MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1265
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Gammelsmurfen »

Fylt bensin, gir sesongen en 4-5 uker til jeg, men selvfølgelig avhengig av temperaturene, bikker det under 3 grader utpå dagen eller salt på veiene så er det slutt. Pleier som regel å være i starten av november her.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Busa Trond »

Mmmm......
Idag har jeg bestilt Scotts demper, Twinpegs, Barkbusters, Carpeiter med rally mod, Racetorx gir mod, + en god Sundwing parafin ovn til teltet i vinter.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev: 01 okt 2022, 18:08 Mmmm......
Idag har jeg bestilt Scotts demper, Twinpegs, Barkbusters, Carpeiter med rally mod, Racetorx gir mod, + en god Sundwing parafin ovn til teltet i vinter.

Til GSAen antar jeg?
Scott dempere? Jeg vurderer Wunderlich eller Touratech..og de siste har jo du god erfaring med

Carpe Iter må jeg se nærmere på, men synes den ruver veldig bak vindskjermen :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Busa Trond »

Kjører full pakke på T7. Scott til styret, har Prototypeteam tårn som kommer til uka. Funker nok ikke helt uten mod med Barkusters og carpe, men tokk et hælspark. Blir trangt til alt, vi får se om det blir plass. Mulig det blir breiere styre.

Lotus2015
Innlegg: 33
Registrert: 08 des 2020, 18:33
Motorsykkelen din: Suzuki gsx 1000s

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Lotus2015 »

Har avregistrert min mc i dag :prf

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

Delete
Sist redigert av haakeik den 02 okt 2022, 01:31, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

haakeik skrev: 02 okt 2022, 01:14
Olav K skrev: 01 okt 2022, 21:25
Busa Trond skrev: 01 okt 2022, 18:08 Mmmm......
Idag har jeg bestilt Scotts demper, Twinpegs, Barkbusters, Carpeiter med rally mod, Racetorx gir mod, + en god Sundwing parafin ovn til teltet i vinter.

Til GSAen antar jeg?
Scott dempere? Jeg vurderer Wunderlich eller Touratech..og de siste har jo du god erfaring med

Carpe Iter må jeg se nærmere på, men synes den ruver veldig bak vindskjermen :-k
Carpe Iter tab'en er ikke billig. Tab'en har en 7' skjerm som er lyssterk og kjører android og Drive Mode dashboard som grensesnitt.
https://www.drivemodedashboard.com/
Det går ann å teste en billigere løsning før man kjører løpet fullt ut.
En hvilken som helst android telefon med Drive Mode dashboard gir deg akkurat samme funksjonalitet. Kanskje ikke samme lysstyrke, men mulighet for å teste om dette er noe for deg.
Jeg har Drive Mode dashboard innstallert på en billig "rugged" android mobil med 6.53' skjerm. Den er ikke like lyssterk som Carpe Iter tab'en, men det duger. Carpe Iter taben er forøvrig like lyssterk som Garmin XT, 1000 nits.
Min mobil: https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... 1802O6nebm
Jeg har en Garmin XT, men den har jeg nesten ikke brukt.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av dypen »

haakeik skrev: 02 okt 2022, 01:18
haakeik skrev: 02 okt 2022, 01:14
Olav K skrev: 01 okt 2022, 21:25
Busa Trond skrev: 01 okt 2022, 18:08 Mmmm......
Idag har jeg bestilt Scotts demper, Twinpegs, Barkbusters, Carpeiter med rally mod, Racetorx gir mod, + en god Sundwing parafin ovn til teltet i vinter.

Til GSAen antar jeg?
Scott dempere? Jeg vurderer Wunderlich eller Touratech..og de siste har jo du god erfaring med

Carpe Iter må jeg se nærmere på, men synes den ruver veldig bak vindskjermen :-k
Carpe Iter tab'en er ikke billig. Tab'en har en 7' skjerm som er lyssterk og kjører android og Drive Mode dashboard som grensesnitt.
https://www.drivemodedashboard.com/
Det går ann å teste en billigere løsning før man kjører løpet fullt ut.
En hvilken som helst android telefon med Drive Mode dashboard gir deg akkurat samme funksjonalitet. Kanskje ikke samme lysstyrke, men mulighet for å teste om dette er noe for deg.
Jeg har Drive Mode dashboard innstallert på en billig "rugged" android mobil med 6.53' skjerm. Den er ikke like lyssterk som Carpe Iter tab'en, men det duger. Carpe Iter taben er forøvrig like lyssterk som Garmin XT, 1000 nits.
Min mobil: https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... 1802O6nebm
Jeg har en Garmin XT, men den har jeg nesten ikke brukt.
Busa Trond skrev: 01 okt 2022, 18:08 Mmmm......
Idag har jeg bestilt Scotts demper, Twinpegs, Barkbusters, Carpeiter med rally mod, Racetorx gir mod, + en god Sundwing parafin ovn til teltet i vinter.
Busa Trond etter det innlegget der hadde jeg parkert :scratch Min første tanke var att det ikke kunne være til noen av BMW’ene for der mangler det ingen ting :)

Etter å ha lest innleggene til de andre nedover i tråden må det være noe ala panelet til Paris Dakar syklene … Hva er den store forskjellen på slik oppsett vs min Garmin XT …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Olav K »

Til Haakeik:
Jeg kjørte med både androidnavigasjon og XT parallellt nå på Den Store Sommerturen min nedover.
Og Jeg skal ikke skille meg av med XT med det første iallefall.
Største problemet med mobilen var da lysstyrken på min Samsung S21, det blei for lite når den spanske sola masserer nakken.
I tillegg var det ett par andre ting med Locus Maps som var litt knotete når vi kjørte spor, som f.eks å zoome inn og ut, når man kom til vegskiller der det var vanskelig å se.
Slik sett er jo Navigatoren til BMW helt suveren, med inn/utt zoom på scrollehjulet. Bare synd den ikke alltid virker.

Dypen:
Carpe Iter er et 7" nettbrett/dashboard for MC, med navigasjon, tilkobling til OBD2, digital roadbook og alle andre fasiliteter som Android måtte finne på å ha muligheter til.
Blir smått om senn mer og mer populært, og om jeg finner en måte for å få det til å se bra ut på GSAen, så havner jeg vel der etterhvert.
XTen er bra, veldig stort pluss for at den kan ta imot GPXfiler uten å måtte plugge inn en kabel fra PC.
Men mulighetene versus en Carpe Iter med fjernkontroll er veldig begrenset.

pokker, nå fikk jeg også lyst på :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av dypen »

Olav K skrev: 02 okt 2022, 14:21
Dypen:
Carpe Iter er et 7" nettbrett/dashboard for MC, med navigasjon, tilkobling til OBD2, digital roadbook og alle andre fasiliteter som Android måtte finne på å ha muligheter til.
Blir smått om senn mer og mer populært, og om jeg finner en måte for å få det til å se bra ut på GSAen, så havner jeg vel der etterhvert.
XTen er bra, veldig stort pluss for at den kan ta imot GPXfiler uten å måtte plugge inn en kabel fra PC.
Men mulighetene versus en Carpe Iter med fjernkontroll er veldig begrenset.

pokker, nå fikk jeg også lyst på :-D
Takker :thumleft Tilkobling til OBD2 for å hente info fra sykkel som vises på 7" nettbrett eller? Roadbook på papirrull er vel over for lenge siden :) Må du ha Android telefon for å bruke Carpe Iter nettbrett? I starten brukte jeg Garmin Drive app til kjørerute som ble sendt til XT’n men nå får jeg ikke opp kartet i app’n. GPX filer fra PC og Google Map hvordan overfører du det til XT’n?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Olav K »

dypen skrev: 02 okt 2022, 17:37
Olav K skrev: 02 okt 2022, 14:21
Dypen:
Carpe Iter er et 7" nettbrett/dashboard for MC, med navigasjon, tilkobling til OBD2, digital roadbook og alle andre fasiliteter som Android måtte finne på å ha muligheter til.
Blir smått om senn mer og mer populært, og om jeg finner en måte for å få det til å se bra ut på GSAen, så havner jeg vel der etterhvert.
XTen er bra, veldig stort pluss for at den kan ta imot GPXfiler uten å måtte plugge inn en kabel fra PC.
Men mulighetene versus en Carpe Iter med fjernkontroll er veldig begrenset.

pokker, nå fikk jeg også lyst på :-D
Takker :thumleft Tilkobling til OBD2 for å hente info fra sykkel som vises på 7" nettbrett eller? Roadbook på papirrull er vel over for lenge siden :) Må du ha Android telefon for å bruke Carpe Iter nettbrett? I starten brukte jeg Garmin Drive app til kjørerute som ble sendt til XT’n men nå får jeg ikke opp kartet i app’n. GPX filer fra PC og Google Map hvordan overfører du det til XT’n?
Roadbook på rull lever videre det faktisk, men for hobbybrukere av roadbook er nok de digitale løsningene å foretrekke.

Men Carpe Iter tilbyr alt i ett, navigasjon, Android nettbrett, roadbook.... kabler og styringer...
trenger ikke andriod mobil, for du får android 9 på CI.

Overføre til XTen går via Garmin Drive appen ja. Jeg lager rutene/sporene som regel på PC. Men også på tlf kan man lage ruter, jeg bruker som regel My Route App.
Så velger jeg å eksportere ruten, lagrer på PC eller tlf.
Er den lagret på PC, så sender jeg den på mail.
Åpner GPXfilen på tlf, og velger "åpne i"
Åpner i Garmin Drive, og derfra sender jeg den til XTen. Slår på XTen, og når den er koblet til nettverk eller til tlf med blåtann, tar den imot, og lagrer i spor og ruteplanleggeren
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

Olav K skrev: 02 okt 2022, 22:29
dypen skrev: 02 okt 2022, 17:37
Olav K skrev: 02 okt 2022, 14:21
Dypen:
Carpe Iter er et 7" nettbrett/dashboard for MC, med navigasjon, tilkobling til OBD2, digital roadbook og alle andre fasiliteter som Android måtte finne på å ha muligheter til.
Blir smått om senn mer og mer populært, og om jeg finner en måte for å få det til å se bra ut på GSAen, så havner jeg vel der etterhvert.
XTen er bra, veldig stort pluss for at den kan ta imot GPXfiler uten å måtte plugge inn en kabel fra PC.
Men mulighetene versus en Carpe Iter med fjernkontroll er veldig begrenset.

pokker, nå fikk jeg også lyst på :-D
Takker :thumleft Tilkobling til OBD2 for å hente info fra sykkel som vises på 7" nettbrett eller? Roadbook på papirrull er vel over for lenge siden :) Må du ha Android telefon for å bruke Carpe Iter nettbrett? I starten brukte jeg Garmin Drive app til kjørerute som ble sendt til XT’n men nå får jeg ikke opp kartet i app’n. GPX filer fra PC og Google Map hvordan overfører du det til XT’n?
Roadbook på rull lever videre det faktisk, men for hobbybrukere av roadbook er nok de digitale løsningene å foretrekke.

Men Carpe Iter tilbyr alt i ett, navigasjon, Android nettbrett, roadbook.... kabler og styringer...
trenger ikke andriod mobil, for du får android 9 på CI.
Nå skal jeg gi deg andre ideer, Olav :D

https://www.advthor.no/apper/
https://www.advthor.no/tabactive-montering/

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av dypen »

Liten tur i garasjen men ikke motorsykkel, det ble tralle for sveiseapparat som er sparklet, pusset og malt to strøk med kost. Maling eller lakk kjøpt fra Jula for første gang, veldig tykk med god dekk og lett å pensle på men måtte ha to strøk.
https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mal ... ng-019304/
EE8D535E-D896-4A8F-8823-A6DF48FB5070.jpeg
3F84B75E-FE60-4902-A62F-1E48CB74C072.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

Da er den på vei til Alicante for vinteren. Ferdig pakket og klar for tur rett ved flyplassen :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1016
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Domino »

I dag har jeg avregistrert sykkelen. Yr gir ingen indikasjoner på at det blir noe mer motorsykkelkjøring i høst.

Jeg snakket også med forsikringsselskapet og tegnet lagringsforsikring (brann og tyveri) til den nette sum av kr 15/mnd. Såpass tenker jeg at man må unne seg! Sjekket også pris på forsikring på en annen sykkel jeg har vært og sett på.

Svar