjermen så luften forhåpentligvis ble blåst over hodet mitt :P

Man kan lett gjøre den penere ved å pusse litt på kantene, eller kutte opp en gummislange og lime den fast rundt kanten, men jeg trengte bare noe som fungerer nå.

Lenke for flere bilder:

http://imgur.com/a/ogXDk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av E-strom »

:twothumbs: Takk for inspirasjonen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Har trolig montert kammene ei tann feil... Kicker to tre ggr, så kommer en kjempesmell i potta..
Forslag? Det gjelder min yz250f 09
Monterte nettopp nytt stempel.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Jompa »

Jaa, hva slags råd er du ute etter ?
Har du mistanke om at registeret er montert ei tann feil, er vel det rette plassen å begynne,
uansett er det greit å starte feilsøkinga der du selv har vært å fikla, hvis ting fungerte greit før du begynte å skru.
Har mer enn en gang erfart det :redface selv om det kan være tungt å innrømme. :sk? :sk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:Jaa, hva slags råd er du ute etter ?
Har du mistanke om at registeret er montert ei tann feil, er vel det rette plassen å begynne,
uansett er det greit å starte feilsøkinga der du selv har vært å fikla, hvis ting fungerte greit før du begynte å skru.
Har mer enn en gang erfart det :redface selv om det kan være tungt å innrømme. :sk? :sk?
Men har jo sjekka kammene...må ned igjen å se :knegg :crazy:

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Hmmmm... Kammene står riktig og merket på svinghjulet er rett.. Jeg begynner å tro det er kommet skit i gassern.. Må plukke den av i morgen.

ZZR-Erling

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Da fikk jeg prøvd en trillstart på crossern etter nevnte stempelbytte, og da starta den greit! Jihaaaa!
Tipper det hadde kommet ett sandkorn i gassern., og at det løsna. Blir jo godt med vakum av en trillstart i 3 gir.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Har ikke gjort noe med MC'en annet enn å skjenke den en liten tanke og håp om tidlig sesongstart... :redface
Men! jeg har montert det nye Activeon CX kameraet på den nye Held hjelmen :crazy: !
Så nå er man klar for turer med med opptak av levanes film :) .
Får nok gjøre alvor av tanken om å filme mer enn hva jeg har gjort tidligere når den nye sesongen spinnes igang om noen ytterst få måneder :yeyeye

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar