Daelim 125R FI fusker med slip-on potte

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Benni125
Innlegg: 9
Registrert: 23 okt 2019, 09:29
Motorsykkelen din: Yamaha MT-125 2020

Daelim 125R FI fusker med slip-on potte

Legg inn av Benni125 »

Hei, jeg har en Daelim 125R FI 2008 som har jeg har montert en slip-on potte på. Det er en Snell potte fra xlmoto.no. Jeg monterte den ved hjelp av noen modifikasjoner, men har merket at den fusker når jeg kjører. Jeg tror det har noe med innsprøytningen å gjøre, og hvordan den er innstilt. Jeg har funnet en ECU på nett til 1600 og vurderer kjøpe den. Er det noen som har andre tips til hva det kan være?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Daelim 125R FI fusker med slip-on potte

Legg inn av Sakkle »

Med min begrensede kunnskap har jeg forstått at man må regne med å "mappe om" ifm. montering av ny potte. Om ny ECU er løsningen er nok andre bedre til å svare på enn jeg.

Verksteder kan så vidt meg bekjent gjøre denne jobben uten at du trenger å installere noen deler. Det er snakk om en software endring så vidt jeg forstår.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Daelim 125R FI fusker med slip-on potte

Legg inn av mekkern »

Hvis du har satt på "defekt" -potte uten motstand så blir det ofte problem ja...
da må du kjøpe en modul som feter opp blandingen eller "mappe" ecu..
begge løsninger har en prislapp på 3-4000kr eller mer.

Hvis du har innsats til potta kan du sette inn denne og det er mulig dette hjelper-eller lage en bedre "eksosbrems" inne i potta.
Fordelen med mer demping er at 125ccèn ikke høres ut som defekt gressklipper. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar