Hyosung GT 125 og GT 250.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Intruder »

Pollti skrev:Det er ikke alltid best å holde kjeft ! Driter de seg ut så er det bare å si ifra at dette tolerer en ikke som kunde. Det begynte negativt for alle-kunden, forhandler og importør. Og det har vel endt positivt for kunden og importør ihvertfall. Jeg er ikke overbevist om at forhandleren skjønner hvorfor kunden lagde bråk og slo inn etterbrenneren.

Etter 5 uker hvorav 2 dager med bråk fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få delene fredag fordi forhandler ikke hadde fått lagt delene inn i datasystemet. Kortversjonen er, jeg måtte legge igjen 3000 kr som sikkerhet for det jeg fikk med meg ut døra eller jeg måtte komme på tirsdag og hente det. Det er høyst usannsynlig at jeg kjøper så mye som en tennplugg der i overskuelig fremtid. Hvordan en butikk kan drive slik er for meg et mysteruim. :scratch
Hvis situasjonen er som nevnt ovenfor,er jeg selvsagt enig med Pollti.For ærede Hrr.dom.full.met. Intruder er det sjelden lett/alltid vanskelig å få full oversikt i edru bakrus-stilling.. :cheers :buddies: :rofl:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Deleprisene for orginalfilter til Hyosung er jo helt spinnville !! Fikk nettopp en mail hvor forhandler oppgir de korrekte prisene:

Oljefilter : Kr298,50.

Luftfilter: Kr 939,-.


Sykkelene er rimelige i innkjøp men alt for dyre basic deler. Men det er vel bare å si seg enig med en kamerat som er salgssjef for et kjent japansk bilmerke sier, det er ikke penger å tjene på bilsalg, pengene ligger i service og ettermarked. :ills

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Skrusuki oljefilter som passer til Hyosungen koster hele kr 38,00.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Ja, men hvordan kan prisforskjellen være så grov ? Skal til Landfalløya til uka, kanskje de har billige Skruzuki luftfiltere også.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

I dag fikk jeg en voldsom lyd i motoren, det hørtes ut som om det var skikkelig eksoslekkasje :8-[ . Jeg klemte inn kløtsjen og slapp gassen, men det bråkte like jæ---- :scratch . Men det var ikke Hyosungen :-k , men et helikopter jeg hørte. ;))

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Hurra, idag får Il Tempo Petit nye sko :lol . Det blir bærre lekkert og få byttet ut den elendige Shinkogummien :( , den er jo livsfarlig på våt vei.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Og hva ble det da ?

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Det blir ikke før i morgen, men det blir Maxxis, det kan vel ikke være noe værre enn det som sitter på nå?.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Idag har de nye dekkene vært på veien i 28 mil. De føles veldig stabile, lite følsomme for hjulspor eller sprekker i asfalten :=D> . 100 km/t på "rumlelinjen" kjennes knapt :lol . Det blir spennende å se hvordan de er på våt vei :-k .

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Idag har det regnet og dekkene fungerer meget bra på våt vei (48 km). Har bremset hardt i vanndammer og på de hvite feltene i fotgjengerfeltene uten problemer. Ikke antydning til bakhjulsslipp heller på våt vei. Vel anvendte 1770 kroner (for begge dekkene). :mc7

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Syntes det ikke hjalp så mye å bytte forhandler jeg Gammelgutt. Forhandlerenes kunnskap om disse små sykkelene er minimal, det kan nesten se ut som om den ikke eksisterer. Deletilgangen fortsetter å være svært sen og veldig dyr. I det hele tatt så er dette ikke til å bli imponert av, det minner meg litt om hvordan Fiat/Alfa/Lancia ble drevet i sin tid. Bakgårdsbutikk og ikke tillitsvekkende.
Så kan man jo undres på hvor en skal rette kritikken ? Jeg mener feilen ligger hos importøren og ikke hos forhandler. Det syntes ikke å eksistere noen opplysninger om modifiserte deler fra importør til forhandler, ingen service bulletiner. Forhandleren sitter med en delekatalog og bestiller og orderen går til importør som så ber om delen fra sentrallageret i Tyskland. Og så begynner spetakkelet med en del som passer men ikke kan brukes fordi stag, bolter etc ikke passer på den nye delen. Jeg lurer på om det er samme situvasjon for Aprilia ? Mizzuki importerer dette merket også.
Redningsplanken når en har valgt en udda MC er privat import av deler for Mizzuki er for sene,for dyre og er rett og slett kunnskapsløse om produktet de importerer.
Nå lever Kim-Il Comet et lite hyggelig liv som opplæringssykkel og er vel noe mere utsatt for skader enn gjenomsnitts MCen vil jeg tro så sånn sett må en jo regne med noe ventetid for å få deler, men slik det er nå er det for dumt.
Løsningen min er å importere deler fra Tyskland,England og Korea. Den værste av disse deleleverandørene trenger ca 10 dager fra delen er bestilt og den beste trenger ca 5-6 dager før pakken er på posthuset i Norge. Det er veldig mye bedre enn via forhandler som trenger veldig mye lengre tid. Forhandler trenger fra 20 til 45 dager for noe så vanlig som filter. Ca halve tiden som Kim-Il har vært i min eie har gått med til å vente på deler......
Bensinlokk kunne de ikke skaffe pga ferieavvikling og nå er det hurramegrundt med braketten til fothviler på venstre side. Jeg gleder meg rått til å mose nyheten inn i øret på delemannen at det er ny modifisert brakett nå og da må stag og gearpedal byttes også :knegg Det har ingen i forhandler nett eller hos importør oppdaget enda. :doh
Enda godt jeg er vant til mye merkelig fra Aprilia og Cagiva. Men der har jeg forbindelser så alt ordner seg selv om den lokale Cagiva forhandleren ikke er filla interessert i prøve å være behjelpelig engang. De har ikke engang peiling på at noe så ukurant som Cagge har vært i produksjon noen gang, en modell de ikke har hørt om.
Hadde det ikke vært fordi at mange år med ukarnte mopeder i garasjen har lært meg å overleve så hadde jeg gitt opp Hyosung for lengst. Litt synd for Hyosung virker egentlig å være en bra liten sak og får de dårlig rykte på seg så ligger antagelig grunnen til dette ikke i kvaliteten men i slapp oppfølging i ettermarkedet.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Sist jeg var innom forhandleren i Drammen snakket de om å importere deler direkte fra Tyskland selv. Får håpe at det hjelper. Jeg fant vaskbare luftfilter på nettet som passer til Hyosung, kanskje det er en ide å koste på seg?. :vetikke
Fant også denne siden:
http://www.hyosung-ersatzteile.com/shop ... 1_3_20_170" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Det er hverken forhandleren eller importøren som er skyld i at du må bytte girpedal også, det er ny pedalholder fra fabrikk.
http://www.hyosung-ersatzteile.com/shop ... 1_3_20_188" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

HAH! Dypt uenig. Importøren er i koma . Dette fant jeg ut for 10 dager siden. Importøren syntes å være i dyyyyp koma og vet ikke noe. Fortsetter det sånn er det mange ledige merker å forhandle ganske snart.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av rogg »

Er det ikke noen geni her inne, som kan løse denne tilstanden?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar