55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

Daelim Roadwin 125 ccm har 140/60-17 bakdekk, Hyosung 125 og 250 har 150/70-17 bak. Da jeg hadde Pirelli Diablo H dekk på Daelimen brukte jeg 150/60 bak fordi Pirelli ikke leverer 140/60.
Sist redigert av Gammelgutt den 17 apr 2010, 23:14, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

TrondA skrev: Orginalt sitter det altså Roadwindekk på Ninja, korrekt betegnet som IRC Roadwinner RX-1. Jeg er helt sjokkert over at det går an å lage noe som er verre enn dette. Her blir jo Shinko slaktet totalt! Min erfaring med Roadwindekk er sprekkdannelse og ubalanse.
Jeg lurer på om jeg har misforstått noe her, når du skriver Roadwindekk så er det kanskje et dekk som heter Roadwin. Om det er så så er det ikke samme dekk som sitter på Daelim Roadwin, og da er det ikke de jeg har erfaring med. De kan kanskje være like ille som Shinkodekk eller værre, noe jeg tviler på går an. :scratch

Dekkdimensjonen 130/70-17 bak på Ninjaen i forhold til Hyosungens 150/70-17 er nok muligens en av årsakene til at Ninjaen er mer lettstyrt. En annen ting er jo også dekkenes "profil", om de er veldig runde eller litt "spisse".

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av TrondA »

Forstår godt at begrepet "Roadwindekk" kan være misvisende. Denne rokkeringen av et dekk heter som du nå forstår egentlig IRC, med typebetegnelse Roadwinner RX - 1.
Prøver meg med en liten link her: http://www.irc-tire.com/mce/

Jeg kan ikke uttale meg om Shinko, men kan fortelle at IRC er montert som orginaldekk fra importør på Ninja 250R. Det er temmelig bred enighet blant mcjournalister og sykkeleiere om at dekket er billig og primitivt. Situasjonen er kjent og har utviklet et eget ironisk begrep "Roadwin". Er det noe dekket IKKE er så er det å være en vinner på veien!! Folk som har kjøpt Ninja 250R kjenner ikke sykkelens kjøreegenskaper før de har skiftet til et anerkjent dekkmerke. For egen del var overgangen til Bridgestone total, enda BT - 45 regnes som et ganske vanlig, billig diagonaldekk.

Hyosungen har en mer vanlig dekkdimensjon. 150 - profil bak gir muligheter for å prøve nesten alt som finnes av MC - dekk, endog radial. Heldiggrisen gammelgutt!! Selv må jeg holde meg til tynne 130 - profil, men vet også at jeg får en rask og lettsvingt sykkel av den grunn.

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

Maxxis Promaxx dekk som jeg kjører på leveres også i 130/70-17. Jeg er godt fornøyd med de dekkene og så er de billige, gav 1770 kr. for begge to ferdig pålagt.

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

TrondA skrev: Der mener jeg Hyosungen er så svak at Mizzuki Motor AS og sluttforhandlere burde ta ansvar ved klargjøring og skifte ut bremseklosser (og dekk) før salg.

Nå skal det også sies at Norsk Motor Import har forstått at de kan tjene penger på Ninja 250R og har skrudd den kunstig lave introduksjonsprisen i været til ca. 65.000 kroner. Til forsvar skal det sies at importøren er HELT TOPP på service og oppfølging.
På Ninja 250R leveres nemlig Roadwin dekk orginalt. Harde som stein! Fikk kjemperabatt på nye dekk da jeg sendte en lang e-mail som beskrev brukererfaringer.
Jeg var innom Mizzuki i går da jeg likevel hadde et ærend i Porsgrunn. Snakket med sjefen sjøl og han var SÅ blid da jeg sa at jeg var fornøyd med sykkelen. Men da jeg tok opp dette med dekk og bremseklosser var han ikke like blid. Jeg foreslo at de kjøpte inn bremseklosser og får forhandlerne til å bytte foran ved klargjøring (har sett at mange sykler kommer i kasser og forhjulet er ikke montert). Da fikk jeg et surt svar, og spørsmål om hvem som skulle ta utgiften med dette, og at Norge er så lite at fabrikken ikke bryr seg. Jeg svarte da at den utgiften til bremseklosser er så liten og at det vil bety mye for omdømmet til importøren.

Da jeg kjørte derfra oppdaget jeg at det var oljelekkasje på forgaffelen så jeg dro tilbake og sa fra. Da ville han ikke snakke med meg og sa et jeg fikk kontakte verksted. Snakk om å ta kundene på alvor. :notlistening
Sist redigert av Gammelgutt den 31 jul 2010, 16:01, redigert 2 ganger totalt.

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av TrondA »

Nå kommer du med interessante opplysninger om Mizzukis servicenivå. Dette er ikke godt nok! Du har et gedigent poeng når du hevder slik kundebehandling skaper rykter og omdømme. Her er dessuten snakk om sikkerhet så lenge tema er dekk og bremseklosser. Representant for Importøren har helt rett når han forteller at det norske markedet er lite. Markedet består nemlig av en liten, entusiastisk og kompetent gjeng som kjenner sine rettigheter som kunde og forteller hverandre historier om hvordan butikker og importører møter dem.

"Merkevarebygging" er reklametiltak som koster penger, men skal visstnok ha sterkere effekt enn annonser. Når imortørene reiser rundt i landet og tilbyr kunder prøvekjøring av årets modeller, demonstrerer de raushet, tillit og velvilje. Sånt selger motorsykkel!

Det er trist at Mizzuki ikke har forståelse for å sette inn de delene som skal til for å vise at Huosung virkelig er et spennende innslag i det norske sykkelmarkedet. Ved enkle grep kunne de skapt trygghet for kundene ved å vise servicevilje. Samtidig kunne de fjernet den eneste betydningsfulle kritikk disse syklene har fått i motorpressen. Positiv redaksjonell omtale har en viss betyding for salg, for å si det forsiktig... Les test av R - utgaven på klikk. http://www.klikk.no/motor/mc/article449323.ece

Som sagt flere ganger, også min Ninja 250R ble levert med noen forferdelige greier nærmest bakken..., men gav meg noen fine nye dekk til sterkt subsidierte priser. Norsk Motor Import fortjener all honnør!!

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

Har hørt hos noen mc-forhandlere at:Nei mizzuki vil vi ikke ha noe å gjøre med.

De kommentarene til testen i Klikk.no er det jeg som har skrevet.

Svar