Sesongen for nyheter er her igjen
I dag ble generasjon II av Yamaha MT-125 lansert. Modellen kom høsten 2014 som 2015 modell, og ble svært godt mottatt i markedet. Den har solgt så bra at den sammen med halvbror YZF-R125 har hatt 50% av lettsykkelmarkedet her i landet de siste årene.
YZF-R125 kom oppgradert i fjor, og det var ikke uventet at MT-125 skulle komme i år. Linjene er gjenkjennbare i Gen II, men det er også tydelige forskjeller. Den har fått ny LED hovedlykt, 140 bakdekk og passasjersetet er blitt betydelig lavere. Dette er de mest tydelige endringene. Men det er mye mer som ikke er så synlig.
Motoren er ny.. Dvs det er den samme motoren som YZF-R125 fikk i 2019 modellen. Med variable kammer som gir mer moment både i bunn, mellomregister og topp. Den gir også 1000 rpm mer før turtallsperra blander seg inn. YZF-R125 ble testet på motorvei i fjor og oppnådde hele 140 kmt med denne motoren.
Dette blir spennende for oss som forhandlere. Med så store salgstall som vi har hatt de siste årene er det veldig mange gode to år gamle bruktsykler på markedet får tiden. Flere Japanske konkurrenter kom i fjor også med sine modeller i dette segmentet. Men Yamaha har igjen tatt et skritt fram og forbi disse.
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... -125-2020/
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_stu_002_03-71721.jpg
2020_yam_mt125_eu_mdnm6_stu_002_03-71697.jpg
2020_yam_mt125_eu_dpbmc_stu_001_03-71694.jpg
2020_yam_mt125_eu_mlnm4_det_012_03-71746.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.