Chat kanal på MCsiden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar

Hvor ofte ville DU bruke vår chat kanal dersom vi oppretter en slik?

Avstemmingen ble avsluttet den 22 okt 2004, 23:31

Daglig
6
19%
Et par ganger i uken.
11
34%
Minst en gang i uken.
5
16%
En sjelden gang.
5
16%
Så og si aldri.
4
13%
Aldri, jeg chatter ikke med andre.
1
3%
 
Stemmer totalt: 32

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Chat kanal på MCsiden!

Legg inn av fireman »

Det har vært ytret ønske om egen chat kanal her på MCsiden. Dette synes vi selvsagt er morsomt, vi ønsker oss mer interaktiv kontakt med og mellom våre lesere. Vi tror nemlig det er med på å gjøre nettstedet til et mer "levende" nettsted som man har lyst til å besøke oftere.

Dette koster dessverre en god del penger å bygge inn, men dersom interessen er stor nok vil vi gjøre det vi kan for å få det til.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Er ikke siden deres Nuke basert da? Mulig jeg tar skammelig feil,,, :lol:
Men er den det er det jo ikke noe problem å legge inn en chat.. :wink:
Bilde

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

tror foresten ikke at dere skal satse for mye på en chat, hvis dere må bruke masse penger på det.. tror ikke den blir så mye brukt, men at man kunne treffes en fast kveld i uken kunne vært morro..

Men som nemt tidligere, så er jo mc siden php basert. Da er det enkelt å legge inn en ny blokk for chat, og det finnes mange som er helt gratis.

Men dette kan sikkert dere mye mere og bedre en meg. :roll:
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg tror ikke at en chat kanal will trekke folk hit. Det finnes so mange etablerte kanaler på nettet.
Aktiviteten i forumet skal kunne gi et pekepinn på aktiviteten i en eventuell chat kanal. Hvem skal chatte når det høyste antall medlemmer jeg har sett pålogget samtidig er 3 en gang og det inkludert meg.
En chat kanal kan registreres gratis i iRC og det koster ikke noe.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Gjest

Legg inn av Gjest »

NoName skrev:tror foresten ikke at dere skal satse for mye på en chat, hvis dere må bruke masse penger på det.. tror ikke den blir så mye brukt, men at man kunne treffes en fast kveld i uken kunne vært morro..

Men som nemt tidligere, så er jo mc siden php basert. Da er det enkelt å legge inn en ny blokk for chat, og det finnes mange som er helt gratis.

Men dette kan sikkert dere mye mere og bedre en meg. :roll:
Denne siden er laget av InterWeb Norge, og vi har ingen mulighet for å "fikle" med sånt selv.

Det er valget mellom å sitte og bruke haugevis med timer på å lage sånt som dette selv, eller ha en proff løsning som sparer enormt mye tid (som kan brukes på annet).

Vi har prøvd det første, og det tok enormt mye tid, da både Roy og meg er relativt perfeksjonister. Nå kjører vi den proffe løsningen, og det er vi fornøyd med. Bakdelen er at det koster penger.

Gutta i InterWeb er meget hyggelige og greie, men vi kan ikke akkurat forlange at de jobber gratis for oss, selv om det hadde vært utrolig bra ;)

Gjest

"Det lille toget, som trodde det kunne"...

Legg inn av Gjest »

Indian skrev:Jeg tror ikke at en chat kanal will trekke folk hit. Det finnes so mange etablerte kanaler på nettet.
Skal vi tenke sånn Indian, kan vi bare legge ned CruiserClub, MCsiden, forumet og hele skiten. Vi er kommet dit vi er (og det vi foreløpig tilfreds med, men vi skal MYE lengre), nettopp fordi vi IKKE tenker sånn som du gjør her :)
Indian skrev:Aktiviteten i forumet skal kunne gi et pekepinn på aktiviteten i en eventuell chat kanal. Hvem skal chatte når det høyste antall medlemmer jeg har sett pålogget samtidig er 3 en gang og det inkludert meg.
Igjen. Dette er et 3 måneder gammelt debattforum. Vi har nesten 900 innlegg til nå og 6.54 innlegg i snitt per dag. Vi har ca 100 medlemmer snart, og vi kommer til å bli flere. Bare vent og se!

Med det gamle forumet vi hadde har vi hatt ca 50 innlegg på 2 år, og kanskje 10-20 som har vært innom og skrevet noe.

Hvis ikke DET er en bra statistikk, sett fra vår side, så vet ikke jeg.

At det ikke er så mange pålogget samtidig er helt greit, men hvis vi annonserer en spesiell "Chat dag" f.eks hver torsdag, eller noe sånt, så kunne det jo faktisk være at det ville fungere bra etterhvert. Tenk om det til og med trakk enda flere folk hit? Det hadde vært kult :D

Poenget mitt er:

Det finnes titusener av nettsteder om MC. Det finnes sikker hundrevis/tusenvis av chat steder. Og i hvertfall en god del nettbutikker der ute, som selger MC utstyr. Og sist men ikke minst temmelig mange og noen av dem MEGET gode forum der ute.

Det stopper ikke oss, ellers hadde vi som sagt vært lagt ned for lengst. Hvis vi er gode nok, er det plass til oss også. Det er bare snakk om hvor mye energi vi gidder å legge i alt dette, og det skal jeg love deg:
DET ER MYE! :wink:

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Hehe, inget fel på entusiasmen ivf! :D
Stå på R&R, jag tror på er. :!:

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Jeg tror det ville vært lurt med en chat. Dette er et sinnsykt bra forum, så hvorfor ikke lage det enda bedre??

Stå på Gutta! :D

GSXR

Legg inn av GSXR »

Takket være R&R sin store entusiasme og pågangsmot, har dette blitt et kjempeflott debattforum til glede for oss alle :D .
Stå på gutter, dere har all grunn til å være stolte :wink:.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg tror det er en god ide med en chat kanal her, og jeg tror det vil være bra med en fast treffdag i uka, ihvertfall til å begynne med.
Det virker som om mange mener noe om dette, med tanke på antall innlegg på kort tid. Stå på :D

Gjest

Bukker og takker!

Legg inn av Gjest »

Takk for all oppmuntring!

Vi har sendt en forspørsel til våre kjære venner i InterWeb, så får vi se hva det koster.

Kjenner jeg oss rett, så går vi vel for chatten uansett, HA HA! :lol:

GSXR

Re: Bukker og takker!

Legg inn av GSXR »

ShadowMan skrev:Takk for all oppmuntring!

Vi har sendt en forspørsel til våre kjære venner i InterWeb, så får vi se hva det koster.

Kjenner jeg oss rett, så går vi vel for chatten uansett, HA HA! :lol:
Vi får krysse fingrene for at det ikke koster skjorta.
Thumbs UP :wink:

Gjest

Legg inn av Gjest »

Indian skrev:Hvem skal chatte når det høyste antall medlemmer jeg har sett pålogget samtidig er 3 en gang og det inkludert meg.
Hepp! Og der var vi faktisk 4 stykker samtidig på forumet Indian, inkludert deg selv ;)

33% økning i antall innloggede samtidig, på en dag. DET er god økning det. :lol:

Tja, tok et par skjerm bilder nettop oxo, liksom bare for å sette siste spikeren i kista:

Bilde
Bilde


Det meste går, bare man bare tror nok på det.


Var jeg litt drøy nå? Håper ikke det. Skal gi meg med dette her nå, Indian ;)

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Vet ikke hva InterWeb tar i betaling, men det kan ikke bli alverden dyrt. Kommer litt an på hvor avansert chat dere vil ha, men få ivertfall en som funker bra. Vet det er mange som ikke gjør det. :roll:

Tar ikke lang tid å legge inn en slik vil jeg tro. De har sikkert noen forslag på chatter som er bra.. 8)
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Re: "Det lille toget, som trodde det kunne"...

Legg inn av Indian »

ShadowMan skrev:[quote="Igjen. Dette er et 3 måneder gammelt debattforum. Vi har nesten 900 innlegg til nå og 6.54 innlegg i snitt per dag. Vi har ca 100 medlemmer snart, og vi kommer til å bli flere. Bare vent og se!
Husker jeg riktig, så startet forumet opp i juni.
Det er ikke at jeg er negativ instilt til det men jeg prøver å realitetsvurdere livets rett for en chat kanal slik situasjon er i dag.
Av 96 registrerte brukere har 60 skrevet 0 innlegg. 15 har skrevet 1 innlegg hver.
Av 96 brukere finnes det 12 noenlunde aktive brukere som har skrevet over 15 innlegg. De 3 jeg har sett pålogget samtidig er blandt disse 12.

Jeg henger ut i 3 forskjellige forum på nett. I Motobins med medlemmer fra flere land har jeg har skrevet ca 2541 innlegg i 2 år, Boxerworks ca 2000 innlegg og VGD ca 2600 innlegg.
I Motobins med 1348 medlemmer og over 10.000 innlegg ble det ikke stemning for en chat side. Også der er det noen få som skriver og de fleste skriver kun når de trenger hjelp til et eller annet. 20 medlemmer har skrevet mellom 225 og 2541 innlegg der.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar