Ikke funnet noe testemetode ennå, men du kan forsøke å googleThis bike uses a Transistor Controlled Ignition (TCI), not a Capacitive Discharge Ignition (CDI). TCI's are known to be finicky about supply voltage. (This is because the circuit requires a minimum voltage just to get all the transistors into their "operating" state).
The TCI gets its ignition timing information from two pick-up coils on the left end of the crankshaft. The timing is not adjustable, and the TCI determines advance internally, based only upon rpm. There is no distributer, vacuum, or mechanical advance on this bike. Although the timing is not adjustable, you can verify the advance action with a timing light by removing the left crank shaft cover.
The TCI box, located on the left side of the bike, under the side cover, does not have internally serviceable parts. The TCI circuits themselves are pretty reliable. The same cannot be said for the connectors on and inside of the box. If the red wire has the proper voltage, and the ignition is making a good spark, the TCI can be considered good.
Forgassere til XJ750 Seca
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Her er det jeg har av info for TCI på Secaen:
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Takker og bukker.Okay,det er TCI den heter.Mekanikeren var litt usikker.
Skal prøve å få lånt en sånn for å teste den på min sykkel.
Det er sikkert samme opplegg på flere modeller?
Tenker da på XJ900........osv.
Svein
Skal prøve å få lånt en sånn for å teste den på min sykkel.
Det er sikkert samme opplegg på flere modeller?
Tenker da på XJ900........osv.
Svein
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Sjekk her: http://xjbikes.com/Forums/viewtopic/p=365732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det anbefales at du har en for 750cc, da tenningskurven kan avvike.
Det anbefales at du har en for 750cc, da tenningskurven kan avvike.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Litt oppdatering:
Byttet oringer på rørene som går imellom forgasserne.Var lekkasje vedtrykkprøving.Fikset dette,men har ikke fått tak i tenningsboks for å sjekke denne ut problemene med nøkkete gange.
Hadde håpet å få låne,men blir nok nødt til å kjøpe en på Ebay.
Hvis det ikke er feil med boksen,så blir sykkelen satt på verksted som vinterprosjekt.Da starter han med full gjenomgang av hele sykkelen igjen.
Byttet oringer på rørene som går imellom forgasserne.Var lekkasje vedtrykkprøving.Fikset dette,men har ikke fått tak i tenningsboks for å sjekke denne ut problemene med nøkkete gange.
Hadde håpet å få låne,men blir nok nødt til å kjøpe en på Ebay.
Hvis det ikke er feil med boksen,så blir sykkelen satt på verksted som vinterprosjekt.Da starter han med full gjenomgang av hele sykkelen igjen.
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Glad for å høre at du ikke valgte å selge sykkelen
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Nei,men det er kjedelig å ikke få kjørt noe.Neste sesong.............kanskje......
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Siste oppdatering: Fikk boksen fra Japan Motor idag.Byttet plugger,satte på boksen og startet opp.Dette virker lovende.
Fikk på noe klær og ut på prøvekjøring.
Sykkelen går som om den var ny.Kjører i 80 sone.Snur og kjører en annen vei tilbake som er 50 sone.Kjører ca 2 km så begynner sykkelen å gå urent.Kommer meg hjem,sjekker pluggene,dem er sort!!
Kjører på BPR8ES. Lurer på om det skal være BPR7ES?
Vet at luftblandinga står på 5.Skal justere ned til 2,5?
Noen med erfaring på dette?
Fikk på noe klær og ut på prøvekjøring.
Sykkelen går som om den var ny.Kjører i 80 sone.Snur og kjører en annen vei tilbake som er 50 sone.Kjører ca 2 km så begynner sykkelen å gå urent.Kommer meg hjem,sjekker pluggene,dem er sort!!
Kjører på BPR8ES. Lurer på om det skal være BPR7ES?
Vet at luftblandinga står på 5.Skal justere ned til 2,5?
Noen med erfaring på dette?
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Tror 2.5 er orginal instilling.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6964
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Forgassere til XJ750 Seca
2,5 omdr fra bunn og ut bruker å være standard innstilling eller rgentlig utgangspunktet på Mikuni forgassere.
Sett alle fire på 2,5, skru opp tomgangen til ca 2500 rpm og juster lufteskruene til der turtallet blir høyest og"renest".
Juster litt og litt og alle fire likt.
Så tar du og får dem synkronisert til slutt.
Sett alle fire på 2,5, skru opp tomgangen til ca 2500 rpm og juster lufteskruene til der turtallet blir høyest og"renest".
Juster litt og litt og alle fire likt.
Så tar du og får dem synkronisert til slutt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Har satt dem 2,5.Må få kjøpt meg nye plugger.Dette ser bra ut foreløbig.
Tar meg en uke ferie nå,men skal fortsette når jeg kommer hjem igjen.Takk gutter rask og god respons.
Tar meg en uke ferie nå,men skal fortsette når jeg kommer hjem igjen.Takk gutter rask og god respons.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Forgassere til XJ750 Seca
750 skal vel ha BPR7ESSvein skrev:Siste oppdatering: Fikk boksen fra Japan Motor idag.Byttet plugger,satte på boksen og startet opp.Dette virker lovende.
Fikk på noe klær og ut på prøvekjøring.
Sykkelen går som om den var ny.Kjører i 80 sone.Snur og kjører en annen vei tilbake som er 50 sone.Kjører ca 2 km så begynner sykkelen å gå urent.Kommer meg hjem,sjekker pluggene,dem er sort!!
Kjører på BPR8ES. Lurer på om det skal være BPR7ES?
Vet at luftblandinga står på 5.Skal justere ned til 2,5?
Noen med erfaring på dette?
If it ain't broke, I'll break it.
- coyotenorth
- Innlegg: 9
- Registrert: 19 sep 2013, 20:38
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 '86mod.
- Sted: Harstad
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Uansett hvor fortvilt dere er så finnes det bestandig en bedre løsning enn Japan Motor!!!
Finnes vel ikke noe mere useriøst enn det.
Finnes vel ikke noe mere useriøst enn det.
Jeg husker enda den tiden da en MC så ut som en MC....
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 07 apr 2019, 06:47
- Motorsykkelen din: yamaha xj 750 seca 1984
Re: Forgassere til XJ750 Seca
Hei,er det noen som har pilotdyser til Yamaha xj 750 seca 1984 modell,mine står det 43 på,men kan vel brukes 40-45.