En takk til de som startet denne siden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:Ble det slettet en kommentar her? Jeg vil gjerne høre begrunnelsen for sletting av en kommentar slik at tilsvar henger i løse luften?
Jepp. Jeg slettet. Brukeren er også slettet, da dette var en kopi av en annen bruker, som er inaktiv, men selv velger når han vil komme tilbake.
DrGreve skrev:Forøvrig, så administrerer jeg en gruppe med godt over 15 tusen medlemmer, og lever i den villfarelse at det ikke er grunnleggeren eller administratorene som gjør verken gruppe eller forum, i dette tilfellet, som gjør forumet til det det er, men medlemmene.
Du også. Jeg har en like stor gruppe. Der består jobben stort sett av å slette kommentarer og innlegg. Det er ikke mye annet å administrere. Gjør du ikke det, gjør du ikke jobben din. Å gå i debatt med kverulanter ender stort sett med bare bråk. Da er det bedre å slette. Kunsten er å skille innlegg med et visst konstruktivt innhold, i fra de innleggene som ikke har det. Og det er her mange er uenige.
Jeg startet gruppen, men føler absolutt ikke noe eierskap, og så lenge medlemmene ikke går til utilbørlig personhets, ikke er rasistisk eller blasfemisk og innenfor normal folkeskikk, så får det meste der passere. Jeg føler at intensjonen i dette forumet, utilsiktet eller ikke, er konformitet og enighet for enhver pris
Men jeg er jo fra Nord-Norge og i forhold til folkeskikken er jeg kanskje litt mer løssluppen. :)
Jeg syns det var helt unødvendig å slette kommentaren selv om dere i admin-gruppen mistenker at forfatteren har en agenda. Såpass bør dette forum kunne tåle.. :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av LordShaft »

Uansett, om vedkommende skulle ha en agenda? Er dere redd for at slikt kan skade forumet?

Sony Z2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev: Jeg syns det var helt unødvendig å slette kommentaren selv om dere i admin-gruppen mistenker at forfatteren har en agenda. Såpass bør dette forum kunne tåle.. :)
Det handler ikke om hva forumet tåler, men om å stoppe noe før det utarter. Dersom noe får stå, vil det etterhvert komme et hylekor av både tilhengere og motstandere, og uansett ende med både sletting og utkastelse. Derfor gjør jeg min egen vurdering, og sletter hva jeg mener bør slettes. Og dersom du eller andre ikke er fornøyde med jobben jeg gjør, er hvem som helst velkommen til å overta.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av AJ »

SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Jeg syns det var helt unødvendig å slette kommentaren selv om dere i admin-gruppen mistenker at forfatteren har en agenda. Såpass bør dette forum kunne tåle.. :)
Derfor gjør jeg min egen vurdering, og sletter hva jeg mener bør slettes. Og dersom du eller andre ikke er fornøyde med jobben jeg gjør, er hvem som helst velkommen til å overta.
Så, så, godeste SuperMorten :[-X ;-) ... "hvem som helst" kan tolkes bokstavelig! Vil helst unngå et renn av "hvem-som-helster" som bare har sittet og ventet på en slik mulighet :-)å

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Jeg syns det var helt unødvendig å slette kommentaren selv om dere i admin-gruppen mistenker at forfatteren har en agenda. Såpass bør dette forum kunne tåle.. :)
Det handler ikke om hva forumet tåler, men om å stoppe noe før det utarter. Dersom noe får stå, vil det etterhvert komme et hylekor av både tilhengere og motstandere, og uansett ende med både sletting og utkastelse. Derfor gjør jeg min egen vurdering, og sletter hva jeg mener bør slettes. Og dersom du eller andre ikke er fornøyde med jobben jeg gjør, er hvem som helst velkommen til å overta.
For å være helt ærlig, så er jeg stort sett fornøyd med hvordan admin-teamet opptrer, bortsett fra at dere reagerer vel hysterisk på enkelte ting, og sletting av kommentaren i denne tråden, var, etter min mening, smått hysterisk.
Og når AJ etterlyste en ny admin, jeg tror det var da du tredde inn, så lot jeg være å vise min interesse, siden den var fraværende. Grunnen til det var ene og alene pga av at jeg da hadde dannet meg et bilde av hvordan reaksjonsmønsteret hans var.
Da har jeg sagt mitt :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:
DrGreve skrev: Jeg syns det var helt unødvendig å slette kommentaren selv om dere i admin-gruppen mistenker at forfatteren har en agenda. Såpass bør dette forum kunne tåle.. :)
Det handler ikke om hva forumet tåler, men om å stoppe noe før det utarter. Dersom noe får stå, vil det etterhvert komme et hylekor av både tilhengere og motstandere, og uansett ende med både sletting og utkastelse. Derfor gjør jeg min egen vurdering, og sletter hva jeg mener bør slettes. Og dersom du eller andre ikke er fornøyde med jobben jeg gjør, er hvem som helst velkommen til å overta.
Jeg mener du bør unngå slike avslutninger på innleggene dine....
Stå heller for dine valg og ta imot den hyllest eller kritikk det måtte medføre :thumleft



Sony Z2

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av poulet_cavalier »

Som trådstarter sier: takk til dem som har startet, og fortsatt orker å drive dette forumet. Utakk kan vel gjerne tas i en annen tråd?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev: Jeg mener du bør unngå slike avslutninger på innleggene dine....
Stå heller for dine valg og ta imot den hyllest eller kritikk det måtte medføre :thumleft
Er helt enig med deg, men jeg mener jo også at hylekoret egentlig burde respektere de valg vi gjør. Jeg tror veldig mange glemmer at det er et frivillig arbeid, for å ha et sted vi kan møtes og dele vår felles interesse, MC.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Orion »

Synes dette var en unødvendig diskusjon å ta da trådstarter hadde gode intensjoner. Aldri krangle med en idiot, de trekker deg ned på sitt nivå og slår deg med erfaring er det noe som heter. Tror det gjelder spesielt for diskusjonsforum, da folk har en tendens til å komme med ting de ikke hadde turt og tatt opp i virkeligheten. Håper diskusjonen roer seg fra nå av, ellers blir det mindre forum på meg hvertfall. Er ikke innom for å komme i dårlig humør, snarere høste av andres erfaringer, få forslag til turer, treffe nye turkamerater, få svar på mc-relaterte ting jeg lurer på etc. Og forhåpentligvis gi litt tilbake. Gi meg gjerne en heads up hvis jeg har misforstått.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes denne tråden bare kan stenges. Det var jeg som startet den, så hvis noen ønsker å stenge den, så be my guest :thumleft
Det fører uansett ikke noe godt med seg å la denne bli liggende åpen, og vertfall ikke så lenge det virker til at Mc83 har forlatt forumet.

Bare et forslag :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Orion »

Godt forslag. Støtter den.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev: Jeg mener du bør unngå slike avslutninger på innleggene dine....
Stå heller for dine valg og ta imot den hyllest eller kritikk det måtte medføre :thumleft
Er helt enig med deg, men jeg mener jo også at hylekoret egentlig burde respektere de valg vi gjør. Jeg tror veldig mange glemmer at det er et frivillig arbeid, for å ha et sted vi kan møtes og dele vår felles interesse, MC.
Nå er det en gang slik, at vi alle har noe å hyle om. Noen mer enn andre, og gjerne uten grunn. Noen liker å lage debatt med å alltid være av motsatt mening bare for "morro" skyld.... Ja listen kunne fortsatt i evigheter.

Jeg jobbet en stund for en organisasjon som baserte seg på frivillig arbeid. Der man i utgangspunktet ikke kan gi noen sparken, uansett hvor ubrukelig de er i den oppgaven de er satt til. Hva gjør en i en slik situasjon. Jo, en må gå mange runder med seg selv, lære og tilpasse seg situasjonen å gjøre det beste ut av det.
La folket hyle, Jeg føler dere skaper mer hyling med noen av kommentarene deres enn dere gjør med handlingene deres.

Det er en grunn til at jeg velger å være her inne! Stort sett er trivselen høy, selv om der er forumbrukere jeg er langt mere på vakt rundt enn andre.
Å unngå å bruke forumet bidrar jo ikke akkurat positivt. Jo flere ildsjeler som bidrar og lager tråder, ignorerer det største hylekoret jo mindre har de å hyle for!
Skulle det komme en dag der jeg mener at administrator eller moderatorer driver med maktmissbruk eller behandler meg dårlig, ja da unngår jeg bare å logge inn her. Min verden tar ikke slutt av den grunn

Meg personlig er stor fornøyd med måten dette forumet driftes på! Har alltid hatt en god tone med AJ og syns han er en bra kar, selv om jeg har undret litt over noen valg og uttalelser han har hatt. Han er da for faen menneske han også! Det skal også være sagt at han har noe spesiell musikksmak :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Det skal også være sagt at han har noe spesiell musikksmak :lol
Jepp.. Vi får spleise på litt skikkelig musikk til menn i hans alder.. :lol

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XHO4jWADaWY[/video]
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:Å unngå å bruke forumet bidrar jo ikke akkurat positivt. Jo flere ildsjeler som bidrar og lager tråder, ignorerer det største hylekoret jo mindre har de å hyle for!
Med mitt demokratiske sinnelag tenker jeg at når en tråd stenges, eller kommentar fjernes, så fjernes også muligheten for de som måtte være uenig, å si sin mening.. Jeg støtter ikke alt som ble skrevet i den kommentaren som ble slettet, men nå er muligheten til å ytre mitt synspunkt på kommentaren effektivt fjernet...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av AJ »

Ok... :twisted
You asked for it, my good man Lordshaft ;e

Prepare yourself.... for the barbeque party ... MOOAAHAAA Bilde

:knegg

________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar