Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Motorman3
Innlegg: 2
Registrert: 09 sep 2019, 14:14
MC: Honda nsr 125

Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Legg inn av Motorman3 » 09 sep 2019, 14:19

Hei trenger tips til hva jeg kan gjøre... jeg har en honda nsr 125 2takt og den har ikke det jevne draget hele veien viss dere kjønner siden plutselig på rundt 6rpm så drar den godt til.. har hørt jeg må dyse ned ? For å få den til å gå jevnt lzm (bedre bunndrag) har fult gianelli anlegg
Sist redigert av AJ den 09 sep 2019, 14:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret trådtittel

Online
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 875
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Legg inn av Rune75 » 09 sep 2019, 15:33

Ikke dyse ned ihvertfall. Du skal heller dyse opp. 138-140 dyse. Forresten vanlig at effekten kommer rundt 6000 omdreininger på 2t.

Brukeravatar
Toven
Innlegg: 2212
Registrert: 12 sep 2013, 20:02
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle

Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Legg inn av Toven » 09 sep 2019, 18:22

Eksosventilen fungerer som den skal?
Husker vi dreiv å trimma på NSR'n. Kobla ut eksosventilstyringa på maks åpen stilling. Skjedde veldig lite i nedre del av registeret, men kom et sabla drag når en kom litt opp i registeret

Motorman3
Innlegg: 2
Registrert: 09 sep 2019, 14:14
MC: Honda nsr 125

Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Legg inn av Motorman3 » 10 sep 2019, 12:54

Ja, kjører 142 dyse nå, men den går "dårlig" på bunn registerert så plutlselig drar den til på toppen.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 2120
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS og Jawa 350/640
Sted: Gjersjøen

Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?

Legg inn av FredrikE24 » 10 sep 2019, 13:08

Er jo sånn en to-takter er. Det skal kjøres hardt for at det skal flytte seg.

Eksosventilen på NSR skal prøve å holde litt bedre bunndrag, men den fjernet man som regel for maks toppdrag ved litt trim :D Good times!

Om du ikke liker å kjøre med en viss ketchup-effekt er firetakt et bedre valg.

Skal sies at min Jawa 350 har et maksturtall på 5600rpm, og drar best mellom 2k og 4k. Men den har ikke resonansavstemte potter. Er rake rør rett ut.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest