TallMan skrev: ↑29 okt 2020, 17:04
Skifte av kjedeguide (?) i kveld. Alldeles nedslitt! Skulle vært skiftet for lenge siden.
Ikke slitt helt gjennom, vel

!?
Pleier å være konservative mål på disse. Dvs. at det fortsatt er en del å slite på i kjedesporet selv etter at kjedeleddet knapt er synlig i
måleindikatorsporet ("halfpipe" utsparingen i kjedekassa) .
Fikk byttet kjedeglideren på min 1290 da kjede og drev ble byttet på vel 43K i sommer. Var fortsatt mye å gå på.
På min forrige 1290 satt originalglideren på da jeg jeg byttet den inn. Sykkelen hadde da gått 55K hvorav omtrent halvparten var blitt kjørt med 16 tanns framdrev, som jo gjør at øvre kjedegang hviler mer i kjedeglidersporet enn hva er tilfelle med originalt 17 tanns drev og som dermed øker slitasjen.
Kan dette være årsaken til at kjedeglideren på sykkelen din var helt nedslitt, tro?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
