Slik bestiller du originaldeler selv

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
PAULUS
Innlegg: 79
Registrert: 01 okt 2011, 15:48
Motorsykkelen din: Suzuki GS 500 F
Sted: Oslo

Re: Slik bestiller du originaldeler selv

Legg inn av PAULUS »

er det noen som har et anbefalt nettsted for bestilling av deler til Suzuki?
Jeg har en GS500 F fra 2008

P.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Slik bestiller du originaldeler selv

Legg inn av cannon »

Anbefaler wemoto.com
Oversiktlig, pålitelig og rask.
Både denne og andre europeiske nettbutukker trekker fra avsenderlandets moms, inkluderer fraktkostnader og gir god informasjon. Påslaget er enkelt å beregne: 25% moms på summen av varepris og frakt. Beregningsgebyret pleier å ligge mellom 140 og 200 nok. Dette gjør at småting (over nok 350) ofte blir litt dyrere enn i lokal butikk. For meg er ikke prisen avgjørende. Service, hurtighet, enkelhet og lite eget tidsforbruk betyr mer. Det tar meg 10 minutter med pc å kjøpe oem-deler. Henter de i pib noen få dager etter.
Norsk kjøpslov etc er jo et poeng. Jeg har imidlertid ennå til gode å ha bruk for de rettighetene, etter langt over 100 netthandler av mc-deler og utstyr.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Slik bestiller du originaldeler selv

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bestilte deler til min forrige BMW S1000R som var en 2015 modell via BMW forhandler i Ålesund. Jeg fikk dem i posten og monterte dem selv. Jeg ble overrasket over at det ikke var så himla durt som jeg trodde. Nytt lakkert sidedeksel, deksel inkludert skruer og pakninger til inspeksjonsluke til motor, og plastdeksel som satt forran under radiator og sidedeksel. Mener jeg betalte rundt 3000 kroner. Det som derimot dro opp prisen en del var pakningsmiddel som måtte kjøpes hos Wurth. Pakningsmiddelet og locktite kom på 1000 spenn alene!


Svar