Tror det sto 4kg. Men den der kan man jo stå på uten problemer. Ganske solide saker. Men har vel med balansen på sykkelen eller noe å gjøre kanskje? Uansett skal jeg ikke ha mer enn maks 3-4 kg bak på der. :)KiMedic skrev: ↑10 jun 2024, 17:07Så bra ut Hvor mye vekt kan du ha der?Bjerknez skrev:Jeg hadde helt glemt at jeg fikk med bagasjebrett til sykkelen når jeg kjøpte den. Så jeg prøvemonterte denne i dag. Her kan jeg stroppe fast teltet og spare mye plass i drybag'en på salen :)
IMG_2024-06-10-000547.jpeg
IMG_1444.jpeg
Sent from my iPhone using Tapatalk
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24291
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39216
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag fant jeg tilfeldigvis noe her hjemme som jeg trodde jeg ikke hadde, nemlig et ekstra sett med nano glass TFT beskyttelsesfolie, som jeg har hatt på instrumentpanelet siden sykkelen var var ny omtrent. Altså i mer enn fem sesonger.
Har fungert fint dette, men hadde bebegynt å løsne litt i kantene.
Så da var det å gjøre en spontanjobb med å fjerne det gamle og sette på det nye. En pirkejobb hvor det er om å gjøre å følge den monteringsanvisning hvor man må ha tunga rett i munnen og fingrene på rett sted.
Forsøkte med samme beskyttelse på 390'en jeg hadde, men der ble det bare knoting så på den sykkelen ga jeg opp prosjektet.
Men i dag på 1290'en tror jeg jammen jeg fikk det til nesten bortimot perfekt !
En tur ned i garasjen etterpå for å sjekke om det fortsatt sitter som det skal og at det ikke har lurt sin inn noen luftbobler. Så ut til at jeg fikk rutet de få svar ut gjennom foliekanten med det medfølgende "bankkortet" til nettopp dette formålet:
Har fungert fint dette, men hadde bebegynt å løsne litt i kantene.
Så da var det å gjøre en spontanjobb med å fjerne det gamle og sette på det nye. En pirkejobb hvor det er om å gjøre å følge den monteringsanvisning hvor man må ha tunga rett i munnen og fingrene på rett sted.
Forsøkte med samme beskyttelse på 390'en jeg hadde, men der ble det bare knoting så på den sykkelen ga jeg opp prosjektet.
Men i dag på 1290'en tror jeg jammen jeg fikk det til nesten bortimot perfekt !
En tur ned i garasjen etterpå for å sjekke om det fortsatt sitter som det skal og at det ikke har lurt sin inn noen luftbobler. Så ut til at jeg fikk rutet de få svar ut gjennom foliekanten med det medfølgende "bankkortet" til nettopp dette formålet:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 17
- Registrert: 11 mar 2023, 23:19
- Motorsykkelen din: HD Sportster 1961 mod Kawasaki 800 Vulcan
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 17
- Registrert: 11 mar 2023, 23:19
- Motorsykkelen din: HD Sportster 1961 mod Kawasaki 800 Vulcan
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Fikser og ordner. Skal kjøpe nye felger som neste oppgave
-
- Innlegg: 7908
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
ikke mye-Satt på tanken og startet "Bastarden" når været blir litt mer stabilt blir det en tur til Eidsfoss for en is.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
@mekkern har du lakkert det som er rødt … kan ikke huske den var slik i 2018
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7908
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Mobilen juger litt på fargen der-det er mer KTM orange.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ble annen farge nå Bra finish på lakk
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7908
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Har også boret et luftehull i påfyllingsrøret etter den turen så nå pisser den ikke med full tank i sola.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Lugger litt for meg med det lakkerte oljefilter dekselet Men utover det er Bastarden din grise tøff
-
- Innlegg: 7908
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det er et slikt deksel på hver side av veivaksel-det var forøvrig flere ting i orange når jeg overtok prosjektet.men det som gjenstår synes jeg funker. Men må polere grenrørene for de ble helt blåbrune i høst når den fikk E10 for å komme hjem fra Sverige...gikk som en dass og begynte å løse opp slangene også for når jeg drenerte forgasserene neste dag var bensinen i gasserene blitt brun.
Men nå er alt renset og fersk 98oktan.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av mekkern den 18 jun 2024, 21:52, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Smak og behag Den er tøff som toget i allefall og i gode hender har jeg forstått
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7157
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ble eksosrørene blå i løpet av bare en tur ?
Mye varmere eksos enn normalt ?
Mye varmere eksos enn normalt ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7908
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
EN tur på ca 15 mil-jevn kjøring på motorvei/landevei.
Normalt at de er litt blå rett etter utblås-slik har de vært i 5-6 år men turen med E10 gjorde de blåe helt til kollektor.
Så ja E10 brenner nok "renere" men også varmere-spesielt med forgassere som ikke kompenserer for noe mindre brennverdi.
Mistenker det var noe "høyetanol"bensin jeg fyllte i Bormio i Italia i 2018 da CBR`n nesten ikke greide å dra seg selv i gang,måtte hjelpe den på flata og minst 4000rpm. måtte ha over 6000rpm for å få den til å funke sånn passe.
Egentlig skulle den ha fungert bedre med etanol i bensinen da vi kjørte opp på Stelviopasset og lufttettheten er lavere.
når vi kom til Livigno og fikk fyllt tanken på nytt etter et voldsomt forbruk var alt i orden .
så hva de selger her er jeg usikker på...
https://www.google.com/maps/@46.4665363 ... &entry=ttu
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39216
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vasket og foretatt en kjemisk lakkorrigeringsbehandling, som strengt tatt ikke var helt nødvendig, før polering i tillegg til at eksosanlegget og andre kromdetaljer fikk en real Renaclean universal pussesteinbehandling :
KTM'en får samme behandling i morgen.
Og når det er gjort melder spørsmålet seg; I hvilke "stigbøyler" av disse to jernhestene plasserer jeg kjørestøvlene i når Svensketuren starter til uka
Utmerkede befraktere begge to så valget blir nok ikke uten videre som en promenad i parken...
Trives for øvrig mer og mer med denne flotte sykkelen, en skikkelig positiv overraskelse !
KTM'en får samme behandling i morgen.
Og når det er gjort melder spørsmålet seg; I hvilke "stigbøyler" av disse to jernhestene plasserer jeg kjørestøvlene i når Svensketuren starter til uka
Utmerkede befraktere begge to så valget blir nok ikke uten videre som en promenad i parken...
Trives for øvrig mer og mer med denne flotte sykkelen, en skikkelig positiv overraskelse !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering