Honda VFR400R

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Honda VFR400R

Legg inn av tryman corp. LTD »

Kona hadde er VFR 400 R for en del år siden, her snakker vi om høy morrofaktor. Klarte ikke å la vær og jakte på svinger med den sykkelen. Til info så var sykkelen med på en respektabel ferie fra Kristiansund til Gøteborg videre med ferge over til Fredrikshavn. Fartet rundt noen dager i Dannmark før vi satte veien hjem om Helsingør og opp langs øst kysten av Sverige før vi satte kursen over til Storlien i nord trøndelag. Eneste klagingen på hele turen var en fæl tresmak i baken.
Så at det må være minimum 1000 ccm og 150 hk for å ha det kjekt på to hjul det er bullshit.
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Firesylindret V4'er på 400 kubikk!? :O
Så vidt jeg husker hadde Honda også en firesylindret rekkemotor på 350 kubikk i hine hårde dager...
Det må vel ha vært prototypen på 'symaskin'motor i MC forkledning :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

hmm åssen var draget i den lille motoren da?
ikke rare bagasjen man får oppå en sånn.. :confused
En kjenning av meg har en Suzuki 400ccm med havarert motor, men jeg tviler om det er lønnsomt å fikse opp,,??, :roll
korriger meg om jeg tar feil,,, ;)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

honda hadde 5 cyl 125 og 6 cyl 250 også... racere da...

gammal gs 400 er stilig som cafe-racer men ellers not...

http://www.youtube.com/watch?v=qMVNAYqnRT0

[http://www.youtube.com/watch?v=iBrb93O_Xg0

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

hansraymond skrev:hmm åssen var draget i den lille motoren da?
ikke rare bagasjen man får oppå en sånn.. :confused
En kjenning av meg har en Suzuki 400ccm med havarert motor, men jeg tviler om det er lønnsomt å fikse opp,,??, :roll
korriger meg om jeg tar feil,,, ;)
Her snakker vi om turtallsfestival men når sant skal sies så var draget slettes ikke verst i og med dette er en V4. Har hørt at det er verre med 400ccm R sykler med rekke firere (uten at jeg har prøvd selv)
http://www.youtube.com/watch?v=5KrIVZmSraM&NR=1

Pakking av bagasje på en slik sykkel krever en god del planlegging, men dette er noe en blir god på når en har gjort det et par ganger. Oxford tekstil sidevesker og surringer av sovepose, stoler osv. så er en raskt klar for tur.

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

AJ skrev:Firesylindret V4'er på 400 kubikk!? :O
Så vidt jeg husker hadde Honda også en firesylindret rekkemotor på 350 kubikk i hine hårde dager...
Det må vel ha vært prototypen på 'symaskin'motor i MC forkledning :knegg
34 hk ved 9500 rpm, rødstrek ved 10000.
Flott mc synes jeg

Bilde

Svar