Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Ser at jeg hadde sitte greit på sykkelen med linken din Johnny!
Hadde nesten fått anklene nedi tror jeg;) Må bare høre fra yamaha eksperten haha :thumbleft

Jeg er 1,73cm som er 5,7 fot. Her er resultatet (har et år til å vokse på):
Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk
Sist redigert av Hounds den 05 apr 2016, 17:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Bjerknez »

Alt under 600cc er moped :knegg

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Bjerknez skrev:Alt under 600cc er moped :knegg
Yyyyyyyyyyyyyyyyyy ;(

For the "big boys" ja! Men jeg er en lett som et stankelbein! Så "who needs bigger"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Bjerknez »

En vakker dag så skal du se at du må spise i deg disse ordene :lol


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Bjerknez »

For ordens skyld så kan jeg nevne at en annen video jeg så så kjørte MT125 i fra Duke 125. Så MT125 skal nok ikke undervurderes hvis det er prestanda som er viktig :)

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Hm... Men tror damene vil ha sport's sykler huh? ;) Vi er da vel ikke i 1980? Haha! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Bjerknez »

Er nok bare egoet ditt som tror det desverre. Selv har jeg ikke merket noe press på damefronten etter å ha byttet fra Cruiser til S1000R. Men det kan så klart ha andre grunner...

Men for all del. Kjøpe den sykkelen du liker best. men hvis prestanda er viktigst så tror jeg ikke du skal utelukke MT125. Hva tror du damene sier hvis du blir frakjørt av en MT125, som du kaldte "mopeeeeeed"? :knegg

De fleste damer forstår seg ikke på slikt. Ei jeg kjenenr som jeg kom i prat med i fjor sommer på brygga i Fredrikstad spurte hva jeg drev med etc. jeg svarte at jeg kjørte motorsykkel etc. Åja sa hun... en sånn Harley da heller spurte hun. Nei en streetfighter. Den heter BMW S1000R svarte jeg. Okay sa hun... sikkert kule dem å...

Så en liten nesestyver der. .. :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av JohnnyTh »

Hounds skrev:Hm... Men tror damene vil ha sport's sykler huh? ;) Vi er da vel ikke i 1980? Haha! :lol
Var det ikke i 1980 sportssykler var inn? Jeg trodde det var street fightere som var det "hotte" i dag :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_PHSEz97qec[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Bjerknez skrev:Er nok bare egoet ditt som tror det desverre. Selv har jeg ikke merket noe press på damefronten etter å ha byttet fra Cruiser til S1000R. Men det kan så klart ha andre grunner...

Men for all del. Kjøpe den sykkelen du liker best. men hvis prestanda er viktigst så tror jeg ikke du skal utelukke MT125. Hva tror du damene sier hvis du blir frakjørt av en MT125, som du kaldte "mopeeeeeed"? :knegg

De fleste damer forstår seg ikke på slikt. Ei jeg kjenenr som jeg kom i prat med i fjor sommer på brygga i Fredrikstad spurte hva jeg drev med etc. jeg svarte at jeg kjørte motorsykkel etc. Åja sa hun... en sånn Harley da heller spurte hun. Nei en streetfighter. Den heter BMW S1000R svarte jeg. Okay sa hun... sikkert kule dem å...

Så en liten nesestyver der. .. :lol
Hehe.. Best og ikke ta sjangser :p :lol
Men skal definitivt prøve begge syklene, de er jo flotte begge to ;)

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Noen som vet om det er vanskelig for en noob og montere et leo vince anlegg på en yamaha yzf r125?????

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Jompa »

Hvis du har et anlegg som er laget til sykkelen, er det enkelt.
Skru løs det gamle og skru fast det nye.
Om du må tilpasse anlegget blir det verre, men med litt hjelp fra en kyndig er det også en grei sak :roll

Men ta nå først å skaff deg sykkeln.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Jompa skrev:Hvis du har et anlegg som er laget til sykkelen, er det enkelt.
Skru løs det gamle og skru fast det nye.
Om du må tilpasse anlegget blir det verre, men med litt hjelp fra en kyndig er det også en grei sak :roll

Men ta nå først å skaff deg sykkeln.
:crazy: Jaha! Problemet med meg er at jeg det er 1 år til jeg skal ha sykkelen og jeg tenker så alt formye på det pga jeg gleder meg sånn :lol
Men jepp! Kan da ikke være så vanskelig hvis det er tilpasset sykkelen :thumleft Ellers så er det nok noen her fra Bergen eller på vestlandet som gjør det for litt peng :lol :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Bjerknez »

Hounds skrev:
Jompa skrev:Hvis du har et anlegg som er laget til sykkelen, er det enkelt.
Skru løs det gamle og skru fast det nye.
Om du må tilpasse anlegget blir det verre, men med litt hjelp fra en kyndig er det også en grei sak :roll

Men ta nå først å skaff deg sykkeln.
:crazy: Jaha! Problemet med meg er at jeg det er 1 år til jeg skal ha sykkelen og jeg tenker så alt formye på det pga jeg gleder meg sånn :lol
Men jepp! Kan da ikke være så vanskelig hvis det er tilpasset sykkelen :thumleft Ellers så er det nok noen her fra Bergen eller på vestlandet som gjør det for litt peng :lol :twothumbs:
Hallo! jeg vet ikke helt om du har fått med deg hvor mange tommeltotter jeg har, men selv JEG klarte og montere effektanlegg på den første cruiseren jeg hadde. Bestilte fra statene og skrudde det på. En del fikling ble det, men jeg klarte det helt alene...faktisk.

Klarer man å skru i en lyspære, eller skifte hjul på bilen så tror jeg man klarer å bytte potta på en sykkel. Spesielt hvis den er tilpasset sykkelen. Selv JEG hadde klart det. :thumleft

Men enig med Jompa. Det er et år igjen og mye kan endre seg på den tiden. men så klart, artig å prate litt og man blir jo litt opprømt så klart. :knegg

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Bjerknez skrev:
Hounds skrev:
Jompa skrev:Hvis du har et anlegg som er laget til sykkelen, er det enkelt.
Skru løs det gamle og skru fast det nye.
Om du må tilpasse anlegget blir det verre, men med litt hjelp fra en kyndig er det også en grei sak :roll

Men ta nå først å skaff deg sykkeln.
:crazy: Jaha! Problemet med meg er at jeg det er 1 år til jeg skal ha sykkelen og jeg tenker så alt formye på det pga jeg gleder meg sånn :lol
Men jepp! Kan da ikke være så vanskelig hvis det er tilpasset sykkelen :thumleft Ellers så er det nok noen her fra Bergen eller på vestlandet som gjør det for litt peng :lol :twothumbs:
Hallo! jeg vet ikke helt om du har fått med deg hvor mange tommeltotter jeg har, men selv JEG klarte og montere effektanlegg på den første cruiseren jeg hadde. Bestilte fra statene og skrudde det på. En del fikling ble det, men jeg klarte det helt alene...faktisk.

Klarer man å skru i en lyspære, eller skifte hjul på bilen så tror jeg man klarer å bytte potta på en sykkel. Spesielt hvis den er tilpasset sykkelen. Selv JEG hadde klart det. :thumleft

Men enig med Jompa. Det er et år igjen og mye kan endre seg på den tiden. men så klart, artig å prate litt og man blir jo litt opprømt så klart. :knegg
Jepp hahahah.. Håper dette året går fort :::::) Men kommer no sikkert snart til å kjøpe en herje moped å råkjøre i skogen hehehehehe :lol

Svar