Italienske BORILE til Norge?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av AJ »

Regner ikke med noen uhåndtérbar folkerøysle i by & bygd for å få disse syklene til Norge, men strengt tat burde vel noe se det som sin oppgave å gjøre noe med det likevel... :-k

Flotte sykler ser det ut som i hvert fall :)
Jeg ville ganske sikkert funnet meg vel til rette på en slik :janikk

[img]http://www.borile.it/interno_eng/immagini/02.jpg[/img]

[img]http://www.borile.it/interno_eng/immagini/04.jpg[/img]

(Klikk på bildene for Borile hjemmesidene...)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

hmm ser ut til å være håndverksbygget, :) håper noen tar disse inn ja,, artige sykler med klassisk stil akkurat som jeg liker det ;) :knegg
Med tanke på kubikk og vekt så tror jeg de ikke blir så dyre, men man vet aldri med staten.. :redface
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Joa, med apehenger hadde jo gått an som ei nødløsning :mk

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Småtøff, den der. 500 kubikker som veier 117kg må jo flytte på seg, men alt har jo sin pris, og en av prisene er ingen starter, kun kick-start.
Så spørs det hvordan det blir motatt i vår moderne verden. 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av TrondA »

Først svar til trådstarter: Borile er ikke typegodkjent og det er ikke bekreftet avgassmålinger som oppfyller EURO3 std. Kan importeres enkeltvis som bruktsykler, men har ingen avtale med verksted i Norge.
Lykke til...

Har nylig kommet med Scrambler til minne om avdød sønn. Flott heder og vakkert bygg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av AJ »

TrondA skrev:
Har nylig kommet med Scrambler til minne om avdød sønn. Flott heder og vakkert bygg.
Mer og lese her ser jeg...:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Vil tror at skaperen av Borile har en sterk historie å fortelle...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av Pollti »

Den likte jeg ikke designmessig AJ. Men jeg liker gærninger og galskap, det frisker opp med noe uvant. Barkebilla er sikkert bra den. Typegodkjenning er ikke noe stort problem tror jeg ? Cagge er heller ikke typegodkjent uten at det plager med veldig mye.
Det er derfor jeg lurer på å kjøpe trike sett til 600 Burgmann. 3 hjuls scooter er passe talentløst tror jeg.
Og til Trond A, sånt er bare trist og det finnes ikke dekkende ord.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av TrondA »

Tror jeg er en av svært få her i landet som seriøst har vurdert å kjøpe en Borile og derfor tatt kontakt med vegmyndighet og tollvesen i den anledning. For å gjengi en lang historie i kortversjon; De skremte meg bort...
Jeg har prøvekjørt en crossutgave samt en prototype 500A to ganger. Selve sykkelen minnner om en stramt oppsatt Supermoto med en høykompresjonsmotor som gir noe voldsomt med motorbrems. Rykkete og lite smidig kjøring. Med røtter i Speedway, blir dette et monster med alle de typiske egenskapene i stor ensylindret motor tilstede. Styregeometrien er veldig "rett opp og ned" med kort overheng og bratt styrevinkel. Rask og lett på styret, men temmelig ustabil i turbulens fra motgående trailere.
Setet er knallhardt og tresmaken kommer før du har kjørt ut porten...
Men, du verden for en detaljfinnish! Sveisepunktene i ramma er det vakreste jeg har sett. Eksosanlegget er smidd for hånd! Nesten alle betjeningshendler og knapper er egenutviklet. Legg også merke til speil og blinklys på de bilder som finnes av sykkelen. Dette er stål, gjerne børstet, matt utgave på flere.

Dette er en sykkel som skal nytes stillestående i depot og/eller på treff. Tyrigrava hadde stått i kok! Lengre turer under norske forhold er jeg i dag glad for at ikke sykkel og jeg blir utsatt for...

Vet nå at ny Yamaha SR 400 kan bli aktuell for Europa. Kunnne også vurdert en pent brukt Yamaha SR 500 eller SRX 600. Ensylindret "back to basic" er egentlig veldig kult, synes jeg!

Pollti

Re: Italienske BORILE til Norge?

Legg inn av Pollti »

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk trenger mere enn 1 sylinder på MC jeg heller :knegg Ups, noen sier at det er pga vibrasjoner. Det er jeg også litt uenig i. Det meste vibrer løs på HG sin V twin. Men søndags hobbien er sikret ved at en må rote gjennom samlingen av syrefaste skruer for at ting skal holde seg på plassen de er tiltenkt. Til og med den "surrepinnen" for bagasje er borte. Muligens stjålet men det tror jeg ikke. Styrebolt for Lancia felg står der nå til jeg får somlet meg til å få bestilt ny bolt. :prf Også jeg som nesten holdt på å hive hele boksen med samlingen av kurante og ukurante samling av skruer,skiver og muttere da gitt ! Heretter er den tanken bannlyst ! Jeg har muttere og skiver for å feste flottørene til Weber 38 gassere på festerarmen sin og. Det vil ta et år å finne de men de er der et sted ! Nålelager til Tempo 50 får jeg også bruk for en dag. At de er utslitt er bare å overse.

Svar