Hyosung GT 125 og GT 250.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Ragnhild

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Ragnhild »

Ser ut som at girpedalen er lengre?
På Keewi'n er det trengt for bena å gire. Men det er en pedal bak fothviler'n (noe àla HD) slik at man kan gire med hælen.
Lurte på å forlenge girpedalen, men så sjekka jeg avstand fra knotten på pedalen og til fothvileren på ørkendyret. Og den var like lang som på Keewi'n (eller like kort). Og på ørkendyret er det ikke no problem med plass til støvel og det er greit å gire. Mens det på Keewi'n er et mareritt.
Får ikke no svar på utfordringen hos forhandler'n og det er samme importør som Hyosungen. Mizzuki :scratch

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Ørlite granne lengre kanskje. Det viktigste er at gearpedalen er nå på innsiden av braketten så linken til gearkassa går rett på akselen uten noen vinkel. Prøv om Richard Jordan kan hjelpe deg. richardhyosung@yahoo.com

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Il Tempo Petit tror visst den er en gyngestol om dagen. Bakdemperen er helt defekt, lekk og tom for olje. Det blir spennende å se hvor lang tid Mizzuki trenger på å hoste opp en ny. :scratch

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:Il Tempo Petit tror visst den er en gyngestol om dagen. Bakdemperen er helt defekt, lekk og tom for olje. Det blir spennende å se hvor lang tid Mizzuki trenger på å hoste opp en ny. :scratch
Oi oi... Er sesongen over for din del nå???
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Det tror jeg er nesten sikkert jeg. Det mest elementære for Mizzuki tar minst 5 uker, de "mister" nok containeren med demperen mist 2 ganger. Jeg vet om en kjip jævel som står klar til å overta Gammelvraket billig :lol :lol
Skal jeg bestille ny demper fra Richard for deg Gammelgutt ? :knegg :knegg :knegg :knegg :knegg :banansplit

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Det tror jeg er nesten sikkert jeg. Det mest elementære for Mizzuki tar minst 5 uker, de "mister" nok containeren med demperen mist 2 ganger. Jeg vet om en kjip jævel som står klar til å overta Gammelvraket billig :lol :lol
Skal jeg bestille ny demper fra Richard for deg Gammelgutt ? :knegg :knegg :knegg :knegg :knegg :banansplit
Jeg har ikke fått noe svar fra Landfalløya enda, så jeg får vel vente litt.

Jeg bruker sykkelen enda, men jeg unngår svingete veier og kjører forsiktig og ikke mer enn høyst nødvendig. :[-(

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Intruder »

Prøvd å bruse med fjøra? :punch :skriver :ills ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

:lol :lol :lol

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Han som drev Landfalløya motorsenter har pakket sammen.
Men han på verkstedet starter for seg selv i samme lokalene så jeg får forsatt sevice. :scratch

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Intruder »

MC-bransjens pamper lar seg neppe lokke av Hyosung........ :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

HURRA, nå har Il Tempo Petit fått ny bakdemper. Den kom til Mizzuki på tirsdag og verkstedet fikk den på torsdag og de byttet den idag. :=D> :thx ::)

Så nu går alt så meget bedre. :thumleft \:D/ :lol :banansplit :yahoo :mc7

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Snart klarer de sikkert å levere en svart hugger fra England og Gammelgutt. Så langt har det kommet 1 rød og 1 gul som jeg har returnert. En kar som heter Anthony begynner snart å grine tror jeg. :knegg :knegg

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

I dag tror jeg Il Tempo Petit fikk lettere sjokk. Hun ble vasket. :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av rogg »

Gammelgutt skrev:I dag tror jeg Il Tempo Petit fikk lettere sjokk. Hun ble vasket. :D
Og han klarte seg...? ble ikke forkjølet, og hostet og harket..?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Jeg tror det er en hun jeg Rogg ? Bra motorer på disse men Sissels motor har dobble Mikuni gassere og er stilt så magert at den må ha full choke når tempen nærmer seg null grader eller så går den helt elendig og stopper under gearing og vil ikke gå på tomgang. Lurer på om injection utgavene er bedre i kaldt vær ?
Forgasser Guruen sier at den burde dyses om for vinterkjøring. Han får ikke stilt den slik at den "trives" fint i kjølig vær med orginal dysene. Litt rart syntes jeg. Nå lurer jeg på å selge den og finne en Raptor eller en Tuono til henne i stedet.

Svar