Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Hallo!
Registrerte meg her for 5 min siden, og er delvis aktiv på slike forumer. :vs

Jeg er 14 år (15 i desember) og ser allerede på en lett mc som passer mine behov. Og for å si det sånn, alle forumene jeg har gått i gjennom, all den tiden jeg har brukt, så får jeg bare ikke svar!! :scratch

Ja. En aprilia rs 125. 2 takts klarer 120km/t lekende lett! Langturer? Neh.. Tror det ville vært tortur for sykkelen å kjørt den i 9 timer per dag to dager i strekk! Og det hadde jo vært mye bensin pga to takter! :scratch

Så.. Yamaha Yzf 125. 4 takters. Egna mer for langturer. 120km/t i en time? Hadde jo vært misshandling på motoren! :crazy:

Ser du?:( Begge sykklene har sine egne opphevede evner, men det går ikke for meg:( Og for å si det litt sånn, så tåler jeg ikke helt lyden av en aprilia rs 125:/ Høres ut som om du misshandler motoren, og tror nok ikke den trekker så mye oppmerksomhet uansett (if u know what I mean ;D).. :lol

Jeg er nå 1,73cm i høyde og tenker at jeg ikke kommer høyere enn 1,85cm til jeg er 15 og et halv år gammel:)

Jeg sliter skjønner du.. Jeg har nemlig tenkt å kjøre fra Bergen (der jeg bor) til stømstad i Sverige. Og på en av motorveiene er fartsgrensa 120km/t, der jeg må ligge i rundt 1 time:) :yeyeye
Lyd er også viktig for meg, som jeg vet at uansett hva du gjør med eksosannlegget på en RS, aldri vil høres særlig grom ut når du akselerer.
Jeg kommer nok til å ha 30-40 kilo med utsyr med meg og.

Håper proffene her kan hjelpe meg :[-o<

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Heisann! Hyggelig at du registrerte deg her og velger å stille spørsmål. Det liker vi! Jeg forstår du er forvirret med valg av sykkel. Hvis vi skal regne med langturer ville jeg nok satt dem Aprillaen på hylla! Gå for en 4 takter når det gjelder dine behov. Jeg har selv en honda cbr 125 4-Takt, noe som funker strålende til slike turer :) Når det kommer til lyd; 2-Takt har en mer aggressiv lyd, men er ikke noe kulere eller bedre i forhold til en 4-Takt! Du snakker om at det er 120 km på den veien du skal ligge på i 1 time? Da mår du ikke tro at en Yzf ikke klarer å gå i den hastogheten? Har selv kjørt YZF, og den holder 130 fint spørr du meg! Akuratt som Hondaen. Velg 4-takt! Mindre skruing mere glede! Ta vare på den og vedlikehold så burde alt gå greit :) Husk også å ta service.

Lykke til med valget! Håper dette hjalp deg litt :D

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Tror du det'a?:) Hadde vært kult med en sånn yamaha uzf. Digger lyden av de og syntes nok at damene burde snu seg HAHA! ;)

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:Heisann! Hyggelig at du registrerte deg her og velger å stille spørsmål. Det liker vi! Jeg forstår du er forvirret med valg av sykkel. Hvis vi skal regne med langturer ville jeg nok satt dem Aprillaen på hylla! Gå for en 4 takter når det gjelder dine behov. Jeg har selv en honda cbr 125 4-Takt, noe som funker strålende til slike turer :) Når det kommer til lyd; 2-Takt har en mer aggressiv lyd, men er ikke noe kulere eller bedre i forhold til en 4-Takt! Du snakker om at det er 120 km på den veien du skal ligge på i 1 time? Da mår du ikke tro at en Yzf ikke klarer å gå i den hastogheten? Har selv kjørt YZF, og den holder 130 fint spørr du meg! Akuratt som Hondaen. Velg 4-takt! Mindre skruing mere glede! Ta vare på den og vedlikehold så burde alt gå greit :) Husk også å ta service.

Lykke til med valget! Håper dette hjalp deg litt :D
Se oppe^ :) :prf :thumleft

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Tror? Jeg vet kompis! Har masse venners som kjører både 2-Taktere og 4-Taktere! 4-Takten vil være best på langturer og slikt, mens 2-Takt er for aks og mere korte turer. Skulle vært ganske kjedelig hvis du lå i 120 km/t med en Aprilla og plutselig få stopp pga en motor som har skjært seg! Yamaha YZF vil damene garantert snu seg etter da denne er sikkelig tøff å se på! :D

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:Tror? Jeg vet kompis! Har masse venners som kjører både 2-Taktere og 4-Taktere! 4-Takten vil være best på langturer og slikt, mens 2-Takt er for aks og mere korte turer. Skulle vært ganske kjedelig hvis du lå i 120 km/t med en Aprilla og plutselig få stopp pga en motor som har skjært seg! Yamaha YZF vil damene garantert snu seg etter da denne er sikkelig tøff å se på! :D
Hehehehehe!! Da tror jeg at jeg går for en Yzf ;D Skal også feste akrapovic på den, for ekstra god lyd:) :yeyeye :lol

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Det burde du! Ja sett på Akrapovic, da vil den få en kjempe tøff lyd! Håper du legger ut noen stilige bilder av sykkelen den dagen du kjøper en! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:Det burde du! Ja sett på Akrapovic, da vil den få en kjempe tøff lyd! Håper du legger ut noen stilige bilder av sykkelen den dagen du kjøper en! :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaha! Kommer non til å kjøpe en billig moped til 3000kr no som jeg er 14 og hard kjøre den i skogen og mekke litt på den:D :yeyeye Blir nokken bilder der:) Og tror jeg kjøper sykkelen I mars april neste år da jeg er 15 og et halvt år haha. :thumleft
Har hørt at det er en yamaha selger her som heter kvelg eller noe sånt, kunne han kommet med noe tips? :lol :yeyeye :scratch ?? Digger smilefjesende :crazy: :thumleft :thumleft

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Hehe det ville vært tøft med en herjemopedBilde men vær forsiktig så ikke onkel blå kommer! Ja han heter Kjellv, veldig flink og erfaren kar :) han kan gi mange gode råd. Han kommenterer nok innlegget ditt snart, da han er veldig aktiv :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror nok det at hvis det ikke pelles så mye på totaker, så tåler også de mye, som en firetakter, men...hvis man endrer på eksos, eller forgasser og ender opp med et magert blandingsforhold, ja da kvelder de fort...skjærer seg ja. Og, bruk den dyreste totaktsolja du har råd tel.. Og, kjør de rolig når de er kalde!

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:Hehe det ville vært tøft med en herjemopedBilde men vær forsiktig så ikke onkel blå kommer! Ja han heter Kjellv, veldig flink og erfaren kar :) han kan gi mange gode råd. Han kommenterer nok innlegget ditt snart, da han er veldig aktiv :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaha, herjemoped? Hasje man hatt det før man har hatt mc så har man ikke levd :crazy: Skal nok bli noen kule skogsturer med den du hehehehehhehe, håper bare ikke motoren sprenger med en gang jeg begynner :yeyeye
Ja, han yamaha duden har nok noen tips :thumleft

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Ja det er jo en herjemoped? Hva forventer du å få når du betaler rundt 3000? Du får ikke mye skal jeg si deg! Så ja, lettere sagt en herjemoped:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

YoungRider125 skrev:Ja det er jo en herjemoped? Hva forventer du å få når du betaler rundt 3000? Du får ikke mye skal jeg si deg! Så ja, lettere sagt en herjemoped:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så lenge den starter og kjører framover holder det for meg hehehehee. Har funnet en for 2000 som starter og går godt. :yeyeye :thumleft

YoungRider125
Innlegg: 54
Registrert: 23 mar 2016, 20:22
Motorsykkelen din: Honda CBR 125 08 Modell

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av YoungRider125 »

Ja sånn sett ja! Klink til på den til 2000 :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av gorbys »

Er ikke nødd å ligge i 120 selv om grensa er 120 ;-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Svar