KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev:Jeg er superimponert. Stor takk for at du har vært så utrolig flink til å dele dine erfaringer! Tusen takk! :notworthy:

Jeg har ikke fått min Duke 125 enda, men alle disse erfaringene skal jeg dra nytte av fra dag 1!

Forresten, kanskje du kan si noe om topphastigheten du har fått på Duke 125? Google gir mange ulike svar avhengig av land. Du er den første norsk jeg har funnet!

--
Andersen
Bare kjekt! Det er jo det som er halve poenget med denne loggen, at andre skal dra nytte (og gjerne delta/bidra/protestere!)
Toppfart er i utgangspunktet maks 100-105 KM/t, pga fartssperre. Denne kan forhandler fjerne på forespørsel, den er ikke nødvenig her i Norge. Uten at jeg har hatt muligheten til å prøve, vil jeg tippe rundt 115, kanskje 120. Neppe mer. Vil du ha mer, så må det nok dreves om litt. Den har alt ganske høyt turtall ved 100KM/t, så denne er nok drevet til å ha mer aks enn toppfart. Og aks er utmerket på denne! Den er ganske "sint" for å være en 125, og f.eks 3 og 4 gir (55-90KM/t) er den kvikk og fin, og iallfall slik jeg kjører så passer det helt utmerket :P :p
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

fikse skrev: Bare kjekt! Det er jo det som er halve poenget med denne loggen, at andre skal dra nytte (og gjerne delta/bidra/protestere!)
Toppfart er i utgangspunktet maks 100-105 KM/t, pga fartssperre. Denne kan forhandler fjerne på forespørsel, den er ikke nødvenig her i Norge. Uten at jeg har hatt muligheten til å prøve, vil jeg tippe rundt 115, kanskje 120. Neppe mer. Vil du ha mer, så må det nok dreves om litt. Den har alt ganske høyt turtall ved 100KM/t, så denne er nok drevet til å ha mer aks enn toppfart. Og aks er utmerket på denne! Den er ganske "sint" for å være en 125, og f.eks 3 og 4 gir (55-90KM/t) er den kvikk og fin, og iallfall slik jeg kjører så passer det helt utmerket :P :p
Takk for svar! Kan jeg også spørre hvilken forhandler du har handlet sykkelen + deler fra? Jeg bor i Oslo, hvor det tilsynelatende er utsolgt for KTM Duke 125, så har derfor henvendt meg til forhandlere andre steder i landet for kjøpet. Har du en mening om det vil være problematisk for meg å kjøpe på ett sted (ikke Oslo) men utføre alle typer service + kjøp av deler hos en forhandler i Oslo? Vil jeg stå svakere mtp. garanti? Høres ut som at du har funnet en dyktig forhandler.

Synd å høre om sperren på 100-105 km. Jeg farter på E6 inn i mellom og kunne godt tenke meg å ha en trygg margin ved forbikjøringer av andre biler som ligger i f.eks 99 km/t ;)

Takk igjen!

--
Andersen

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

andersen skrev: Takk for svar! Kan jeg også spørre hvilken forhandler du har handlet sykkelen + deler fra? Jeg bor i Oslo, hvor det tilsynelatende er utsolgt for KTM Duke 125, så har derfor henvendt meg til forhandlere andre steder i landet for kjøpet. Har du en mening om det vil være problematisk for meg å kjøpe på ett sted (ikke Oslo) men utføre alle typer service + kjøp av deler hos en forhandler i Oslo? Vil jeg stå svakere mtp. garanti? Høres ut som at du har funnet en dyktig forhandler.

Synd å høre om sperren på 100-105 km. Jeg farter på E6 inn i mellom og kunne godt tenke meg å ha en trygg margin ved forbikjøringer av andre biler som ligger i f.eks 99 km/t ;)

Takk igjen!

--
Andersen
Skalmesjå: Jeg har handlet hos Ride i Bergen (http://www.ride.no" onclick="window.open(this.href);return false;). Så langt veldig godt fornøyd med de, men egentlig litt for tidlig å si noe. Har f.eks ennå ikke hatt behov for å reklamere på noe, så... Litt sløve på å svare på epost, men så langt jeg har sett er omtrent alle forhandlere temmelig elendige på slikt. Men så langt alt vel, jau.
SVJV er Ride utsolgt for lenge siden, og jeg vet at de blir "nedringt" av folk fra hele landet, som vil handle.
Kan ikke se noe negativt med å handle hos f.eks Ride, og så ta service hos annen KTM-forhandler. Absolutt ikke. Problemet er vel helst at når de har så vanskelig for å skaffe sykler, så er de vel neppe interessert i å selge de ut av området de er forhandler for.

Ikke bry deg om sperren, den kan lett fjernes, av forhandler. Helt lovlig, alt OK ;-)
Forbikjøring i 99 blir nok utfordrende med en hvilken som helst lovlig 125. Det er tross alt maks 15 HK... :[-X \:D/
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Hjernen »

Jøss, det ble såpass med varer og jobb... Bra ble det hvertfall!! Grattis!!!!
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Hjernen skrev:Jøss, det ble såpass med varer og jobb... Bra ble det hvertfall!! Grattis!!!!
Takker :-) Noe jobb ja, men kurant resultat :thumleft

Monterte håndbeskytterne i går:
P1040203 (Custom).JPG
Hadde meg en liten kjøretur i går. Tippet 100mil, og det passer jo bra siden den skal på service imorgen. Småfuskingen rundt 7-8000 o/min er borte, tipper det nok har sammenheng med at nå er luftfilteret fastskrudd... :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Duke 125 »

fikse skrev:
Hjernen skrev:Jøss, det ble såpass med varer og jobb... Bra ble det hvertfall!! Grattis!!!!
Takker :-) Noe jobb ja, men kurant resultat :thumleft

Monterte håndbeskytterne i går:
P1040203 (Custom).JPG
Hadde meg en liten kjøretur i går. Tippet 100mil, og det passer jo bra siden den skal på service imorgen. Småfuskingen rundt 7-8000 o/min er borte, tipper det nok har sammenheng med at nå er luftfilteret fastskrudd... :prf


Regner det på sotra eller bare vatner du etter gammel vane
jeg bor 2 mil nord .her er det sol
Duke

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

fikse skrev: Monterte håndbeskytterne i går:
Ser kanonbra ut. :prf
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev: Regner det på sotra eller bare vatner du etter gammel vane
jeg bor 2 mil nord .her er det sol
jadajada, bare smør det inn *mas :lol
Neida, det regnet faktisk litt sent i går kveld, og i dag tidlig. Bildet er tatt i 7-tiden i dag tidlig.. Står opp ganske tidlig vettu, med 2 bleiebarn som er "spenn klare" for action når klokken tipper 06:00 :oh :mk
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Tanklys og strømuttak

Legg inn av fikse »

Fikk noen timer å leke meg i dag også, så da fikk vi montert tanklys (horelys, harrylys, strilelys) og plassert strømuttaket:

I utgangspunktet virker det veldig kurant å skru på sykkelen. Enkelte steder virker gjengene noe grovt/billig laget, og skrumotstanden varierer endel, på enkelte skruer. Andre igjen er nøyaktig slik jeg ville forventet det av et Østerrisk merke; nærmest perfekt skrumotstand. Akkurat på slike detaljer merker jeg en antydning til forskjell på denne sykkelen og den Østerisk bygde KTM Sting fra 1997: På Sting-en er absolutt alle gjenger i 100% perfekt stand, selv etter så mange år. Duke-en har nok ikke den samme presisjon, men det behøver egentlig ikke bety annet enn at det merkes når man skrur. Tiden vil vise...

Disse tanklysene skal plasseres mellom det oransje tankdekselet og de mørkegrå sidedekslene, derved må disse dekslene skrues av. Strømtilkobling/bryter skal stå framme ved lykten. Forøvrig er lykten blitt et "senter" for flere typer tilkoblinger, og hele lykte-kløsteret har et enkel og smart oppheng. Bra!

Her er tankdeksler og litt til tatt av.
P1040204 (Custom).JPG
Denne slangen ble dratt av når jeg tok av tankdekselet. Resultatet var at ekspansjonstanken tømte seg på et blunk. Slangen/stussen var enkel, veldig enkel, å dytte på plass igjen. Dette liker jeg dårlig, og skal anmerkes når den skal inn for service imorgen.
P1040205 (Custom).JPG
Pent og ryddig inne i lykte-kløsteret:
P1040206 (Custom).JPG
Monteringsanvisningen kan Inderne få tilbake, helt gratis. Kanskje de kan bruke den til å tørke seg bak med, så de slipper å bruke fingeren :knegg Tror faktisk at denne montasjen hadde gått fortere uten å bruke tid på å knote med anvisningen. Iallfall fikk jeg satt stripene på. Dessverre monterte jeg høre på venstre side og omvendt. Ikke noe stort problem, men med å plassere det helt korrekt ville jeg fått noen få cm ekstra med tilkoblingskabel, og alle cm trengs, det er en kort kabel som følger med.
P1040208 (Custom).JPG
P1040209 (Custom).JPG
P1040211 (Custom).JPG
Strømuttaket montert. Dvs bare selve kontakten, og ikke kabler. Det ser ut til at jeg mangler noen kabler fra batteri fram til lykt, og ifølge monteringsanvisningen skulle jeg kjøpe et kabelsett. Nei takk, det der skal jeg mekke sammen selv. Så kan jeg få den tykkelsen på kablingen jeg selv vil ha, til fremtidige ting som egne lysrelæ/xenon, horn, etc. Men det blir et vinterprosjekt, vil jeg tro :-J
P1040217 (Custom).JPG
Ferdig! Syns det ble ganske stilig. Jada, Harry, men litt stilig likevel :jada:
P1040219 (Custom).JPG
P1040220 (Custom).JPG
P1040222 (Custom).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
andersen
Innlegg: 49
Registrert: 16 jul 2011, 12:39
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2015

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av andersen »

Bra jobba!

Smart plassering av knappen! Hadde vært gøy å se hvordan lyset ser ut på sykkelen i mørket. F.eks ved å slå av lyset i garasjen og knipse et par bilder!

Keep up the great work!
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Litt bilder fra dagens montering ++

Legg inn av fikse »

Da er det blitt aften her. Kveldslyset har lagt seg såvidt, og jeg sliter litt med å få fram mørket i bildene. Kameraet er neste litt for lysfølsomt?!
Hadde litt søl av frostvæske når jeg dro av tankdekselet, så jeg tok en superkjapp vask av deler av sykkelen. Uansett så har det regnet endel i kveld, så litt vanskelig å unngå "våte" bilder :knegg

Nok prat, her er noen bilder.:
P1040225 (Custom).JPG
P1040226 (Custom).JPG
P1040230 (Custom).JPG
P1040231 (Custom).JPG
P1040233 (Custom).JPG
Ganske fasinerende å se hvor ekstremt vannet perler seg på den nye polishen.
P1040234 (Custom).JPG

Lekkert i mine øyne
P1040235 (Custom).JPG
P1040237 (Custom).JPG
Kunne ikke dy meg, måtte ta en kjapp runde med polishen på plastskjermen til vår gode gamle Honda PX fra 1987. Se resultatet!
P1040240 (Custom).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Legg bildet av denne flasken på minnet :thumleft
Imponerende produkt!
P1040241 (Custom).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Globe »

Virkelig en feiandes flott arbeidslogg du har starte på her fikse. Flott med bilder, gode forklaringer og mange gode erfaringsbidrag. Rett og slett imponerende det du deler, viser, og bidrar med her sammen med oss :=D> :=D> Mange takk.......så langt ;e ...vi følger med.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Globe skrev:Virkelig en feiandes flott arbeidslogg du har starte på her fikse. Flott med bilder, gode forklaringer og mange gode erfaringsbidrag. Rett og slett imponerende det du deler, viser, og bidrar med her sammen med oss :=D> :=D> Mange takk.......så langt ;e ...vi følger med.
Takk for den Globe
Får se hvor langt jeg strekker den, målet er å ha en logg som viser _nesten_ alt jeg gjør med sykkelen. Mest fordi jeg kommer til å kjøre mye, og under ganske brutale forhold. Snø, slaps, salt, regn. Så får vi se hvordan sykkel og fører (ehh utstyret til føreren) ser ut etter en vinter eller 2 :prop:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Gizmodude »

Dette var skikkelig moro lesning :thumleft

Så lekker ut den Duke'en gitt :prf
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Svar