Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
everett
Innlegg: 5
Registrert: 28 des 2009, 03:39
Motorsykkelen din: CBR125 & MTX80
Sted: Bodø

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av everett »

småkubikk galskap?...hmm... nu si æ det rett ut:P synes det er idiotisk når 16åringer tar lettlappen, kjøper sykkel for 40tusen, bruker 20-30tusen i trim. 2 år senere så blir sykkelen solgt for 24tusen.
er ofte sett sidelengs på mtx.

Gammelgutt

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Gammelgutt »

everett skrev:småkubikk galskap?...hmm... nu si æ det rett ut:P synes det er idiotisk når 16åringer tar lettlappen, kjøper sykkel for 40tusen, bruker 20-30tusen i trim. 2 år senere så blir sykkelen solgt for 24tusen.
Åkken er det her som er 16år. Hverken Pollti eller gammelgutt er tenåringer, men vi har likevel sansen for småkubikk, dvs under 4-500 ccm. Og vi trimmer itte mopedene våre men kanhende at det blir innkjøpt litt stæsj, f.eks har jeg kjøpt tanktrekk med bag, og til sommeren blir det fullt kuffertsett på Il Tempo Petit (250 ccm).
Ps.
Je er gammal nok til at je kunne vøre bæssfar din. :terge

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37849
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
everett skrev:småkubikk galskap?...hmm... nu si æ det rett ut:P synes det er idiotisk når 16åringer tar lettlappen, kjøper sykkel for 40tusen, bruker 20-30tusen i trim. 2 år senere så blir sykkelen solgt for 24tusen.
Åkken er det her som er 16år. Hverken Pollti eller gammelgutt er tenåringer, men vi har likevel sansen for småkubikk, dvs under 4-500 ccm. Og vi trimmer itte mopedene våre men kanhende at det blir innkjøpt litt stæsj, f.eks har jeg kjøpt tanktrekk med bag, og til sommeren blir det fullt kuffertsett på Il Tempo Petit (250 ccm).
Ps.
Je er gammal nok til at je kunne vøre bæssfar din. :terge
Nå si meg ganske enig med begge; 16-åringer som bruker altfor mye penger (fra fars lommebok... :-k ) uten rimelig mål og mening på sine småkubikkere, er rimelig nær å kalles galskap. Disse gutta er vel ikke småkubikkentusiater, men kun interessert i å "blåse opp" småkubikkerne sine til noe de slett ikke er eller bør være.

Pollti og Gammelgutt er ekte småkubikkfantaster av det gode slaget; de 'kjæler' med syklene sine og koster på litt stæsj, men er i utgangspunktet rimelig godt fornøyd med syklene slik de er.
Det er nå i hvert fall sånn jeg tror disse gutta er :knegg

Gleder meg forresten til å se Il Tempo Petit med koffertsett :thumleft Gammelgutt har jo igjen og igjen bevist at dette er tursykkel så god som noen :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av cheron »

Fælt å si det.... *kremt*.... Altså....... :redface

Jeg har titta på en 250-350 ccm også de siste dagene...... :redface

Pssssst: Ikke si det til Pollti!!! Han blir umulig å ha med å gjørra!!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Fælt å si det.... *kremt*.... Altså....... :redface

Jeg har titta på en 250-350 ccm også de siste dagene...... :redface
Hvorfor ikke?. I tider med kanskje litt dårlig råd er jo det et alternativ, fremfor en større ihjælkjørt gammel lørje. Det er bedre med en liten kjapp enn ingen sykkel. :-k

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37849
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av AJ »

En 'småkubikker', som denne 250'en ser ut til å være vanvittig galskapmorsomt også på vinterstid... :knegg

[youtube]HalCLAKumVY[/youtube]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg kunne godt tenkt meg en 125ccm crosser som vintersykkel, om det finnes noen som er lave nok for en som er så kort i lortfallet som meg?.

Brukeravatar
Raymond
Innlegg: 19
Registrert: 13 des 2009, 17:34
Motorsykkelen din: IZH 49
Sted: Halden

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Raymond »

Fra Tirsdagen i -15, undertegnede på sykkelen.

Bilde
2001 KTM 250 SX
2002 KTM 250 EXC
1956 IZH 400 Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Intruder »

Kunne godt tenkt meg en 125/250 hele året,jeg !
Tør ikke kjøre som Emmanuel Desperados uansett........ :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Pollti »

cheron skrev: Pssssst: Ikke si det til Pollti!!! Han blir umulig å ha med å gjørra!!

Ikke bekymre deg .Jeg vrir bare kniven rundt i såret en gang. :notlistening

Pollti

Re: Forum rekord i Små Kubikk Galskap ?

Legg inn av Pollti »

Gammelgutt skrev:
everett skrev:småkubikk galskap?...hmm... nu si æ det rett ut:P synes det er idiotisk når 16åringer tar lettlappen, kjøper sykkel for 40tusen, bruker 20-30tusen i trim. 2 år senere så blir sykkelen solgt for 24tusen.
Åkken er det her som er 16år. Hverken Pollti eller gammelgutt er tenåringer, men vi har likevel sansen for småkubikk, dvs under 4-500 ccm. Og vi trimmer itte mopedene våre men kanhende at det blir innkjøpt litt stæsj, f.eks har jeg kjøpt tanktrekk med bag, og til sommeren blir det fullt kuffertsett på Il Tempo Petit (250 ccm).
Ps.
Je er gammal nok til at je kunne vøre bæssfar din. :terge


Vi er sikkert så gamle at det gror mose på oss og Gammelgutt ? Å trimme 124ccm er er bortkastet. Da kjøper vi heller en 203 ccm fra Itialia og en 124 ccm fra Korea.Tenk så gøy det det hadde vært hvis Kim Il Sun hadde startet storstilt MC export. Jeg liker billig rallamikk jeg. :-k Høggærn din ligger i garasjen og venter på deg forresten. 2 minutters skruing så kjører du herfra med stil, Ikke tenk på penger Det tar vi til sommeren og når vi er i go lune begge to.
Ikke la ungdommen med svære kubikkvolum i sikte hisse deg opp. De oppdager med tiden at en kan ha like moro med SMK som en kan ha det stor kubikk. De beste opplevelsene har jeg hatt med SMK ihvertfall. Noe av de beste er med en MZ 125. Overlegen var kanskje ikke like imponert da grisene ble bært inn i operasjons stua.
Søster Anne, få ungene til å holde kjeft !Overlegen var nærmeste nabo så han var fryktinngytende-. Men vi sov ånkli godt den natta ihvertfall. I ettertid så lurer jeg litt på hvorfor han dopet oss så sabla ned for ? Jeg er glad for at jeg ikke het Anne den natta. :knegg :knegg :knegg Det ble skilsmisse og rør noen år etterpå. Overlegen ble gift med Søster Anne ihvertfall. Men MZen ble det aldri greie på etter kræsjen. Da gikk jeg over til Suzuki. Og det gikk ikke bra det heller. Men det er en annen historie. :terge

Svar