2-takt/4-takt

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av mekkern »

Tror Derbi var 2t og ble 4t på senere modeller-aner ikke når..

3 cyl 2t er skikkelig kongelyd-akkurat som ei galvanisert jungeltromme. :thumleft
eneste problemet er at jeg ikke kan file motorene til så høyt turtall som jeg ønsker-mangler ca 5000rpm på å få skikkelig gåsehud....stempler kniper og veiv rister i stykker... ](*,)
500gp motorene hadde det rette turtallet..begynte skikkelig drag på 6000 og bare økte på til ca 13000...nsr 500 er det morsomste på 2 hjul jeg har kjørt.direkte livsfarlig morro. :bananas -86 var et artig år med VM runde på Anderstorp.
godt disse aldri ble solgt til vanlige forbrukere.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3HXqZh5o ... re=related[/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av hansraymond »

Mange år tilbake fikk jeg prøve en Suzuki Rgv250Gamma, renhekla racing sykkel med sinnsyk to-takts vræl!! eller skal jeg si Kviin? :notlistening
skjedde ikke så mye i de lave turtall, men når nåla lå på rundt 8000 Da skjedde det noe!! og turtallet bare dro videre.. :prop:
ikke noe for nybegynnere altså, krever sin mann, og giringa da..! blir littegrann "jobbing" :lol
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mFda1omb ... re=related[/video]
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av mekkern »

hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Darksplat
Innlegg: 60
Registrert: 30 mar 2010, 01:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1 '00
Sted: Bodø

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Darksplat »

Tilbake til mitt spørsmål; finner Derbi GPR 125 hos forskjellige forhandlere, 2010 modell alle sammen, men de er fortsatt forskjellige, 2-takt og 4-takt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Duville »

I følge hjemmesiden er dette utvilsomt en 4T maskin

The city constrains you. Look for new dimensions. Off road. The best dual-sport bike of its class, with the new Derbi 125
4-stroke 4V-engine. The answer to the impossible.

Its 125 4-stroke engine is the most innovative and seductive of today’s dual-sport bikes. Its silent engine ensures an unrivalled riding feeling. Its low consumption and emissions make it environmentally friendly, in harmony with its habitat. Planet Earth. Planet Terra.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Erling »

mekkern skrev:Tror Derbi var 2t og ble 4t på senere modeller-aner ikke når..

3 cyl 2t er skikkelig kongelyd-akkurat som ei galvanisert jungeltromme. :thumleft
eneste problemet er at jeg ikke kan file motorene til så høyt turtall som jeg ønsker-mangler ca 5000rpm på å få skikkelig gåsehud....stempler kniper og veiv rister i stykker... ](*,)
500gp motorene hadde det rette turtallet..begynte skikkelig drag på 6000 og bare økte på til ca 13000...nsr 500 er det morsomste på 2 hjul jeg har kjørt.direkte livsfarlig morro. :bananas -86 var et artig år med VM runde på Anderstorp.
godt disse aldri ble solgt til vanlige forbrukere.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3HXqZh5o ... re=related[/video]
Ja det var Suzuki bike det... :prop:
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Erling »

mekkern skrev:hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch
aiaia... dette var bra. Har noen glemt hvordan det var å være "kalv"? Håper da ikke det ;-);)
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av mekkern »

har ikke glemt men lært litt håper jeg...skal se på 600 offroad lekesykkel en dag nå.. :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Rottenikken »

mekkern skrev:hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch
Artig historie, siden du tok de andre på innbremsinga tyder det på at du var god til å kjøre, da.
Veien du nevnte samt Skaret og langs Eikern var noen av "sånne" veier
Veien er viktigere enn målet.

Godtvoksen

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Godtvoksen »

UTGÅR: feilplasser spørsmål. Beklager.. :redface
Sist redigert av Godtvoksen den 03 apr 2010, 00:20, redigert 1 gang totalt.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Rottenikken »

...la detr være en plass for ALLE! :-)
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Darksplat
Innlegg: 60
Registrert: 30 mar 2010, 01:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1 '00
Sted: Bodø

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Darksplat »

:offtopic :grt

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av mekkern »

En ting som kan fastslåes med en gang : Den perfekte mc motor er umulig å konstruere for vi har alle forskjellige preferanser.

MEN en DC elmotor er ganske nære... hadde vi bare hatt en god nok energibærer å stappa i ramma.. :mc1
Darksplat skrev::offtopic :grt
*mas *mas *mas


det er nok ikke så mye mere vi kan bidra med når det gjelder ditt valg-minst vedlikehold/forbruk 4t
mer kostnader/feil/forbruk 2t
plombert fart?et fett.

Your call. :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av Rottenikken »

Tror de ;-);) sverre at sånne som oss er i ferd med å dø ut!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: 2-takt/4-takt

Legg inn av tagesk »

Darksplat skrev: :offtopic
Det har du rett i.

Men alle tråder av interesse er slik at når spørsmålet er besvart, og alle er enige i at svaret er godt, da er
det rom for litt mimring og sidesnakk.

Utenomsnakk før trådens opprinnelige spøsmål er besvart, det er en uting. Men det er ikke tilfelle her.

Mener nå jeg, da.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svar