55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av rayongracer »

Jeg hadde en av Ninja 250R 2008 modellene, da jeg fikk den syntes jeg den var relativt død i krefter og en absolutt toppfart med GPS var 150 km/t det tok tid. Den gikk relativt greit til 120 og begynte å bli treg etterpå... Tenkte å bruke den som en billig sykkel og ta lokal kjøring med.

Vel uansett jeg var ikke happy med kreftene, så jeg byttet til full Area-P "quiet core" eksos og dro snorkelen som åpnet den opp ganske bra, etter dette var det en typisk veisykkel 250. Problemet var at den vibrerte en god del syntes jeg. Fremdeles var den ikke helt oppe og gikk med krefter, jeg fant gaffelen altfor myk, fjæringene der er satt opp for en på 50 kilo... Så jeg solgte den da jeg ikke syntes det var vits å bruke mere penger på den.

I Norge er den sikkert helt OK, bytt fjæring til Racetech og sykkelen er sikkert fin til solokjøring i ett land med så lave fartsgrenser. Men ikke for meg hvor jeg bor, etter eksosanlegg hadde jeg 150 med passasjer, og klarte 167 (verifisert med GPS) i absolutt toppfart, den dro lett til 140 men ble treig etter det. Så jeg kan anbefale Area-P quiet core eksos og dra snorkelen, da oppfører den seg hvertfall som en 250 etterpå...

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av mekkern »

Hva mener du med "snorklen" er det røret/innsugstrakta til luftfilterkassa?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av rayongracer »

Ja gummirøret til luftfilter boksen, ser ut som en snorkel og hmm på Engelsk kaller de det bare snorkel. Om du ser er den veldig liten i ytre enden enn i luftfilter boksen. åpner den opp noe...

Pollti

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Pollti »

Hva forventer du av en 250 da ?

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av rayongracer »

Tja jeg hadde en CBR 250 R som hadde 40 hp og toppet ut rett rundt 200 km/t selvsagt 4 sylinder sykkel, men de optimistiske 33 hp er ikke på bakhjulet på lille ninjaen, det er sikkert.

Så Ninja navnet fikk meg til å tro det ville bli omtrent som CBR 250 R men den hadde lite i forhold til den.

Pollti

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Pollti »

Blir denne her importert til norge er det overhengende fare for at jeg går i akutt og blind handlerus :


http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Frister mere enn det meste av annet smått og godt. Også likte jeg at toppfarten er under 90 km/t for da må kjøringen planlegges i miste detalj., det er skikkelig moro !

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

Hei Pollti, har du sett på Trend 125 på FINN?.

donkeyman
Innlegg: 52
Registrert: 18 jan 2010, 12:33
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av donkeyman »

Grunnen til at denne ble så populær i norge var helt klart at den var så grisebillig og så ut som en ekte roadracer. I tillegg var det vel ingen andre mellomklassesykler av denne typen og størrelsen fra før av heller.

I alle tester jeg har lest har ninja 250 kommet bra ut. KLX250 derimot har blitt karakterisert som en 125 kubikk med gyngende fjæring. Den burde vel ha vært en del billigere enn ninja'n med sin ene slappe sylinder.

Kanskje har ninja 250's suksess har litt å gjøre med at at kawasakis tosylindrede rekkemotorer med vannkjøling har fått et veldig godt ry også? Ninja 500 ble vel nesten en klassiker som overlevde seg selv. De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

donkeyman skrev:
De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
I Sverige har den vært den mest solgte sykkelen, men de har klart og holde prisen lavt i forhold til konkurentene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av AJ »

donkeyman skrev: Kanskje har ninja 250's suksess har litt å gjøre med at at kawasakis tosylindrede rekkemotorer med vannkjøling har fått et veldig godt ry også? Ninja 500 ble vel nesten en klassiker som overlevde seg selv. De ser ut til å ha lykkes veldig bra med 650-twin'en som sitter i ER-6 også. Men hvorfor har denne solgt så dårlig i norge tro? Er det en "gubbesykkel"?
Tror du har helt rett i dette, ja. Disse tosylindrede Kawamotorene har vært solide greier i tillegg til å være spreke.
At ER-6 og Versys ikke har lykkes i Norge skyldes nok flere faktorer, bl.a. importørproblemer og dårlig utbygd forhandlernett en periode i den forbindelse.

Men så er det vel også slik at norske MC-kjøpere er opptatt av kubikk og antall sylindre - enten hver for seg (to sylindre, masse kubikk --> H-D, BMW GS... :roll ) eller begge deler (fire sylindre + 1000 kubikk eller aller helst enda mer...) selv om et finnes hederlige unntak, som f.eks. Yamaha FZ6...

I Sverige derimot, og andre steder i Europa (som. f.eks. Italia...) er ER-6 modellen blitt en solid og antakelig velfortjent suksess. Har ikke kjørt sykkelen selv, men skulle svært gjerne prøvd. Kan hende jeg gjør det så snart sesongen starter igjen. Har lest veldig mye positivt om denne sykkelen og er veldig nysgjerrig på å prøve :janikk

Synes ikke ER-6 er noen "gubbesykkel"... Ser vel litt for moderne ut til å være det, vel... :scratch Eller... :dontknow
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.
Jeg også...
Så da det bare bli slik, da... :knegg
Kawa ER-6 med og uten kåpe + Versys er gubbesykler ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

donkeyman
Innlegg: 52
Registrert: 18 jan 2010, 12:33
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av donkeyman »

AJ skrev:
Gammelgutt skrev:ER 6 er en gubbesykkel, jeg liker den jo.
Jeg også...
Så da det bare bli slik, da... :knegg
Kawa ER-6 med og uten kåpe + Versys er gubbesykler ;e
Her MÅÅÅ jeg bare henge meg på...

I tillegg til å like er6 har jeg kjøpt en :prf

Jeg kjørte ca 10 000 med den i fjord, og hvis jeg skulle bytte den ut i dag hadde jeg nok valgt den samme. På lange transportetapper går den tre mil på literen og er etter min mening veldig underholdene å kjøre. Den er langt mer en tursykkel enn racer, og drar ganske bra på mellomregistret. Den er smal og lett i vekt, og på grunn av de gode universalegenskapene har den dunket ut både honda cbf600, suzuki sv650 og yamaha i flere tester.

For spesiellt interesserte er forresten denne adressen ganske interessant:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har kikket mer enn en gang på ER6N, men jeg har ikke prøvekjørt den, men er litt redd for at styret blir litt lavt for mine korte armer. Har prøvekjørt 2009 BMW f650gs og den passet meg veldig godt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?

Legg inn av AJ »

donkeyman skrev:
Her MÅÅÅ jeg bare henge meg på...

I tillegg til å like er6 har jeg kjøpt en :prf

Jeg kjørte ca 10 000 med den i fjord, og hvis jeg skulle bytte den ut i dag hadde jeg nok valgt den samme. På lange transportetapper går den tre mil på literen og er etter min mening veldig underholdene å kjøre. Den er langt mer en tursykkel enn racer, og drar ganske bra på mellomregistret. Den er smal og lett i vekt, og på grunn av de gode universalegenskapene har den dunket ut både honda cbf600, suzuki sv650 og yamaha i flere tester.

For spesiellt interesserte er forresten denne adressen ganske interessant:
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Må si jeg blir mer og mer fristet til å prøve denne sykker'n, gitt!!
Håper jeg får muligheten til våren/sommer'n \:D/
Skal bli artig å sammenligne denne med TDM'en - begge har jo potente linjetoere :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar