Verkstedpriser - bytte av kjede og drev

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Verktstedpriser

Legg inn av ole m. »

Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev: Første gang jeg brukte det tenkte jeg "dette funka dårlig! dette returnerer jeg". Angrer på at jeg ikke gjorde akkurat det. Siden ditt eksemplar tydeligvis fungerer så er det produksjonsfeil på mitt.
Utfresingene i motholdet er for dype. Desverre er det litt slik med bt verktøy at kvaliteten kan være ujevn. Feks. avbitere som ikke biter av pga. slipingen ikke er nøyaktig nok osv osv.
Om du mener det er produsert feil, så får du jo byttet det. Ta det med i butikken, det pleier å gå svært greit hos Biltema. Men jeg synes fortsatt det høres merkelig ut, de fleste andre som har kjøpt dette settet er fornøyd med kvaliteten. Det enkelte klager på er en bruksanvisning som er i tynneste laget.
Som jeg tydelig skriver så burde jeg ha returnert. Det er to år siden jeg kjøpte det så litt seint å returnere nå. Diskusjon om returnering på biltema lar jeg ligge. At kvaliteten på biltema kan være varierende er vel ikke merkelig for de fleste ville jeg tro. De fleste andre som har kjøpt det er fornøyd? Jobber du på biltema eller, siden du påstår det :-) :) ? Det er knallbra at du er fornøyd med dette produktet. Jeg forteller bare om min erfaring så får folk vurdere selv.
Nei, det er ikke for sent. Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, men jeg tipper du ikke vil få noen spørsmål om du tar med kjedeverktøyet i butikken, og at du får byttet det, om det viser seg å være noe galt med det.

Og nei da, jeg jobber ikke hos Biltema... At de fleste som kjøper dette kjedeverktøyet er fornøyd, har jeg fra søk på nettet. Som sagt, karakter 4,5 av 5 mulige på bike.no: http://www.bike.no/member_product/kjede ... iew-135012" onclick="window.open(this.href);return false; Og i denne tråden er de aller fleste fornøyd: http://www.bike.no/forum/deler-og-utsty ... rkty-43627" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Verkstedpriser - bytte av kjede og drev

Legg inn av Barbarozza »

Fra verkstedpriser til Biltema... :vs :vs =;

Vel DID har et glimrende kjedeverktøy for de som liker DID kjeder, Biltema sitt er bra også. Og gjør du det selv er det i alle fall rimelig, Men som nevnt , sjekk jobben du har gjort.

Jeg liker mye hos Biltema , også er det mye ræl man kan styre unna.

I garasjen befinner det seg en glimrende hydraulisk løftebukk fra Tema
En liten manuell løftebukk. Et ganske stort utvalg av piper, samt 2 skraller av de litt dyrere versjonene. Enkelte fastnøkler. Ganske mye kjemisk som vaselin, hvit bremsefett, kobberfett, rensemidler, noen små flasker med dot4,1 bremseveske, samt sikkert 8 x4 liter med spylerveske som jeg fikk til 15 kr pr stk. Frostveske har jeg også.

Jeg har også den minste momentnøkkelen deres som er suveren og rimelig nøyaktig. De store har jeg fra gammelt av. Stort sett høykvalitetsverktøy fra jeg var ung mann og som nå er en 30-35 år gammelt. Det gjelder feks gassveisen min også, flaskene blir jo bytta ut regelmessig, og slangene har jeg bytta selvsagt..

Dessuten så vet dere jo at jeg banner i kjerka. Honda CBR min har gått på biltemaolje i over 65 tusen, Den gamle ZZR1100 min hadde over 35" ( før det var det ikke så bra MC olje der) Jeg har altså over 100000 km på biltemaolja på sykler.

Trøbbel ??? Aldri :thumleft Hva andre mener ??? nåja , min erfaring er det motsatte av feks Lordshaft og en haug med andre...når det gjelder olje. Det holder for meg.

Så lenge de leverer riktig speck på olja, nada prolemas

Men så bytter jeg jo olje oftere en de fleste, det har jeg bestandig gjort. Mondeoen min, den er en 2009 TDCI med 160 000 km på meteret, biltemaolje på den også. Den har jeg hatt service på selv siden garantien gikk ut. På den bytter jeg hver 10000 km. Altså ca 3 ganger i året. Da bytter jeg oljefilteret bestandig samtidig. Samme på bikene. Filterene kjøper jeg derimot andre steder. Forden har kjørt 75000 på Temaolje. Det fine med Forden er 6 liters oljetank, altså du dytter på 6 liter når du bytter filter...eller 5,5 da...På CBR er det nesten 4 liter....like mye som det er på TDI Touranen til kompisen min. Fint med store oljetanker, men bytter du ofte er det greit å slippe 150-180 kr literen

Bruker utelukkende Hiflo filter på sykkelen. På bilen er det Mahle. Luftfilter en gang i året på biken, siden jeg kjører så mange rare steder...på bilen 2 ggr

Å bytte olje fikk jeg inn med morsmelka....fra en gammel onkel som er verktøymaker, som er så gammel at olja MÅTTE byttes etter noen tusen km

Man vi bør vel ha en egen OLJETRÅD der vi kan svinebanke hverandre..:lol :lol :lol :lol :lol

Men for de som har litt sære interesser som meg kan jo begynne her...

http://www.bobistheoilguy.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Konklusjonen er at det finnes mye bra på Biltema, og mye ræl

men når det gjelder olje har jeg tenkt å begynne å handle herfra

http://www.mapodo.de/motorrad-quad-scoo ... -bike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Verktstedpriser

Legg inn av simpson »

ole m. skrev: Jeg spør deg igjen: Har du brukt kjedeverktøyet fra Biltema selv?

Det er jo stadig håndverkere innom Biltema, og jeg vet også om noen profesjonelle som handler verktøy der. Jeg sier ikke at alt der er bra, men at det er ting der som er gode kjøp. Om man skal følge filosofien din, så skal man alltid kjøpe det ypperste utstyret, gjerne slikt som proffe yrkesutøvere bruker. Så, har du fotoutstyr som en fotograf? Har du kjøkkenutstyr som en kokk?

Jeg tipser her bare om utstyr fra Biltema som faktisk fungerer. Jeg har selv brukt verktøyet jeg snakker om, noe jeg er usikker på om du har gjort?
Du er inne på noe riktig ang. meg.
Jeg kjøper alltid kvalitet, uansett hva det er.
Foto er ikke stor hobby og proffutstyr koster flere hundretusen kroner, så det sier seg nesten selv at jeg ikke handler det, men har rimelig greit utstyr for det. Du kan få fotoutstyr på både Europris og Biltema men handler ikke det der.
Har aldri kjøpt billige alternativer uansett hva jeg skal ha. Har jeg ikke råd til det jeg vil ha nå, venter jeg heller en mnd enn å kjøpe ett billigere alternativ.
Det har vært min filosofi i hele det voksne liv og er strålende fornøyd med det og kan ikke huske at jeg har kjøpt noe som jeg ikke er fornøyd med fra første stund.
Kjenner mange som kjøper først billig, for deretter å kjøpe dyrere utstyr etter å ha prøvd og sett forskjellen på dyrere utstyr.
Kjedverktøy fra Biltema har jeg ikke testet nei, joda, det "funker" sikkert fint det, men ¨så lenge det finnes bedre produkter på markedet ser jeg heller ingen grunn til å kjøpe det på Biltema heller.
Og ang. verkstedpriser, hvis ett bil/mc verksted virkelig bruker Biltemaverktøy burde timeprisen være rimelig siden den også skal være med på dekke denne kosten også. :prf

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Verktstedpriser

Legg inn av Haavar »

ole m. skrev:
Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev: Første gang jeg brukte det tenkte jeg "dette funka dårlig! dette returnerer jeg". Angrer på at jeg ikke gjorde akkurat det. Siden ditt eksemplar tydeligvis fungerer så er det produksjonsfeil på mitt.
Utfresingene i motholdet er for dype. Desverre er det litt slik med bt verktøy at kvaliteten kan være ujevn. Feks. avbitere som ikke biter av pga. slipingen ikke er nøyaktig nok osv osv.
Om du mener det er produsert feil, så får du jo byttet det. Ta det med i butikken, det pleier å gå svært greit hos Biltema. Men jeg synes fortsatt det høres merkelig ut, de fleste andre som har kjøpt dette settet er fornøyd med kvaliteten. Det enkelte klager på er en bruksanvisning som er i tynneste laget.
Som jeg tydelig skriver så burde jeg ha returnert. Det er to år siden jeg kjøpte det så litt seint å returnere nå. Diskusjon om returnering på biltema lar jeg ligge. At kvaliteten på biltema kan være varierende er vel ikke merkelig for de fleste ville jeg tro. De fleste andre som har kjøpt det er fornøyd? Jobber du på biltema eller, siden du påstår det :-) :) ? Det er knallbra at du er fornøyd med dette produktet. Jeg forteller bare om min erfaring så får folk vurdere selv.
Nei, det er ikke for sent. Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, men jeg tipper du ikke vil få noen spørsmål om du tar med kjedeverktøyet i butikken, og at du får byttet det, om det viser seg å være noe galt med det.

Og nei da, jeg jobber ikke hos Biltema... At de fleste som kjøper dette kjedeverktøyet er fornøyd, har jeg fra søk på nettet. Som sagt, karakter 4,5 av 5 mulige på bike.no: http://www.bike.no/member_product/kjede ... iew-135012" onclick="window.open(this.href);return false; Og i denne tråden er de aller fleste fornøyd: http://www.bike.no/forum/deler-og-utsty ... rkty-43627" onclick="window.open(this.href);return false;
5 års reklamasjonsrett tenkte jeg ikke på. Da blir det en tur på biltema for reklamasjon, hvis jeg finner kvitteringa! Umulig å få byttet noe der uten kvittering selv om det står biltema stemplet inn i produktet.
Du refererer til div diskusjonsforum om folk er fornøyd eller ikke og det er greit. Om det er representativt eller ikke er en annen diskusjon.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Verktstedpriser

Legg inn av ole m. »

Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev: Første gang jeg brukte det tenkte jeg "dette funka dårlig! dette returnerer jeg". Angrer på at jeg ikke gjorde akkurat det. Siden ditt eksemplar tydeligvis fungerer så er det produksjonsfeil på mitt.
Utfresingene i motholdet er for dype. Desverre er det litt slik med bt verktøy at kvaliteten kan være ujevn. Feks. avbitere som ikke biter av pga. slipingen ikke er nøyaktig nok osv osv.
Om du mener det er produsert feil, så får du jo byttet det. Ta det med i butikken, det pleier å gå svært greit hos Biltema. Men jeg synes fortsatt det høres merkelig ut, de fleste andre som har kjøpt dette settet er fornøyd med kvaliteten. Det enkelte klager på er en bruksanvisning som er i tynneste laget.
Som jeg tydelig skriver så burde jeg ha returnert. Det er to år siden jeg kjøpte det så litt seint å returnere nå. Diskusjon om returnering på biltema lar jeg ligge. At kvaliteten på biltema kan være varierende er vel ikke merkelig for de fleste ville jeg tro. De fleste andre som har kjøpt det er fornøyd? Jobber du på biltema eller, siden du påstår det :-) :) ? Det er knallbra at du er fornøyd med dette produktet. Jeg forteller bare om min erfaring så får folk vurdere selv.
Nei, det er ikke for sent. Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, men jeg tipper du ikke vil få noen spørsmål om du tar med kjedeverktøyet i butikken, og at du får byttet det, om det viser seg å være noe galt med det.

Og nei da, jeg jobber ikke hos Biltema... At de fleste som kjøper dette kjedeverktøyet er fornøyd, har jeg fra søk på nettet. Som sagt, karakter 4,5 av 5 mulige på bike.no: http://www.bike.no/member_product/kjede ... iew-135012" onclick="window.open(this.href);return false; Og i denne tråden er de aller fleste fornøyd: http://www.bike.no/forum/deler-og-utsty ... rkty-43627" onclick="window.open(this.href);return false;
5 års reklamasjonsrett tenkte jeg ikke på. Da blir det en tur på biltema for reklamasjon, hvis jeg finner kvitteringa! Umulig å få byttet noe der uten kvittering selv om det står biltema stemplet inn i produktet.
Du refererer til div diskusjonsforum om folk er fornøyd eller ikke og det er greit. Om det er representativt eller ikke er en annen diskusjon.
Jeg tipper det går greit uten kvittering også, har i alle fall opplevd det tidligere. :-) :)

Ja, jeg refererer til diskusjonsforum, der sier de aller fleste at de er fornøyd (én som ikke var fornøyd). En av dem som var fornøyd er faktisk profesjonell mc-mekaniker også, uten at jeg skal røpe hvem det er. Det faller tydeligvis ikke i god jord hos mr Simpson at noen kan finne på å bruke noe fra Biltema som proff-mekaniker. Men du forventer kanskje en grundigere undersøkelse basert på vitenskaplige metoder? :P :p

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Verktstedpriser

Legg inn av Haavar »

ole m. skrev:
Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev:
ole m. skrev:
Haavar skrev: Første gang jeg brukte det tenkte jeg "dette funka dårlig! dette returnerer jeg". Angrer på at jeg ikke gjorde akkurat det. Siden ditt eksemplar tydeligvis fungerer så er det produksjonsfeil på mitt.
Utfresingene i motholdet er for dype. Desverre er det litt slik med bt verktøy at kvaliteten kan være ujevn. Feks. avbitere som ikke biter av pga. slipingen ikke er nøyaktig nok osv osv.
Om du mener det er produsert feil, så får du jo byttet det. Ta det med i butikken, det pleier å gå svært greit hos Biltema. Men jeg synes fortsatt det høres merkelig ut, de fleste andre som har kjøpt dette settet er fornøyd med kvaliteten. Det enkelte klager på er en bruksanvisning som er i tynneste laget.
Som jeg tydelig skriver så burde jeg ha returnert. Det er to år siden jeg kjøpte det så litt seint å returnere nå. Diskusjon om returnering på biltema lar jeg ligge. At kvaliteten på biltema kan være varierende er vel ikke merkelig for de fleste ville jeg tro. De fleste andre som har kjøpt det er fornøyd? Jobber du på biltema eller, siden du påstår det :-) :) ? Det er knallbra at du er fornøyd med dette produktet. Jeg forteller bare om min erfaring så får folk vurdere selv.
Nei, det er ikke for sent. Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, men jeg tipper du ikke vil få noen spørsmål om du tar med kjedeverktøyet i butikken, og at du får byttet det, om det viser seg å være noe galt med det.

Og nei da, jeg jobber ikke hos Biltema... At de fleste som kjøper dette kjedeverktøyet er fornøyd, har jeg fra søk på nettet. Som sagt, karakter 4,5 av 5 mulige på bike.no: http://www.bike.no/member_product/kjede ... iew-135012" onclick="window.open(this.href);return false; Og i denne tråden er de aller fleste fornøyd: http://www.bike.no/forum/deler-og-utsty ... rkty-43627" onclick="window.open(this.href);return false;
5 års reklamasjonsrett tenkte jeg ikke på. Da blir det en tur på biltema for reklamasjon, hvis jeg finner kvitteringa! Umulig å få byttet noe der uten kvittering selv om det står biltema stemplet inn i produktet.
Du refererer til div diskusjonsforum om folk er fornøyd eller ikke og det er greit. Om det er representativt eller ikke er en annen diskusjon.
Jeg tipper det går greit uten kvittering også, har i alle fall opplevd det tidligere. :-) :)

Ja, jeg refererer til diskusjonsforum, der sier de aller fleste at de er fornøyd (én som ikke var fornøyd). En av dem som var fornøyd er faktisk profesjonell mc-mekaniker også, uten at jeg skal røpe hvem det er. Det faller tydeligvis ikke i god jord hos mr Simpson at noen kan finne på å bruke noe fra Biltema som proff-mekaniker. Men du forventer kanskje en grundigere undersøkelse basert på vitenskaplige metoder? :P :p
Jeg forventer ingen ting. Som sagt, om det er representativt eller ikke er en annen diskusjon. Jeg er ikke motstander av biltema. Du er fornøyd med ditt eksemplar av verktøyet men jeg er ikke fornøyd med mitt. Jeg retunerer og kjøper kanskje et nytt bt verktøy eller et annet fabrikat. Alle fornøyde? :D

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Verkstedpriser - bytte av kjede og drev

Legg inn av Solo-rider »

Solo-rider skrev:Har i dette finværet som er nå om dagen mer lyst til å kjøre enn å skru sykkel på fritiden... Idag rundet jeg 300 mil på kjørelengden så langt i år :thumleft .

Så til saken. Kjede og drev må skiftes ganske snart...

Hørte med et annerkjent verksted idag på tilbud på den jobben. 2 Timers jobb var svaret... først... Og jeg spurte så hvor mye for timen :sk? ? Kr 980,- var svaret... Det var jo ikke helt rimelig sa jeg.. Foresten sa verkstedet vi har fast pris for denne jobben. Den er på kr 1780,- sa verkstedet...

Er dette grei pris for en slik jobb ? :scratch

Vel det blir jo bra timebetaling for meg selv om jeg gjør det selv da.. En dag det striregner.... :mk

Hallo alle sammen ..... :vs

Ja nå har det vært noen dager med regn her..... :mk
Nytt kjede og drev på på plass :thumleft
Det gikk rundt 3 timer i garasjen med litt plunder og heft samt litt ekstra rengjøring i samme slengen :roll
Grei timesbetaling syntes jeg :D
Denne ble brukt til klinkejobben : http://www.wemoto.com/bikes/honda/xl_65 ... n_riveter/" onclick="window.open(this.href);return false;
Var ikke optimal kvalitet på den syntes jeg . Så sats på b... temas om dere skal ha bra verktøy ....... :P :p
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Verkstedpriser - bytte av kjede og drev

Legg inn av mammut89 »

nice :) da tar det 1 time neste gang. greit å mekke litt selv og
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Sv: Verkstedpriser - bytte av kjede og drev

Legg inn av gsx750_80 »

AndreasB skrev: 23 apr 2014, 22:49
SuperMorten skrev: Problemet løste vi lett ved å endre litt på overskriften :prf

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
:prf
Fikk skiftet kjede og (begge) tannhjul i dag. Skiftet olje og filter. 5000 NOK.
mvh

-gsx750_80

Svar