Hyosung GT 125 og GT 250.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Ragnhild

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Ragnhild »

Jo, Pollti kan overta hele agenturet for Hyosung

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Konk før agentruret er overtatt vil jeg tro. :-k Jeg syntes det er synd at ingen ser ut til å ta det alvorlig fordi det er en hyggelig liten sykkel med potensiale. 350% salgsøkning i år burde tilsi at importør burde ta suksessen mere på alvor på ettermarkedsdelen. Nå minner det litt om bakgårds sjappe over det og det er Hyosungene for bra til og de fortjener bedre. Helt ille er det ikke, en 250 kan fremdeles være aktuell.
Forresten så kom Kom-Il Comet på veien igjen i kveld med nysveiset fothviler brakett og litt godsaker direkte importert fra Korea. Til mandag eller tirsdag så regner jeg med å ha modifisert brakett og ny gearpedal i mine klamme hender. Så akkurat nå er det glæde i heimen. :=D>
I dag da har vi tråkket rundt i Norges best bevarte barokk kirke men Haus Gestapo har beordret meg ut av heimen i morgen for ordentlig å teste at sveisene holder. Det er takken en har for å være religøs interessert uten å klage.
Ikke så mye klaging ihvertfall for kirken var pen nok den. Eller er det belønning for å ha vært grønnsak i 2 dager tro ? :knegg

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg var en tur innom Landfalløya idag, og hvem traff jeg der?, jo salgsjefen hos Mizzuki. Fikk sagt hva jeg mener om Shitkodekk og bremseklosser på Hyosung + overprising av deler. :rop :[-( :punch

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Han er jo en hyggelig kar å snakke med og han har lovet bot og bedring tidligere. At Hyosung utstyrer sykkelene med bakelittdekk og bremseklosser av dårlig kvalitet fra fabrikken er jo noe han bare kan overbringe til Korea. Det er vansakelig å gi skylda til importøren for dette.
Men at deletilgangen er mildt sagt tungrodd og sen og at delene er grovt overpriset, det kan han gjøre noe med. Hvis de kurser forhandlerene litt også så kan det jo gå riktig bra for de. Evig eies kun et tvilsomt rykte ! Men alle Hyosung eiere er sikkert ikke som oss vet du Gammelgutt :oh Det er veldig mange kunder som syntes det er greiest å stå med lua i handa og være "snille". Og så bytter de til japanske sykkeler senere.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Intruder »

Med min gamle Intruder har jeg ikke ventet på deler en eneste gang på 5 år,selv om jeg ble nedkjørt av en gærning med lappen utstedt av Åslaug Haga! :thumleft :=D> :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Ragnhild »

Har venta på instruksjonsboka til Keewi'n i to år nå. Lurer på om de må plante trærne til papiret først :-k

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av cheron »

Tror ris vokser raskere en trær...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av hansraymond »

Ris bak speilet? :lol
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Intruder »

Ris på stumpen ? :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Det var vondt det!. Det er mye snert i bambusblomsterpinne.

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev: At Hyosung utstyrer sykkelene med bakelittdekk og bremseklosser av dårlig kvalitet fra fabrikken er jo noe han bare kan overbringe til Korea. Det er vansakelig å gi skylda til importøren for dette.
.
Jeg gav da ikke importøren skylden, men jeg fortalte hvor dårlige Shitkodekkene og de originale bremseklossene er. Jeg foreslo at de kjøper inn gode bremseklosser og leverer med nye sykler, slik at forhandlerne kan bytte ved klargjøring. :-k

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

I dag har jeg byttet olje og filter på Il Tempo Petit. Hun fikk nu helsyntetisk olje og er enda lettere å gire. :=D>

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Helsyntetisk Castrol olje på Kim-Il gjorde susen her også. Regner med ytterligere forbedret gearskifte når ny brakett og gearpedal blir montert til uka. Det er bare glede her nå. På Kongsberg så fant jeg gearolje til Cagge, mineral Castrol. De hadde Castrol TTS 2T olje også , 38 kr billigere pr liter enn i Tønsberg.

Og sånn ble det seende ut med hugger. Hjelper bra , nesten ikke møkk å finne under salen mere nå.


Bilde



Ifølge Richardhyosung så skal bellypan gjøre at søle og møkk ikke brenner seg fast på katalysatoren og den skal også skuffe luft opp mot fremre sylinder og det hjelper på kjølingen. :scratch Bellypan er åpen under men katalysatoren er litt mere beskyttet mot sprut. Muligens påstanden kan ha litt hold ? Når det gjelder kjøling av fremre sylinder, akkurat det tror jeg ikke på. Det hadde vært bedre å ha økt kjøleluftmengde til bakre sylinder spør du meg, spesiellt ved kø kjøring. Bellypan ser ut for meg å være reineste møkkaspaden og møkkasamler uten noe praktisk nytte.


Bilde

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Det satt noe slikt foran på Daelimen, men det virker som om Hyosungen,som ikke har det, ikke blir så møkkete på motoren. Kanskje det er bedre å montere skvettlapp på forskjermen?.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Bilde

Det gamle fothviler og gearsystemet.





Bilde

Det nye opphenget. Haus Gestapo gir tommelen opp nå, og jeg er enig i det. Mye lettere og mere presist gearskift nå. Litt merkelig ?

Svar