Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsiden?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar

Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsiden?

Avstemmingen ble avsluttet den 21 mar 2010, 22:11

Ja! Flott tiltak. Dette liker jeg!
9
69%
Nei, dette synes jeg ikke noe om. Det holder med "Galleri"-linken...
1
8%
Tja... litt usikker. Kan prøve en periode, kanskje?
3
23%
 
Stemmer totalt: 13

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsiden?

Legg inn av AJ »

Som brukerne våre helt sikkert vil legge merke til så har vi lagt til en ny funksjon på forsiden (Portal-siden), nemlig å vise "Nye bilder" i midtfeltet under "Nye innlegg" i tillegg til "Tilfeldige bilder" i høyre spalteramme på forsiden.

Et MC-forum som MCsiden.no har lite for seg uten bilder. Det tror brukerne våre er enige i. Derfor kjører vi like så godt løpet fullt ut og har altså lagt til de nevnte funksjonene på forsiden.

Men dette behøver ikke bli noen permanent løsning. MCsiden.no er til for brukerne og vil lar enkelt og greit flertallet bestemme.

Skal vi ha forsiden slik den er nå eller skal vi gå tilbake til den 'gamle' løsningen hvor vi ikke viser "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder"?

Avgi din stemme i denne pollen og skriv gjerne hva du mener i tillegg til å stemme.
Pollen vil være aktiv i 14 dager fra idag, 6. mars.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Gammelgutt »

På denne pc står det tilfeldige biler og jeg som trodde dette var et mcforum. :-k

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:På denne pc står det tilfeldige biler og jeg som trodde dette var et mcforum. :-k
Jeg gjør så godt jeg kan når jeg oversetter, men det sniker seg inn feil - selvfølgelig :redface

"bilene" er fjernet :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Dexter »

Jeg må legge til at det er mulig å ha enten eller på forsida også... det er i tillegg mulig å endre til tilfeldige bilder i midten og nyeste på siden osv, alt er justerbart.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Globe »

Min stemme gikk til: Ja! Flott tiltak. Dette liker jeg!

Så først på funksjonen som "gjest", ikke innlogget.

Her fremkommer Tilfeldige bilder og nye bilder fra det åpne galleriet Syklene våre. Ser veldig pent ut og er absolutt nyttig for de som kommer innom forumet som gjest! :=D>
Bilde

Bilder er en viktig del av formuet, synes jeg, og vil kunne bidra til at flere ønsker å registrere seg og legge ut bilder av sine MC-er. Veldig positivt. Samtidig bidrar det til å gjøre førsteinntrykket av forumet mer "levende" ved bruk av våre bilder sammen med all den tekstuell info som vi ønsker å vise når en har kommet inn på MCsiden.no.


Når en da logger seg inn, så henter billedrammene inn bilder fra brukernes egne album og underalbum. Da blir det fort litt mer "Hummer og Kanari".
Bilde
Det kan kanskje være lurt å ikke hente tilfeldige bilder fra alle album her inne. For min del, så vil det bli lagt endel bilder i underalbum som er lagt der for å bruke i innlegg, har ikke noe i mot at disse bildene havner på forsiden jeg (bare så det er sagt ;e ), men et nærbilde av f.eks. en baklykt, som i et innlegg er brukt som et av flere bilder i en tekst vil nok ikke "løfte" det visuelle på forsiden i forumet, for å si det slik :).
Det kan kanskje være en idé å hente fra medlemmens Hovedalbum og ikke underalbum, eller om en lager et mulighet for en bruker til å hake-av/krysse-av på sine album og/eller underalbum om en ikke ønsker å ha denne med blant" Nye og Tilfeldige bilder". Eller, man kan definere et "Arkiv" til hver bruker så man kan legge diversebilder dit.

Jeg synes bilder er veldig positivt å få frem. Rammen "Nye bilder" er viktig for å vise aktiviteten, rammen "Tilfeldige bilder" er viktig for å vise mangfoldet av både sykler og MC-relaterte bilder.

Så oppsummert:

Ja! Flott tiltak. Dette liker jeg! :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Dexter »

Jeg har da endret til å kun hente nyeste bilder fra fellesalbum. På tilfeldige bilder hentes det enda fra alle album når en er innlogget. Dette kan også endres, men denne synes jeg da burde hente bilder fra alle album slik at disse "markedsføres" litt også.

Ellers må jeg bare si at dette er bra! Prøv å gå på andre forumer (ikke bare mcforumer)og se... startsiden er førsteinntrykket, her har vi nå brutt "tekstonnanien" med litt bilder og litt mer dynamikk. Dette virker på meg som mer tiltalende og levende!

En ting som kanskje må vurderes, siden fellesalbumet ikke får nye bilder så ofte - er om dette også burde vise tilfeldige bilder...? (men da kun fra fellesalbum) Tenker når/om vi etterhvert får treffalbum o.l. på fellesen så vil det kanskje være greit med tilfeldige bilder?

Tenker når den tid kommer at f.eks. De større aktiviteter som flere deltar på så oppretter vi felles-underalbum for disse aktivitetene. Eks. Oslo - Trondheim - Oslo, evike 2010, norgestreffet 2010, trollrally 2010 osv
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Onsløv »

@Dexter :skriver
[pirkemodus]
Viktig å få med d'en i bilder
[/pirkemodus]
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Dexter »

Onsløv skrev:@Dexter :skriver
[pirkemodus]
Viktig å få med d'en i bilder
[/pirkemodus]
Pøh, dette ble fikset før du sto opp i dag :[-X
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Onsløv »

Les innlegget du skrev nest sist en gang til.. :D
Når du har funnet feilen, kan du gjerne slette disse :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visning av "Nye bilder" og "Tilfeldige bilder" på forsid

Legg inn av Dexter »

Onsløv skrev:Les innlegget du skrev nest sist en gang til.. :D
Når du har funnet feilen, kan du gjerne slette disse :D
/me svært forlegen nå... :redface
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar