KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Dexter »

Når det gjelder varmeholker så er det rett og rimelig at også Oxford nevnes. Jeg har det på min. Den har utrolig varmeeffekt allerede når den er satt til 2. trinn. De har 7-8 varmetrinn, noen sier trinnløs. Det vil si at du har mere justeringsmulighet. Bryteren monteres på styret og må ikke innfelles. Lett å justere i fart.

http://www.mcsenteret.com/varmehandtaks ... p-510.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Så noen greie brytere på ebaytil en hyggelig pris. Sendte firmaet en forespørsel ang produsent/kvalitet på bryterne, og fikk følgende svar (på under 1 time!):
"Hi
These switches are produced by the famous Molveno company in Italy, they are very similar in design and spec to the Marquardt switch and are of equal quality, we supply these switches to companies producing military vehicles and aircraft for our Ministry of Defence, we also supply them to four of the major F1 racing teams.
From thousands already sold we have never had a report of one failing and I am sure you would be more than happy with the quality.

Regards
Greg
MHT TRADING"
Så for min del havner jeg på en slik, siden den passer fint på saltvannsbaiken :bananas
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Har du bestilt? Eg tek to! 8)

Kan kjøpe på ebay sjøl.
Har forespurt symtec på hva som er forskjell på ATV og MC grip heaters, eller grip warmers som de kalte det, pga de bruker grip heaters på selve håndttaket.

Eh..

Grip warmers = det som er omtalt her
Grip heaters = gummien med varmere innlagt.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:Har du bestilt? Eg tek to! 8)

Kan kjøpe på ebay sjøl.
Har forespurt symtec på hva som er forskjell på ATV og MC grip heaters, eller grip warmers som de kalte det, pga de bruker grip heaters på selve håndttaket.

Eh..

Grip warmers = det som er omtalt her
Grip heaters = gummien med varmere innlagt.
Niks, ikke bestillt, ventet på deg :thumleft Tar 2 til deg da, og 1 til meg. Ang forskjell på ATV og MC, har ATV tommelgass, og derved ikke gassrulle (som har større dim naturlig nok), som en MC har. Trur eg :8-[ :-J
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Nja, de har en pakke med tommelgass, og den er nesten 3 ganger så dyr.
Ser jeg på casporttouring.com, der har de en til $33 og en til $37.

Begge deler går under 200,- grensen atm.


Så.... :dontknow

Venter på svar fra symtec-inc...


og der kom det:
Hi Kristian,

Excellent! I have owned an EX500 in the past. Very nice bike!

I have 2 kits to recommend for you motorcycle.
Option 1 is Part number 210019MT is our standard motorcycle kit. The heaters install between the grip and handlebar on the clutch side and between the grip and throttle tube on the throttle side. This kit includes a HI/LO switch.

Option 2 would be our Gold Wing kit that also fits on your bike. Part number 211126. In this kit, the heaters are installed the same way as kit 210019 but includes a controller with 4 levels to adjust the heat.

For your ATV I have 3 options.

Option one is part number 210007. This kit is identical to the motorcycle kit 210019MT but is made specifically for ATVs

Option 2 is part number 210024 (POCO). This kit has the heater inside the grip. This kit includes a HI/LO switch as well.

Option 3 is either one of our Zone controller kits 210029 or 210050. These kits include the same type of grips as 210024 (POCO)style grips but also comes with a thumb warmer and has a controller to adjust the hand and thumb warmers up to 5 levels.

You can do a search on our website and type in each of these part numbers for more information at http://www.heatdemon.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Best Regards,
Joe
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Såååå....er det denne vi skal ha da? Til 200,458 kroner? Er det mulig?! Mindre enn 50 øre for mye... Argh... :bananas
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Tja, jeg tror jeg går for modellen med round rocker switch (den er penere enn vippebryteren, dersom jeg bruker den til noe annet)
Jeg får forresten opp 198,32 når jeg bruker toll.no sine satser på $36,98.

Lurte egentlig på å bestille ATV greia, http://www.casporttouring.com/cst/motor ... 007RR.html" onclick="window.open(this.href);return false;, men nederst står det... Do not use om motorcycles.... :sorry Why not?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

Sikkert på grunn av plasten under gassholken. På mc-modellen er det litt mindre varme i den holken enn i den venstre, for at plasten ikke skal bli ødelagt. På ATV er det gjerne tommelgass?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Fant ut av det...
ATV versjonen drar 48 watt.
MC versjonen drar 36 watt.

ATV versjonen kan smelte gass-plasten.

Jeg bestiller MC-versjonen og satser på at skatt blir trukket fra og verdien på pakken settes ned :D
Edit: Casporttouring skal ha porto på $35,50, ble uaktuelt nå.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

Da jeg bestilte kom det på 418 kr inklusive frakt og mva.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

Kjøpefingeren fikk et anfall...
401,52 sier paypal. :sorry

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

hei ;e
jeg har ikke så mye peiling på mc ,men jeg kom over denne videoen
der det er montert en boks bak.Det må da være praktisk å ha. :b_c:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TW9wheEf ... re=related[/video]
vet dere hva noe sånt koster å få tak i til denne sykkelen!! :-k :notlistening
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev:hei ;e
jeg har ikke så mye peiling på mc ,men jeg kom over denne videoen
der det er montert en boks bak.Det må da være praktisk å ha. :b_c:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TW9wheEf ... re=related[/video]
vet dere hva noe sånt koster å få tak i til denne sykkelen!! :-k :notlistening
Heh, det var seriøst mye "stæsj" på den sykkelen der, som ikke er tilgjengelig ennå. Heller ikke det stativet til toppboksen. Vil tro at det kommer om ikke så altfor mange måneder.
Toppboks (som den boksen heter) er jeg personlig ikke mye tilhenger av. Synes de lett lager litt ubalanse i sykkelen. Tankveske er i så måte et godt alternativ, evt sidevesker.
Har selv kjøpt en tankveske, tilpasset Duke-en. Virker grei den, men litt klønete i.f.m. bensinfylling. Tar 20 liter, omtrent det samme som den toppboksen, trur eg.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Fikse!

Jeg henter min Duke først i morgen (endelig). Noen ting jeg lurer på som jeg håper du kan dele:

1. Oljen du puttet inn i innkjøringsperioden var Royal Purple, hvilken type 15W-50? (Hvor pleier du kjøpe Royal Purple?) Jeg er litt skeptisk til innkjøringen fordi første kjøretur blir fra Molde til Oslo! Blir å ta evigheter når jeg skal holde meg under 7500 rpm hele veien.
2. Kan oljefilteren kjøpes hvor som helst? Jeg finner ikke spec i manualen.
3. Hvilke priser fikk du på håndbeskyttere, stål fothvilere, krasjpute til fothvilere bak, strømuttak, LED-lys til tanken (blå horelys), regntrekk til sykkel, tankveske, tankpads, alarm og kort bakskjerm. Har du kvitteringen ? :)
4. Takk for at du finns :)

--
Andersen :D
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Fikse!

Jeg henter min Duke først i morgen (endelig). Noen ting jeg lurer på som jeg håper du kan dele:

1. Oljen du puttet inn i innkjøringsperioden var Royal Purple, hvilken type 15W-50? (Hvor pleier du kjøpe Royal Purple?) Jeg er litt skeptisk til innkjøringen fordi første kjøretur blir fra Molde til Oslo! Blir å ta evigheter når jeg skal holde meg under 7500 rpm hele veien.
2. Kan oljefilteren kjøpes hvor som helst? Jeg finner ikke spec i manualen.
3. Hvilke priser fikk du på håndbeskyttere, stål fothvilere, krasjpute til fothvilere bak, strømuttak, LED-lys til tanken (blå horelys), regntrekk til sykkel, tankveske, tankpads, alarm og kort bakskjerm. Har du kvitteringen ? :)
4. Takk for at du finns :)

--
Andersen :D
Det blir idag det. Grattis!!!

1) Jeg brukte RP sin innkjøringsolje. Den er 10W-30, og kommer bare i den graden. Boken sier sykkelen skal ha 10W-40 eller 15W-50, JASO T903 MA, men dette er når sykkelen er ferdig innkjørt. Når du kjøper sykkelen står det Motorex innkjøringsolje på den, og ikke engang forhandler vet hvilken grad den har (aner meg at det er en 10W30, men ikke sikker)... Viktig: IKKE bruk fullsyntetiske oljer første tiden (1000KM minst). Ikke nødvendig med RP sin innkjøringsolje, det meste av innkjøringsoljer kan brukes. Om du ikke finner innkjøringsolje, bruk ordinær mineralsk 10W30 evt 10W40. Viktigste er at oljen absolutt ikke har "friction modifiers", eller antifriksjonsadditiver. Poenget med oljen under innkjøring er at du skal ha en olje som ikke hindrer at delene (i praksis hovedsakelig stempelringene) blir slitt som de skal. Oljer som vanlige syntetiske RP-oljer, og andre gode merker, har for sterk "oljehinne", som vanskeliggjør at stempelringer får slitt seg til fort nok. Sum: Innkjøringsolje er nok det beste, men en helt ordinær (bil)olje, mineralsk og rundt 10W30-40 er god knall, evt f.eks Biltema sin mineralske MC-olje. Du skal uansett kun ha det i motoren i svært kort tid. Jeg valgte å la verkstedet bruke "sin" olje på første service (1000KM). Så jeg kjører nå på Motorex 10W-40 (som er en delsyntetolje, uten at det er så vesentlig), så hiver jeg på RP sin 10W-40 etterhvert. For normale norske forhold (og etter innkjøring...) vil jeg personlig anbefale en olje med et kort "spenn" (som 10w-40), istedet for f.eks 15W-50. Motoren tar halvannen liter, så den har et stort oljevolum, og det er en veldig god ting!

2) Har ikke lett så mye, men sålangt har jeg kjøpt originalfiltre hos forhandleren. Rundt 60,- for et filter. Du trenger ikke bytte noe annet enn hovedfilteret nå de første gangene. Screener-filteret (som er på venstresiden av motor, innenfor tappeplugg) er noe man bare rengjør. Har heller ikke funnet noe særlig info om filteret, men siden forhandler har slikt til en akseptabel pris, ser jeg ikke grunn til å handle andre steder.

3) Jeg fikk 15% på alt jeg handlet når jeg kjøpte sykkelen. I praksis ble prisene såvidt litt rimeligere enn de du finner hos Hatle Motor. Der finner du prisene på alt du spør etter.

4) Takk for det! Det gleder meg stort om denne tråden kan hjelpe andre, og jeg kan få hjelp av andre. Her inne på denne forumet er det samlet mye god erfaring :thumleft

Ang innkjøring: Ikke heft deg så mye opp i dette med turtall, men la motoren få bli god og varm før du kjører på!
Få forhandler til å sette turtallslampen (den som lyser når du kommer til et visst nivå) ned. Standard står RPM1 på 10000, RPM2 på 11000. Sett de f.eks ned til hhv 8.500 og 9.500, så får du litt hjelp til å ikke dra så altfor langt ut ;e Maks kraft får du rundt 8-9000 på denne, og du må opp på det turtallet for å komme deg fremover før natten tar deg fullstendig :knegg
Det kanskje aller viktigste: La motor få bli skikkelig gjennomvarm før du belaster den noe vesentlig. 20-30 minutter med vanlig kjøring altså, ikke bare til tempmåler viser normal verdi. Deretter kjører du egentlig som normalt. Full gass i korte øyeblikk (feks til å akse opp i fart) er absolutt helt OK! Både på lave og høye turtall, hele registeret og i alle gir (dvs under 9.5-10000) Ikke kjør med full belastning/gass over lengre tid (flere minutter), hold deg til relativt korte intervaller. Like viktig som å aksellere, er å "retardere", la den få bremse på girene altså. Det perfekte er å la den bremse på giret like mye som du aksellerer, men i praksis er det umulig - slike 1-sylindrete maskiner har veldig kraftig motorbrems *mas
Tilslutt: Sjekk speilene før du kjører som en kenguru =;

PS: Jeg har handlet all oljen direkte hos royalpurple, men der finnes forhandlere over hele landet. Skjønt, innkjøringsolje er et litt sært produkt, så usikkert om så mange har den. DS

Lykke til på turen :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar