Chat kanal på MCsiden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.

Hvor ofte ville DU bruke vår chat kanal dersom vi oppretter en slik?

Avstemmingen ble avsluttet den 22 okt 2004, 23:31

Daglig
6
19%
Et par ganger i uken.
11
34%
Minst en gang i uken.
5
16%
En sjelden gang.
5
16%
Så og si aldri.
4
13%
Aldri, jeg chatter ikke med andre.
1
3%
 
Stemmer totalt: 32

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg må også legge til at et forum i utpost Norge er en bra sak da jeg savnet lenge et norsk forum.
Folkene som driver med bil har fått det til men det er verre med MC.
Vi har vært kun 2 stykker, NoName og meg som tviler på en chat her i forumet og det utgjør 20%. Trekker vi fra cruiser folkene kan vi si at vi er på ca 50-50.Er det mange ut der som har virket positiv til chat som egentlig mener noe annet? Det tror jeg men ikke tør eller ikke vil. Det er mennesklig natur.
I barometeret har 8 av 96 brydd seg om å svare..... denne statistikken kan ikke brukes som utslagsgivende for en ny ide, kun LO og Bondevik bruker slikt maksimalt.
Jeg synes at kreftene skal brukes til å lage et bra forum med stor aktivitet (jeg stiller gjerne opp), et forum der folk trives med å henge ut i. På sikt når avhengighet er skapt kan pengene investeres i en chat kanal.
Det første jeg gjør når jeg våkner, er å sjekke forumene jeg er medlem i for å se etter nytt innlegg eller svar på mine egne innlegg.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Indian skrev: Det første jeg gjør når jeg våkner, er å sjekke forumene jeg er medlem i for å se etter nytt innlegg eller svar på mine egne innlegg.
pssst.... Sovet godt Indian? :lol:
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jess! Noname
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Nei faan! du skal jo ligge å sove på denne tiden av døgnet...hehe :wink:
Bilde

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det virker desverre som om interessen for chat har kjølnet noe av, eller er det bare høst depresjoner som gjør at det stoppet opp?
Har selv stemt for chat et par ganger i uka her, men må si at jeg skjønner argumentene mot også, hadde kanskje trodd at flere ville ha meninger om dette.
Kanskje ikke lett å få igang en chat hvis vi er redd for å skrive her.
Kom med flere sysnpunkter da!! De som jobber med å utvikle dette forumet fortjener flere argumenter.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Enig!

Legg inn av Ronny »

Indian skrev:Jeg synes at kreftene skal brukes til å lage et bra forum med stor aktivitet (jeg stiller gjerne opp), et forum der folk trives med å henge ut i. På sikt når avhengighet er skapt kan pengene investeres i en chat kanal.
Da er vi faktisk helt enige Indian :wink:

Jeg så også noen utfordringer med å lage en chat, men for all del hvis den er billig, så gjør vi det uansett. Dessuten så har vi MYE mere å gå på hva forumet her angår, og uansett så synes jeg at du (Indian) allerede bidrar bra for å få dette opp og gå.

Jeg tror at det tar ganske lang tid å etablere seg, men som nevnt tidligere på har vi mye spesiellt som kan gjøre akkurat dette forumet meget bra.

Nå skjer det faktisk veldig lite på MCsiden for tiden, og vi kommer til å sette inn mye mere krefter på den når vi er ferdige med å pusse opp de nye lokalen vi skal flytte inn i (vi flytter i løpet av helgen). Besøkstallene stuper forståelig nok, når oppdateringsfrekvensen er på et minimum.

Uansett, så er ambisjonene våre høye, og vi synes det er KJEMPEGØY at dere gidder å bruke sidene og forumet vårt. Det gjør at all jobbingen er verdt det.

Synes også at det er fint at dere er så inkluderende og åpne, det har jeg sett flere ganger fra mange av dere.

Konklusjon: Chat blir det nok på ett eller annet tidspunkt. Er det billig å implementere, kommer det med en gang. Uansett så tror jeg nok at vi ikke kommer til å legge så veldig mye energi i det i begynnelsen. Vi bygger heller et bra forum først (og jeg synes vi har startet veldig bra), og så kan chatten eventuellt være en fin "bonus".

:D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Enig!

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:
bygger heller et bra forum først (og jeg synes vi har startet veldig bra), og så kan chatten eventuellt være en fin "bonus".

:D
Synes dette høres fornuftig ut. Har ikke engaskjert meg noe i denne debatten av den grunn av at jeg ikke har brukt slik chatting, og har lite erfaring med slikt nymotens greier.

Synes det funker helt greit her. Svar kommer raskt, og det er etter min mening god aktivitet.
Jeg var litt treg i starten, men føler jeg er mer aktiv nå.

Nå MÅ jeg innom hver dag, ja til og med flere ganger for å sjekke nye innlegg...er vel i ferd med å bli hekta.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

He He Du glemte Håy! Rogg :lol:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy,håy..

Blir engasjert...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy,håy..

Blir engasjert...
He,he...keep up the good work rogg :wink:

GSXR

Legg inn av GSXR »

Tror faktisk det ville vært kjempegreier med en chat her, men på sikt :wink: .
Er redd det ville tatt vekk en god del av fokusen på debattforumet om chatten blir innført for tidlig.
Kanskje ville det om en tid være greit med en prøveordning for å se om trafikken på forumet opprettholdes
og chatten faktisk blir brukt.
Er en sammenheng her :) .
Kunne kanskje være greit med en dag i uken til å begynne med, og som da åpnes til et fast klokkeslett.
Synspunkter da dere......

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Déjà vu?

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Med tanke på aktiviteten siste uker, tror jeg kanskje ikke det er grunnlag for chat her, selv om jeg var positiv i starten.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Thor Arne skrev:Med tanke på aktiviteten siste uker, tror jeg kanskje ikke det er grunnlag for chat her, selv om jeg var positiv i starten.
Ikke bare aktiviteten fra siste uke.....generelt sett er det lite folk pålogget samtidig.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ja, du er inne på noe der, det er jo litt synd at det er evigheter siden rekorden med 10 brukere samtidig. Kanskje vi burde se om det var mulig å få folk pålogget samtidig, en fast dag i uken, og på den måten se om det virkelig er mulig. Men det er langt fra sikkert at det virker.

Svar