Kostnader ved å drive MCsiden.no

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Kostnader ved å drive MCsiden.no

Legg inn av Svein2 »

Tenkte jeg skulle sende ut en liten tanke jeg har. Koster det egentlig noe å drive dette forumet. :-k

Forumledelsen gjør en meget god jobb med forumet og nå har det vært prøvesendinger med både radio og TV, noe jeg håper fortsetter.

Er klar over at utgangspunktet er at det skal være gratis og at ingen skal tjene noe på det, men de skal/bør heller ikke tape noe på jobben de gjør.

Hva er vanlig på andre forum? Vet at på TomTomforumet er det muligheter for å gi en frivillig sum.

Syns det er riktig at dette spørsmålet kommer fra ett vanlig medlem og det skulle vært moro å høre hva dere andre syns. :vs

Personlig har jeg så mye glede med forumet og syns ikke det er urimelig med en liten godtgjøring for å dekke eventuelle utgifter. Men vil understreke at det skal være helt frivillig og det bør ikke komme fram noe sted på sida om hvem som har gitt. :thumleft
Sist redigert av Svein2 den 09 jan 2011, 14:11, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kostnader ved å drive MC Forum

Legg inn av AJ »

Hyggelig innspill, dette.
Særlig hyggelig med gode tilbakemeldinger fra brukerne.

Vi som driver forumet og er admin. og moderatorer har tidvis det du nevner oppe til diskusjon innimellom alt det morsomme vi holder på med når vi er inne på MCsiden.no - som f.eks. i går kveld med live radiosendinger og det hele \:D/

Og som det ble nevnt i chatten mens sendinga pågikk, så koster programvaren som vi bruker noen kroner. Så har vi dette med rettigheter til å sende musikk slik vi gjorde i denne første prøvesendingen.
Dette er to forhold blant flere som vi må må ta en runde på i forumledelsen.
En Paypal-donering har vært nevnt og det er ikke utenkelig at vi ender opp med noe slik, hvor de som ønsker kan gi sitt bidrag. Ingen krav og ingen restriksjoner på de som ikke betaler, bare så det er nevnt. En helt frivillig ordning.

Øvrige kostnader ved å drive MCsiden.no ønsker jeg ikke å komme inn på akkurat nå, men bare nevne at det som er mest kostnadskrevende er faktisk den tiden man bruker på å "overvåke" aktiviteten og andre nødvendige ting man må gjøre jevnlig for å holde driften i gang i tillegg til hva man må gjøre når det oppstår uventet driftstans og slike ting.

Men i sum gjøres alt dette av alle oss moderatorer først og fremst fordi vi har stor glede av dette selv og ikke minst fordi vi blir kjent med mange utrolig hyggelige mennesker her på MCsiden.no :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Kostnader ved å drive MCsiden.no

Legg inn av MaxTron »

Hva med å selge reklameplass? Er vel nok trafikk her til at noen firma er villig til å betale for å ha en link eller ett banner blinkende?? (uansett hvor irriterende det måtte være :lol )

Eller er dette for "administrasjonskrevende" (er det ett ord??)

I en perfekt verden hadde det vel vært fint om siden hadde innbrakt så mye penger at det i tillegg til driftsutgifter kunne vært minst 1 ildskjel fulltidsansatt med å drive siden...?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Kostnader ved å drive MCsiden.no

Legg inn av Baron von Waffel »

På¨et annet forum jeg har vært, kunne de som donerte til forumets drift få velge sin status selv. Det kan jo ha en viss verdi for oss som liker å skille seg ut.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Kostnader ved å drive MCsiden.no

Legg inn av StigRune »

Baron von Waffel skrev:På¨et annet forum jeg har vært, kunne de som donerte til forumets drift få velge sin status selv. Det kan jo ha en viss verdi for oss som liker å skille seg ut.
Ikke dumt. Sms-betaling er å foretrekke fremfor paypal, da det er lavere terskel for å benytte seg av dersom beløpet er lavt.
Om det f.eks hadde vært mulig å sende en sms "mcsiden" til 1982 og dermed donert 10 kr hadde det vært ypperlig. om man deretter kunne fått velge egen status hadde vært kult :) kanskje gjøre det slik at statusen kun varer i en mnd, slik at man blir fristet til å donere mer? ;)
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Svar