Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Hei trenger tips til hva jeg kan gjøre... jeg har en honda nsr 125 2takt og den har ikke det jevne draget hele veien viss dere kjønner siden plutselig på rundt 6rpm så drar den godt til.. har hørt jeg må dyse ned ? For å få den til å gå jevnt lzm (bedre bunndrag) har fult gianelli anlegg
Sist redigert av AJ den 09 sep 2019, 14:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret trådtittel
Begrunnelse: Endret trådtittel
Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Ikke dyse ned ihvertfall. Du skal heller dyse opp. 138-140 dyse. Forresten vanlig at effekten kommer rundt 6000 omdreininger på 2t.
Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Eksosventilen fungerer som den skal?
Husker vi dreiv å trimma på NSR'n. Kobla ut eksosventilstyringa på maks åpen stilling. Skjedde veldig lite i nedre del av registeret, men kom et sabla drag når en kom litt opp i registeret
Husker vi dreiv å trimma på NSR'n. Kobla ut eksosventilstyringa på maks åpen stilling. Skjedde veldig lite i nedre del av registeret, men kom et sabla drag når en kom litt opp i registeret
Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Ja, kjører 142 dyse nå, men den går "dårlig" på bunn registerert så plutlselig drar den til på toppen.
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Tips for å få jevnere drag i Honda NSR125, 2-takt motor?
Er jo sånn en to-takter er. Det skal kjøres hardt for at det skal flytte seg.
Eksosventilen på NSR skal prøve å holde litt bedre bunndrag, men den fjernet man som regel for maks toppdrag ved litt trim Good times!
Om du ikke liker å kjøre med en viss ketchup-effekt er firetakt et bedre valg.
Skal sies at min Jawa 350 har et maksturtall på 5600rpm, og drar best mellom 2k og 4k. Men den har ikke resonansavstemte potter. Er rake rør rett ut.
Eksosventilen på NSR skal prøve å holde litt bedre bunndrag, men den fjernet man som regel for maks toppdrag ved litt trim Good times!
Om du ikke liker å kjøre med en viss ketchup-effekt er firetakt et bedre valg.
Skal sies at min Jawa 350 har et maksturtall på 5600rpm, og drar best mellom 2k og 4k. Men den har ikke resonansavstemte potter. Er rake rør rett ut.