tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
svendseen
Innlegg: 1
Registrert: 08 sep 2010, 23:13
Motorsykkelen din: Honda nsr 2003mod
Sted: mosjøen

tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Legg inn av svendseen »

da har jeg kjøpt meg en honda nsr 125 2003mod, og synes den går for dårlig, lurte på om noen har tips om va jeg kan gjøre for å få den til å gå bedre : )

ps har kjøpt et jollymoto effektannlegg, men ikke montert det enda pga riktig dysing?..

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Legg inn av mekkern »

NÅ skal jeg være kjip å si at du får vente til du har A serifikat før du kjører med mer enn 15hk...
klart det er mulig å få dette til å gå fort men det er ikke lovlig. Ikke å hjelpe deg med det heller.
Beklager.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Legg inn av Gammelgutt »

mekkern skrev:NÅ skal jeg være kjip å si at du får vente til du har A serifikat før du kjører med mer enn 15hk...
klart det er mulig å få dette til å gå fort men det er ikke lovlig. Ikke å hjelpe deg med det heller.
Beklager.
:thumleft Enig med Mekkern, men vi er jo (i alle fall jeg) to gamle gubber.

Honda NSR er oppgitt til 15hk og toppfart på 120-130 km/t. Det burde vel holde her i Norge. Jeg startet med en Daelim Roadwin i 2008 og den er ikke så rask, men det var fin trening før jeg utvidet førerkortet til A.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Legg inn av Bubbu »

mekkern skrev:NÅ skal jeg være kjip å si at du får vente til du har A serifikat før du kjører med mer enn 15hk...
klart det er mulig å få dette til å gå fort men det er ikke lovlig. Ikke å hjelpe deg med det heller.
Beklager.
Enig med mekkern. Det er ikke lov å trimme sykkelen så den yter over 15 hk. Og det er ikke så morro å få ei bot for trimming heller.
(The Beast )

Gammelgutt

Re: tips/hjelp til trimming av min honda nsr 125 2003mod !

Legg inn av Gammelgutt »

Og om det skjer en ulykke med trimmet doning, så risikerer en vel avkortning på forsikringen og kanskje regress?. :[-X
For da er det jo ikke lettsykkel lenger. + at du kan vel muligens også få regning på avgifter for tung sykkel?.

Svar