MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av L M »

Mottok i går slip on fra Italia, og monterte den nå nettopp. Ble ingen prøvekjøring dessverre, men nå er det bare litt over en måned til oppkjøring. Skal være ærlig å innrømme at en liten del av meg håper på drittvær frem til den tid, da det eneste jeg klarer å tenke på i solsteken, er hvor mye jeg ønsker å kjøre. Samtidig prøver jeg å unne alle dere med førerkort en flott start på sesongen. :D

Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av E-strom »

Senket forhvilerne / fotpinnene:
I kveld har jeg montert senkesett til fothvilerne - de ble 25mm lavere, og du verden for en forandring!
- knærne passer nå inn i "rommene" på siden av tanken
- knevinkelen ble mye bedre
- og en kjapp testtur på kjente veier ga ingen fothvilerskrap

Selve monteringen var en liten times "man-to-macine bonding" som jeg utførte utenfor garasjen. Settet inneholdt alt jeg trengte, samt noen deler til siden det er samme sett for både DL650 og DL1000, og alle årsmodeller fra 2002 til i dag. Det var med forlenger til både girmekanismen og bremsemekanismen, men den til giret var for lang. Girpedalen er nå i passe høyde, men som bildene viser er ikke geometrien helt som før. Prøveturen ga ingen hint om at giring var vanskelig, så jeg lar det være foreløpig...

Erfaringer:
- links-gjenger kan virkelig "skru" hjernen
- bremsepedalen ble for høy, så den ble justert ned
- forlengeren til girmekanismen ble for lang, så jeg måtte endre geometrien
- DHL Express er virkelig ekspress, bestilt og betalt via PayPal på mandag, levert på Heimdal torsdag.

Settet ble kjøpt fra Sv Racing Parts

Hva jeg kjøpte:
Bilde

Bonus som var lagt i pakken:
Bilde

Venstre side før og etter:
BildeBilde

Høyre side før og etter:
BildeBilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Ikke i dag, men i går kveld byttet jeg kjedesmørerdysa med en ny siden den som satt på var gått tett.

Som med den forrige har jeg også viklet den nye med metalltråd, tynnere enn på den forrige. Men likevel nok til at hardplastdysa kan bøyes og tilpasses for best best mulig effekt.
Med stripsfesting til den nedre kjedebeskyttelsen holdes denne godt på plass og gir jevn og god smøring til kjedet.

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

AJ skrev: 20 mai 2017, 20:19 Ikke i dag, men i går kveld byttet jeg kjedesmørerdysa med en ny siden den som satt på var gått tett.

Som med den forrige har jeg også viklet den nye med metalltråd, tynnere enn på den forrige. Men likevel nok til at hardplastdysa kan bøyes og tilpasses for best best mulig effekt.
Med stripsfesting til den nedre kjedebeskyttelsen holdes denne godt på plass og gir jevn og god smøring til kjedet.

Bilde
Hei AJ
Hvor mye omdreining på justeringshjulet har du for å få rett oljemengde?
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 20 mai 2017, 20:57
Hei AJ
Hvor mye omdreining på justeringshjulet har du for å få rett oljemengde?
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.
Nå har jeg den innstilt på en omdreining. Dette gir god smøring uten at felgen grises til.
Men innstillingen endres fortløpende i løpet av sesongen avhengig av temperatur og hastighet (utenlandskjøring...).

Jeg bruker for øvrig kun den oljen som Tutoro selv selger. Min erfaring er at denne er effektiv og veldig drøy i bruk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 20 mai 2017, 20:57
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.
Noen mulighet for at du kan legge ut bilder av monteringen i "Sprocket science" tråden?

Alltid interessant å se hvilke løsninger folk kommer opp med... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av biker7 »

I dag har jeg prøvd meg på litt "detailing" på Tracern \:D/ Vel.. dagens prosjekt er vel egentlig bare som en lett oppvarming å regne for skikkelige detailere, men for min del så var det ihvertfall litt grundigere enn jeg har til vane å gjøre 8)

Har kjøpt meg et 3 trinns Autoglym-sett, og i dag var tiden inne for å teste dette.

Bilde


Startet med en Autoglym-vask, før jeg polerte lakkerte deler med Super Resin. Og til slutt ble det en runde med Extra Gloss Protection.
Kommer også til å ta en runde med Neo Polymer Protection på det meste av sykkelen, men det får vente litt.

Tror det ble et ok resultat, og er nok greit å ha gjort dette. Men at jeg skal gå så mye lengre i min "detailer-karriere" tviler jeg vel på :roll For SÅ artig er det ikke akkurat å pusse å gnu i time etter time ;-) Men speil-blankt og fint ble det jo da :D

Sidedeksel bak:
Bilde

Høyre side forann:
Bilde

Venstre side forann:
Bilde

Deksel oppe ved bensintank:
Bilde

Front:
Bilde
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

AJ skrev: 20 mai 2017, 22:04
haakeik skrev: 20 mai 2017, 20:57
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.
Noen mulighet for at du kan legge ut bilder av monteringen i "Sprocket science" tråden?

Alltid interessant å se hvilke løsninger folk kommer opp med... ;) .
Det skal jeg få gjort, så snart jeg har fått vasket sykkelen :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

AJ skrev: 20 mai 2017, 21:37
haakeik skrev: 20 mai 2017, 20:57
Hei AJ
Hvor mye omdreining på justeringshjulet har du for å få rett oljemengde?
Har nettopp montert Tutoro på Triumphen.
Nå har jeg den innstilt på en omdreining. Dette gir god smøring uten at felgen grises til.
Men innstillingen endres fortløpende i løpet av sesongen avhengig av temperatur og hastighet (utenlandskjøring...).

Jeg bruker for øvrig kun den oljen som Tutoro selv selger. Min erfaring er at denne er effektiv og veldig drøy i bruk.
Ok, da skal jeg prøve samme innstilling og se hvordan det funker. Takk for svar :thumleft

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kgjersda »

Monterte lykt fra en FZ400 Fazer på 600-fazeren :)
Mye bedre lys med doble H4R-pærer. La også opp nytt ledningsnett til de.

Bilde

Har også montert nytt kaliper fra en FZS1000 bake. Mye bedre følsomhet på bakbremsen, den gamle var jo "av og på".
Bilde
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Lauri »

Byttet vakuumbelg (diaphragm) på forgasseren til SRX6'n. Måtte ty til youtube for å få tips ettersom jeg kun byttet belgen og ikke hele stempelet.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

RC54
Innlegg: 40
Registrert: 10 jun 2017, 07:21
Motorsykkelen din: -01-ER6F/-01 GSX600F

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av RC54 »

Montert handguards fra Kina...USD 38,- Nøyaktig samme som Acerbis X-Tarmac, med LED lys.... til USD 150,-
Koblet som kjørelys for og synes bedre i trafikken... Vurderer Honda original Lightbar/Tankguard.. "Alle" har jo svarte guards....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Blaamand »

Byttet olje, oljefilter, luftfilter og tennplugg. Med oljeskift på hver 15t blir det noen bytter i løpet av en sesong :roll
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av MrPitlane »

:D :D :thumleft

I dag har jeg kost meg i Pitlane og montert nytt eksosanlegg og Powercommander på den nyinnkjøpte motorsykkelen min.

Ble en ZZR1400 igjen, og du verden for en behagelig tursykkel. Henta den i Harstad og kjørte direkte ned til Vinstra, hvor jeg traff resten av gjengen og fortsatte på pinsetur på vestlandet.

Mc var litt mer tur-rigget enn det jeg trenger, så vesker og unødig stasj ble fjernet, det samme ble det orginale eksosanlegget. Ble erstattet av et full Titan raceanlegg fra Brocks, med tilhørende Powercommander 5. Mc er tunet og satt opp med 195 hk på bakhjulet. :-k :yeyeye :yeyeye mer enn nok, men du verden for et drag... :twothumbs:

Gjelder å holde seg i skinnet.... :sorry :[-X

https://www.youtube.com/watch?v=1RZ2l0KHWhA

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

Ikkeno' annet enn å stikke innom det lokal MCverkstedet for å ta en kikk på de nyankomne Bridgestone Battlax Adventure A40 dekkene til KTM'en.
Selv om dekkene av samme type som sitter på er et stykke unna nedslitt, tenker jeg det er greit å bytte om en 14 dagers tid likevel.
Mitt tredje A40 sett på denne sykkelen. Ser ingen grunn til å prøve noe annet siden jeg er storfornøyd med disse:

Bilde
(klikk på bildet for mer info om dekket)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar