Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Elruts84 »

Frida skrev: 13 mai 2018, 19:25 Nå har jeg sett igjennom syklene igjen:
Jeg liker Yamaha MT125, Aprilia Tuono 125 og Honda CB125R aller best. Alle ligner veldig på hverandre. Yamaha og Aprilia kan jeg se på, på Vinterbro og Honda i Sandvika. Så jeg har mulighet til å sitte på alle tre. :D

Kom gjerne med flere tips og meninger om disse syklene :twothumbs:
Hvordan har det gått Frida? Har du funnet deg en flott sykkel?
Selv må jeg jo si at MT 125 er en nydelig sykkel.

Lykke til

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

Tror nok at jeg kommer til å gå for MT-125, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den og ta lappen før til neste år siden jeg har bursdag i oktober :)

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av fjs »

Frida skrev: 13 mai 2018, 19:25 Nå har jeg sett igjennom syklene igjen:
Jeg liker Yamaha MT125, Aprilia Tuono 125 og Honda CB125R aller best. Alle ligner veldig på hverandre. Yamaha og Aprilia kan jeg se på, på Vinterbro og Honda i Sandvika. Så jeg har mulighet til å sitte på alle tre. :D

Kom gjerne med flere tips og meninger om disse syklene :twothumbs:
Husk også at Yamaha Vinterbro har flyttet til Oslo, og befinner seg ikke på vinterbro lengre :) Så du ikke kjører forgjeves.

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

fjs skrev: 05 jun 2018, 13:09
Frida skrev: 13 mai 2018, 19:25 Nå har jeg sett igjennom syklene igjen:
Jeg liker Yamaha MT125, Aprilia Tuono 125 og Honda CB125R aller best. Alle ligner veldig på hverandre. Yamaha og Aprilia kan jeg se på, på Vinterbro og Honda i Sandvika. Så jeg har mulighet til å sitte på alle tre. :D

Kom gjerne med flere tips og meninger om disse syklene :twothumbs:
Husk også at Yamaha Vinterbro har flyttet til Oslo, og befinner seg ikke på vinterbro lengre :) Så du ikke kjører forgjeves.
Takk! Det visste jeg ikke :)

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Hounds »

Frida skrev: 05 jun 2018, 08:01 Tror nok at jeg kommer til å gå for MT-125, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den og ta lappen før til neste år siden jeg har bursdag i oktober :)
Har en venn som kjører yamaha r6 som er en tung sykkel, han prøvesatt en yamaha mt 125 og la merke til at sykkelen var veldig stor, til og med større enn r6'en hans. Selvfølgelig veier den langt i fra det samme, men det blir ikke noe problem for deg tror jeg hvis du laver den litt ned som noen andre her sa. Skal selv ha denne sykkelen når jeg skal kjøpe sykkel, forhåpentlig til neste sesong..

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

Hounds skrev: 13 jun 2018, 17:36
Frida skrev: 05 jun 2018, 08:01 Tror nok at jeg kommer til å gå for MT-125, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den og ta lappen før til neste år siden jeg har bursdag i oktober :)
Har en venn som kjører yamaha r6 som er en tung sykkel, han prøvesatt en yamaha mt 125 og la merke til at sykkelen var veldig stor, til og med større enn r6'en hans. Selvfølgelig veier den langt i fra det samme, men det blir ikke noe problem for deg tror jeg hvis du laver den litt ned som noen andre her sa. Skal selv ha denne sykkelen når jeg skal kjøpe sykkel, forhåpentlig til neste sesong..
Ja, jeg må nok senke den litt.

Nå har jeg også endelig tatt trafikalt grunnkurs så da kan jeg begynne å øvelseskjøre :)

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

Hounds skrev: 13 jun 2018, 17:36
Frida skrev: 05 jun 2018, 08:01 Tror nok at jeg kommer til å gå for MT-125, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den og ta lappen før til neste år siden jeg har bursdag i oktober :)
Har en venn som kjører yamaha r6 som er en tung sykkel, han prøvesatt en yamaha mt 125 og la merke til at sykkelen var veldig stor, til og med større enn r6'en hans. Selvfølgelig veier den langt i fra det samme, men det blir ikke noe problem for deg tror jeg hvis du laver den litt ned som noen andre her sa. Skal selv ha denne sykkelen når jeg skal kjøpe sykkel, forhåpentlig til neste sesong..
Ja, jeg må nok senke den litt.

Nå har jeg også endelig tatt trafikalt grunnkurs så da kan jeg begynne å øvelseskjøre :)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av cosmogs »

Tror MT 125 er en glimrende lett MC. Lykke til med kjøp og øvelseskjøring! : )
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

Ja, den er jo veldig populær, så den må jo være bra om det er mange som kjøper den :)

Takk, gleder meg veldig til å øvelsseskjøre!

Hinjima
Innlegg: 2
Registrert: 23 jun 2018, 22:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Hinjima »

Må også si at Yamaha MT125 og Honda CB125R er det beste du kan få som lett sykkel Bra kvalitet fra Japan! Veldig mye ettermarkedsutstyr om du føler for en litt egen preg på sykkelen! Synes Honda CB125R ser helt nydelig ut, digger front lykta! Monsterbike i drammen er gode på honda, har kjøpt honda der selv. Lykke til:)

Frida
Innlegg: 12
Registrert: 12 mai 2018, 23:25
Motorsykkelen din: Har ikke ennå..

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av Frida »

Hinjima skrev: 23 jun 2018, 22:28 Må også si at Yamaha MT125 og Honda CB125R er det beste du kan få som lett sykkel Bra kvalitet fra Japan! Veldig mye ettermarkedsutstyr om du føler for en litt egen preg på sykkelen! Synes Honda CB125R ser helt nydelig ut, digger front lykta! Monsterbike i drammen er gode på honda, har kjøpt honda der selv. Lykke til:)
Takk! Skal ta en titt på Hondaen! :D

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Lettsykkel til lav jente + noen spørsmål

Legg inn av JosteinBever »

Blir for dumt å seriøst anbefale en lettsykkel som allerede har latterlig med effekt (11kw - 15hk på Yamaha modellene som er nevnt) til å anbefale en Honda med under 10kw max effekt. Jeg vet i hvertfall at det er det som forhindrer de fleste av de jeg har vært i kontakt med angående dette. Det er jo og slik at noe tuning av noe som helst slag er ekstremt fyfy på dette forumet etter det jeg har lest fra andre medlemmer.

Nå er det jo heller ikke noe nytt at dette forumet til de grader favoriserer Yamaha. Det er liksom "by default" det beste merket. Når det er sagt,så er det ingenting i veien med merket. MTen er både pen og som nevnt en av de sterkeste 4takterene på markedet. Men det og si at "aftermarket markedet" er stort til MT er vell litt missvisende. Ihvertfall om man ser til rivalen KTM Duke/RC,med sitt enorme Powerparts utvalg,og ikke minst enorme utvalg utenfor de offisielle delene. Man får billige Kina hendler og annet pent juggel til de fleste MC merker - nærmest uansett merke.

KTM blir ofte nevnt i større sykler,men med en gang en ung person dukker opp her inne,så er det tilbake til Yamaha med en gang. Vi vet alle at disse KTMene blir produsert i India og at ET medlem her inne hadde flere problemer med sin 2011 modell Duke,som på den tiden var helt fersk,og hadde flere barnesykdommer. KTM Duke har etter dette fått fikset opp i disse,samtidig som designet har blitt vesentlig penere. Nå er den ut som en mini Super-Duke på flere måter. Langt mer aggressiv. Den har fått fikset opp i samtlige problemer som dette ene medlemmet her inne slet med. Den har også samme effekt som YZF-R125 og MT. Er den bedre en Yamaha modellene? Det blir vanskelig å avgjøre,men man får like mye for pengene. Man får nevnte powerparts utvalg,man har der tilgang til både senkesett og alt det flotte juggelet de fleste velger å bytte ut (som hendler,bremsebeholder lokk,ventilhetter og slike ting)

Yamaha er ikke noe dårlig valg,men spør man her inne,så er det alltid det eneste valget. Hondaen er pen,men når den går som en uplombert moped ish kan det fort bli litt kjedelig. Suzuki har jo og en flott modell .Jeg kjenner ikke til den så godt,så aner ikke effekten på den. Men også det er jo et bra merke. Men KTMene er et solid alternativ. De har jo og et utrolig display med vanvittig med informasjon på de nyeste modellene sine. En liten bonus ting ved å kjøpe KTM er at det føles som man kjøper en stor sykkel. Man får en stor mappe med manualer osv. Å kjøpe en Yamaha modell blir som å kjøpe en moped. Uviktig detalj,men som nevnt man får følelsen av noe større og mer eksklusivt med KTM. Innpakkingen er liksom bedre.

Jeg bryr meg lite om hva som blir valgt. Bryr meg mer om hva muligheter du får servert på steder som dette. Velger du en som har blitt nevnt på forumet her så vil du uansett bli fornøyd,men Yamaha er ikke det eneste valget,og man bør få fram at Hondaen har mindre effekt (som VIL merkes) Er man lav så er det en smalsak med senkesett. Hadde i vertfall prøvd flere forskjellige en å sette kursen rett mot Yamaha forhandleren.

Svar