Chat kanal på MCsiden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.

Hvor ofte ville DU bruke vår chat kanal dersom vi oppretter en slik?

Avstemmingen ble avsluttet den 22 okt 2004, 23:31

Daglig
6
19%
Et par ganger i uken.
11
34%
Minst en gang i uken.
5
16%
En sjelden gang.
5
16%
Så og si aldri.
4
13%
Aldri, jeg chatter ikke med andre.
1
3%
 
Stemmer totalt: 32

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Thor Arne skrev:Ja, du er inne på noe der, det er jo litt synd at det er evigheter siden rekorden med 10 brukere samtidig. Kanskje vi burde se om det var mulig å få folk pålogget samtidig, en fast dag i uken, og på den måten se om det virkelig er mulig. Men det er langt fra sikkert at det virker.
Jeg tror oxo at interessen for forumet dør ut. Det kreves aktivitet eller dør det.
Det logger inn noen, slenger noen ord og stikker igjen.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:
Thor Arne skrev:Ja, du er inne på noe der, det er jo litt synd at det er evigheter siden rekorden med 10 brukere samtidig. Kanskje vi burde se om det var mulig å få folk pålogget samtidig, en fast dag i uken, og på den måten se om det virkelig er mulig. Men det er langt fra sikkert at det virker.
Jeg tror oxo at interessen for forumet dør ut. Det kreves aktivitet eller dør det.
Det logger inn noen, slenger noen ord og stikker igjen.....
Det at folk kommer innom nå og da vil nok ikke automatisk si at interessen forsvinner, man må nok ta i betraktning at folk faktisk er på arbeid også.
Ikke mange som har anledning til å bruke arbeidstiden på nett, så det er faktisk ikke så rart at personer er innom til litt forskjellige tidspunkt. Det at det kanskje er litt mindre trafikk akkurat nå er jo egentlig ganske lett og forstå. Det er travle tider nå før jul og de aller fleste har nok begynt forberedelsene, noe som er forståelig. Selv er jeg i full gang med juleforberedelsene, og gudene skal vite at det er mye tid som går med. Vi får holde fortet så godt vi kan i disse juletider, ingen grunn til negativ tankegang, her er vi positive :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det er ikke bare i disse juletider at det er så stille. Stillheten har alltid vært her bare noe mer i desember.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:Det er ikke bare i disse juletider at det er så stille. Stillheten har alltid vært her bare noe mer i desember.
Er ikke enig i at det alltid har vært "stille" her på forumet, synes du er vel negativ til tider, hva med å ta opp noe av det positive ved forumet :wink: .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ja, la oss se positivt på det, nå har vi også klart å bryte 100 registrerte, ikke så lite bare det 8)

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Thor Arne skrev:Ja, la oss se positivt på det, nå har vi også klart å bryte 100 registrerte, ikke så lite bare det 8)
Jeg kunne ha registrert 150 til jul om jeg ville.:mrgreen: Poenget er ikke antall registrerte medlemer men aktiviteten. Hvor mange av de 100 som er aktive?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Indian skrev:Jeg kunne ha registrert 150 til jul om jeg ville.:mrgreen: Poenget er ikke antall registrerte medlemer men aktiviteten. Hvor mange av de 100 som er aktive?
Vi har helt klart ikke like mange brukere eller aktivitet på linje med de "store" etablerte foraene som finnes, men hvem sier at Roma ble bygget på en dag?

Vi som bruker forumet ser da ut til å trives i hverandres selskap?

Jeg selv kommer helt sikkert til å bli mer aktiv nå etter Julen er overstått. Vi i Cruiser har hatt en stri tørn nå med å etablere oss i nye lokaler. Dette har foregått over en 3 mnd periode og vi har hatt lange dager og kvelder med oppussing og slit. Det er klart at 90-100 timers arbeidsuker ikke gir særlig overskudd til å være spesielt sosiale da,... men det kommer nok tilbake! :)

Det er sikkert mange som bruker andre fora her, og som kjenner folk der som kanskje ville ha glede av å vite at MCsiden.com Forum finnes også?

Hva med å lage en "... send videre til 5 av dine dine mc-venner" e-post? Tror kanskje en slik offensiv ville kunne generere en del nye her?
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Vi kan jo avtale en kveld der vi møtes på chaten på sia mi. Da kan vi jo få en pekepinn på hvor interessangt det kan være med en chat her. Jeg kan laget et chat rom for mc-siden som er for alle brukere, så slipper dere å registrere dere, hvis dere ikke vil..

Bare en ide jeg lufter nå da.... :?
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av AJ »

Det er ikke ofte vi trekker fram tråder som er så gamle som denne.
Men nå er det faktisk aktuelt siden vi prøver ut en chat løsning som ser ut til å fungere meget bra :thumleft Dette testet vi tidligere i dag.

Noen flere tester gjenstår for å se om vi kan få funksjonene til å bli mest mulig brukervennlig.

Vi har dermed muligheten til å få en slik chat løsning her på MCsiden.no, men vi i har ikke bestemt oss endelig enda for om vi vil ha en slik løsning på Forumet.

Det synes vi at dere som brukere skal være med å bestemme :drg
Vi bruker den samme gamle pollen som ble opprettet i 2004 siden alternativene gode nok som de er.

Så da er det ritt fram med synspunkter og bare å stemme i vei ;e
Så kommer vi tilbake tils saken etter hvert.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av Globe »

DETTE synes jeg høres spennende ut!!

I utgangspunktet er CHAT en utfordring for slike faglige forum...rett og slett fordi man ønsker jo at forumet skal fylles med innhold som kan leses og kommenteres av mange, asynkront. Men når det er sagt, mener jeg at en chat vil kunne forsterke aktiviteten i forumet, om brukt riktig! For de som ønsker å benytte seg av den.

Jeg er absolutt positiv til chat, og har stor tro på at dette kan bidra til ytterligere aktivitet. Så lenge "sentrale" brukere her inne sørger for alltid å være tilgjengelig på chat, når de først er inne på forumet....så vil vi kunne få knyttet flere brukere til selve forumet ved å gi umiddelbar respons, være flink til å linke inn til relevante innlegg i selve forumet når chat pågår, oppfordre til å svare i emner og innlegg, ønske velkommen, invitere til chat så fort nyregistrerte brukere er pålogget (vil det bli mulig å invitere påloggede brukere??).

En annen effekt er at OT vil kunne reduseres, over tid. OT i seg selv er viktig, synes jeg..det er stemningsskapende, så lenge det ikke tar helt av, men OT kan også, for noen, virke litt forvirrende og oppfattes som "støy" når de forsøker å lese seg gjennom en tråd med et eller annet relevant og interessant emne. Når OT i en tråd blir litt for mye "mellom meg og deg" kan det, ved for mange slike innlegg i en tråd...bli å oppfatte som en "privat tråd" og dermed miste tilhengere av tråden....og det er jo ikke meningen...Slikt vil også kunne bli bedret med en chatmulighet, tror jeg :thumleft

Ellers må jeg få løfte frem og :=D> alt det positive jeg synes skjer her inne nå...det jobbes aktiv for bedret brukervennlighet, skape og forsterke tilhørighet, skape engasjement og aktivitet......KJEMPEBRA!! :thumleft

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av d.strand »

En annen ting jeg syntes at det burde ha vært på denne siden er et bilde galleri :-) Mulig at det allerede er her, og at det bare er jeg som ikke klarer å finne det? :scratch

Men jeg hadde i hvertfall syntes at det hadde vært awsome med et bilde galleri :D

Jeg kan umulig være den eneste? Alle liker vell å se på andres MC'r og vise frem sin egen samtidig?

Uansett, jeg lufter bare en tanke her :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av Globe »

Helt enig!! Bilder er alltid bra!! :)

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av d.strand »

Nettopp! :D

AJ? You now know what to do mate ;e
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av Dexter »

Joda, det finnes galleri til forumet... men få nå avklart dette med chatten først :redface En ting av gangen...

En gallerifunksjon kan testes her: http://www.hobbykrok1.no/gallery/index. ... e=personal" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Chat kanal på MCsiden ?

Legg inn av AJ »

d.strand skrev:Nettopp! :D

AJ? You now know what to do mate ;e
Jo'a... :knegg
Galleri er sikkert greit, men jeg er litt usikker på hva du egentlig mener... :scratch
Vi har jo tråder hvor man kan vise fram både seg sjøl og sykker'n, som f.eks. denne:
Bilder av syklene våre!!!

Men du tenker kanskje heller på den løsningen Dexter viste i 'Hobbykrok' posten... :dontknow
I så fall fikser han det etter hvert ;-) ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar