Slik legger man ut et bilde! nå med 'Youtube' guide!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
GSXR

Slik legger man ut et bilde! nå med 'Youtube' guide!

Legg inn av GSXR »

Det er dessverre ikke mulig å laste opp bilder direkte fra PC'en,
så forutsetningen for å legge ut et bilde er at det allerede ligger på en server.
Du kan feks. bruke et bilde du allerede har lastet opp på hjemmesiden din,
eller du kan bruke et bilde du har funnet på surferunden.
Koden blir slik:

Bilde --> slik vi har gjort med Forum logoen og VG Nett logoen nedenfor:

Bilde

Bilde

Om man høyreklikker på bildet og går inn på egenskaper (properties) ser man
den hele og fulle adressen til bildet (Url'en).
Det er denne linken man legger Bilde.
Slik som her:

Bilde

Bilde

Her en oppdatering med flere detaljer om det å plassere bilder i poster her på Forumet (6.11.2009):

http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php? ... 459#p26459" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her en ypperlig guide laget av Globe:

[youtube]zZoUwrQjttI[/youtube]

Lykke til ;) ;-) .
Sist redigert av GSXR den 11 nov 2005, 23:53, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kforb
Innlegg: 24
Registrert: 23 jan 2005, 16:22
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kragerø

Legg inn av Kforb »

Om man ikke har bilde av sykkelen sin på nettet, og ei heler en hjemmeside å legge den på?? hva da?? :?

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

www.photobucket.com Der kan du laga ditt eget internett-album. Der får du linken din fra.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Kforb skrev:Om man ikke har bilde av sykkelen sin på nettet, og ei heler en hjemmeside å legge den på?? hva da?? :?
Det finnes flere gratis sider som hoster bilder.. Du kan bruke noen av de.

Imageshac og The Image Hosting er bare to av mange.. :wink:
Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Har lurt litt på dette en stund.....når jeg legger ut en link, eller bilde, kommer hele adressen opp og er rødmerket.

Men jeg ser at noen av dere pc-rasere bare lager et ord...eks "les" eller "Her". Eller som over "The Image Hosting".

Hvordan foregår dette.....hmmmmm???????????????
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..

Har lurt litt på dette en stund.....når jeg legger ut en link, eller bilde, kommer hele adressen opp og er rødmerket.

Men jeg ser at noen av dere pc-rasere bare lager et ord...eks "les" eller "Her". Eller som over "The Image Hosting".

Hvordan foregår dette.....hmmmmm???????????????

Jeg skal med glede vise hvordan dette gjøres :) .

Bare gjør følgende:

Teksten du vil ha

Slik vil det da se ut:

MCsiden

Eller slik:

Tekst Objektet du vil ha Mere Tekst

Thumbs :thumbleft: Up

Lykke til :wink:.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Å jaaaa....ikke værre. Lærer stadig noe nytt. Tusen takk for hjelpen GSXR.
Da prøver jeg....noen som skal HIT?

Lett som en plett..... 8)
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ragnhild

Re: Slik legger man ut et bilde!!!

Legg inn av Ragnhild »

Opplasting av bilder fra nettet slik at både mor og far skjønner
Vanligvis er det jo de håpefulle som skjønner seg på data, internett, digitale bilder og alt anna som ikke var påtenkt den gang undertegnede var på samme alder. Så det var en større utfordring å begi seg ut på bildedeling via internett. Men selv jeg fikk det til.

Først må man ha en konto hos et eller annet nettsted som tilbyr lagring av bilder. Jeg har vent meg til å bruke Photobucket.com. Og blir å referere til det nettstedet videre. Men også TinyPics.com, Flikr.com, bildr.no m.fl har tilsvarende funksjoner og kan brukes uten vansker.

Når man skriver et innlegg på forumet er det ei linje over tekstfeltet med valgmuligheter for utheving, kursivering osv. På èn av knappene står det IMG. Når man klikker på den, kommer denne teksten i tekstfeltet hvor du har skrivemerket . Adressen til bildet som skal settes inn skal mellom disse, slik: [img]bildeadresse[/img].

Når jeg går på Photobucket (andre nettsteder har tilsvarende funksjoner, men de er utført litt forskjellig) klikker jeg på bildet jeg vil legge ut. Bildet blir da vist på en ny side og til venstre for bildet står det ”Share this image”. Klikker èn gang på det nederste valget som heter IMG code, kommer da opp en gul liten boks hvor det står Copied. Bildeadressen er nå kopiert til utklippstavla mi. Bildet ligger fremdeles på Photobucket.
På TinyPics velger man IMG Code for Forums & Message Boards eller klikker på bildet

Gå tilbake til ”Skriv svar” på forumet og lim inn bildeadressen. Når jeg bruker denne metoden trenger jeg ikke å skrive inn, denne koden kommer automatisk med fra Photobucket (eller TinyPics).
For å lime inn kan man bruke Ctrl-tasten og V-tasten, Ctrl + V, som er en universell lim-inn kombinasjon i Windows. Kan også høyreklikke og velge lim inn fra menyen som da kommer opp.

Man kan legge inn så mange bilder man vil, må bare huske på at mange bilder gjør sida tung å laste for de som skal se på den.

Når man poster innlegget sitt vises bildet der du har satt det inn i teksten din. Bildet lastes fra Photobucket eller hvor du har lagret det. Flytter du det fra den adressen, til f.eks et annet album, da vil ikke bildet vises når forumsida vises etter flyttinga. Derfor kan det være greit å planlegge albumet litt på forhånd slik at man slipper å flytte bilder.

Veiledninger for opplasting av bilder til nettet
Veiledning - TinyPic:
http://tinypic.com/m/68wumf/4" onclick="window.open(this.href);return false;
Veiledning - Photobucket:
http://tinypic.com/m/68wu9w/4" onclick="window.open(this.href);return false;

Globe har leita opp denne for Mac.
Globe skrev:Skulle du sitte på MAC...her er Skitch :)
[youtube]-Y3g6LO5GDc[/youtube]

Lykke til :)...spørsmål???...still dem! ;) ;-)
:thumleft

Svar