Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Bobben
Innlegg: 49
Registrert: 13 mar 2012, 00:07
Motorsykkelen din: Honda CBR 1100 XX 2003, Honda SH 300i 20

Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av Bobben »

Hei.
Er det noen som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe motorsykkel via amerikanske auksjoner ?
tilbaketagninger, inntauinger etc

Bob
Sysop
BRB BBS
E-mail:
bbengtson@wemail.no
Dear Lord
Please let me die peacefully in my sleep
like my father.
Not screaming of terror like his passengers.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av gsx750_80 »

Bobben skrev:Hei.
Er det noen som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe motorsykkel via amerikanske auksjoner ?
tilbaketagninger, inntauinger etc

Bob
Har ingen erfaring med det, men mener å h lest at det som hovedregel frarådes å forsøke seg på import av sykler nyere enn 2003 modeller. Nå er jo dollarkursen ugunstig høy for tida. Er det sikkert at det er noe særlig å tjene på import fra USA i disse dager?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av tor2502 »

gsx750_80 skrev:
Bobben skrev:Hei.
Er det noen som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe motorsykkel via amerikanske auksjoner ?
tilbaketagninger, inntauinger etc

Bob
Har ingen erfaring med det, men mener å h lest at det som hovedregel frarådes å forsøke seg på import av sykler nyere enn 2003 modeller. Nå er jo dollarkursen ugunstig høy for tida. Er det sikkert at det er noe særlig å tjene på import fra USA i disse dager?
Dollarkursen gjør det ugunstig nå for tiden , men min en 2006 , som jeg fikk godkjent etter litt om og men, så det går.
Men klart det er enklest med 2003 og før det.

Har en roadking cvo 2008 som skal tas inn, regner med at det også skal gå greit.
cluet er å ha folk som har de riktige kontaktene...
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av PCP »

tor2502 skrev: cluet er å ha folk som har de riktige kontaktene...
Det burde jo strengt tatt ikke ha noe som helst betydning.

Men har dessverre erfart at du har et poeng, og trynefaktor kan spille inn. Senest i forbindelse med tilbakebygging fra vare til personbil av 2 stk amerikanske SUV. Begge modifisert nøyaktig på samme måte, men med noen ukers mellomrom. Bil nr 1 var grei skuring, bil nr 2 ikke godkjent. Noen dager senere ble den sendt avgårde på ny visning med rett person, og ble godkjent.

Jeg tror det skyldes en blanding av at det finnes enkelte "småkonger" med egen regeltolkning rundt på trafikkstasjoner, samt andre med stor frykt for å skulle ta ansvar for godkjenninger som er litt utenfor det vanlige. Er kanskje tryggest å si nei..? :mk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av KawaJens »

tor2502 skrev:
gsx750_80 skrev:
Bobben skrev:Hei.
Er det noen som har kjøpt eller forsøkt å kjøpe motorsykkel via amerikanske auksjoner ?
tilbaketagninger, inntauinger etc

Bob
Har ingen erfaring med det, men mener å h lest at det som hovedregel frarådes å forsøke seg på import av sykler nyere enn 2003 modeller. Nå er jo dollarkursen ugunstig høy for tida. Er det sikkert at det er noe særlig å tjene på import fra USA i disse dager?
Dollarkursen gjør det ugunstig nå for tiden , men min en 2006 , som jeg fikk godkjent etter litt om og men, så det går.
Men klart det er enklest med 2003 og før det.

Har en roadking cvo 2008 som skal tas inn, regner med at det også skal gå greit.
cluet er å ha folk som har de riktige kontaktene...
Men er det mye enklere å få det til med en HD en japse eller europeisk? For det som det handler om er vel å få papir fra fabriken om at det samsvarer med europeiske krav?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av tor2502 »

PCP skrev:
tor2502 skrev: cluet er å ha folk som har de riktige kontaktene...
Det burde jo strengt tatt ikke ha noe som helst betydning.
men det har betydning å ha folk til å hjelpe som har de rette kontaktene , spesielt om å få godkjent mc fra usa etter modell 2003.
Husker jeg snakket med Morten på nmcu i den tiden jeg planla importen fra statene, ble frarådd imot å prøve på en 2006 modell,
vel historien endte jo bra....
før 1/7 2003 er det plankekjøring , hvem som helst klarer å få det til.
Jeg benyttet trafikkstasjonen på Økern , de var kjempegreie å ha med å gjøre , hadde forhåndssamtale med de på forhånd.
Sist redigert av tor2502 den 24 des 2014, 17:11, redigert 1 gang totalt.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kjøp av mc på en av usa´s auksjoner

Legg inn av tor2502 »

KawaJens skrev:
Men er det mye enklere å få det til med en HD en japse eller europeisk? For det som det handler om er vel å få papir fra fabriken om at det samsvarer med europeiske krav?
hva som er lettest elle vanskeligst vet jeg ikke , har til nå tatt inn to sykler fra usa (Honda og HD) begge to gikk greit til slutt.
MEN DU MÅ HA COC - Certificate of Conformity - , uten dette papiret kommer du ingen vei , samt at sykkelen MÅ være typegodkjent i Europa , det er det COC forteller litt om.
+ + + + + + +
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar