KTM DUKE 125 logg

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

:cheers
056 (640x427).jpg
KTM 125 Duke spesifikasjoner:
Motor: Fire-takts Single, 4-ventilers DOHC
Slagvolum: 124,7 cc
Boring x Slaglengde: 58 x 47.2mm
Peak hestekrefter: 15 hk ved 10 500 rpm
Peak dreiemoment: 12 @ 8000 rpm
Starter / Batteri: Elektrisk start
Transmisjon: 6 gir
Drivstoff: Elektronisk bensininnsprøytning
Sluttdrev: 14:45
Kjøling: Væskekjølt
Clutch: Multi-disc våt clutch, hydraulisk operert
Ramme: Krom-molybden trellis ramme, stål underramme
Front fjæring: Inverted WP 43mm gaffel, 6,3 inches reise
Bakhjulsoppheng: WP monoshock, 6,3 inches reise
Front brems: 280 mm skive
Bakbremsen: 230mm skive
Dekk foran / bak: 110/70 x 17 x 150 / 60 x 17
Trail: 3,9 inches
Akselavstand: 53,1 inches (1350 mm)
Setehøyde: 31,9 inches (810 mm)
Drivstoff tank: 2,9 liter (11 liter)
Curb Vekt: 282 pounds (128 kg)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av fikse »

Jøss! Like lekker som min jo :lol
Fått kjørt an litt?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av fikse »

Hva skjer her da? Jeg skulle svare et innlegg her, og så var det slettet når jeg skulle legge inn mitt svar? :eh
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

mekkern
Innlegg: 7580
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av mekkern »

var det det med 100kmh og 8000rpm og noe greier?
det leste jeg også.... :dontknow
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av AJ »

fikse skrev:Hva skjer her da? Jeg skulle svare et innlegg her, og så var det slettet når jeg skulle legge inn mitt svar? :eh
mekkern skrev:var det det med 100kmh og 8000rpm og noe greier?
det leste jeg også.... :dontknow
Innlegg som er blitt borte/slettet?
Husker dere hvem som skrev det?

Ser for øvrig ikke ut som at noen av oss som er moderatorer har slettet poster i denne tråden.
Skulle ikke være noen god grunn for å gjøre det heller, vil jeg tro... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av fikse »

AJ skrev:
fikse skrev:Hva skjer her da? Jeg skulle svare et innlegg her, og så var det slettet når jeg skulle legge inn mitt svar? :eh
mekkern skrev:var det det med 100kmh og 8000rpm og noe greier?
det leste jeg også.... :dontknow
Innlegg som er blitt borte/slettet?
Husker dere hvem som skrev det?

Ser for øvrig ikke ut som at noen av oss som er moderatorer har slettet poster i denne tråden.
Skulle ikke være noen god grunn for å gjøre det heller, vil jeg tro... :-k
Fikk faktisk kopiert hele mitt innlegg, med sitert innlegg (dessverre ikke noe post-id på den, men dog):
Duke 125 skrev:jada..En flott maskin dette ..men jeg begynner å lure på om den er sperret på farten alikevell.
Den vill ikke over 100 km/t eller 8000 o/min i 6 gir.....ingen fusk el.Går strøkent i motor ,men vil ikke lenger en det.
kan det ha noe med innkjøringen å gjøre :scratch .
har jo fått beskjed om å ikke belaste motor over 7500-8000 o/min .på varm motor og kjøre lette gir.Har fulgt dette så godt som mulig.
men jeg merket at den ikke hadde moe mer å gi når jeg var i 6 gir på ca 8000 o/min. og det var nermest flat vei.:\m/: :\m/:
Synest sykkelen bruker lang tid på oppvarming og er var for tepfall under 10 gr.c. og regn .Da går måleren ikke over kneiken på måleren ..har du noen erfaring med det.Er det normalt kansje :8-[
Jeg er bare vant til biler som er varme etter 2-3 km men her må det det dobbelte til . :dontknow
Burde få den over 100, så den kan være sperret ja.. Ikke vær så redd for å overstige det turtallet, bare sørg for at motor er varm først. 9-10.000 i korte øyeblikk er garantert ikke noe problem på en varm motor. Poenget er å ikke ligge i det området over lengre tid. Ikke ennå ;e Min er jo sperret ennå, og får den opp i 106 på det meste, og den bare vil ikke mer, myk og fin den sperren. Derimot begynner den å hoste om en ligger på maks pådrag i 102-106 i lengre tid (mer enn 5-6 sekunder)...
Spesielt ved forholdsvis lave temperaturer så bruker den en god stund på å nå full temp, jepp. Har og sett at den ikke blir varm når det er våt vegbane/regner. Ser ut til at skjermen på forhjulet er så kort at den spruter vann inn i radiator. Jeg har limt på en bit med gummiduk i bakkant av skjermen, som en skvettlapp, så får vi se om det hjelper. Satt det på i går kveld, så har ikke fått testet om det virker, ennå. Men det kommer vel en regndag om ikke så lenge... :doh Den burde jo oppnå temp for optimal drift av motor, men dette har jeg hatt (i større eller mindre grad) som "problem" på alle syklene jeg har hatt tempmåler på, så... Mye mer behagelig med sykkel som ikke har tempmåler :terge
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

fikse skrev:
AJ skrev:
fikse skrev:Hva skjer her da? Jeg skulle svare et innlegg her, og så var det slettet når jeg skulle legge inn mitt svar? :eh
mekkern skrev:var det det med 100kmh og 8000rpm og noe greier?
det leste jeg også.... :dontknow
Innlegg som er blitt borte/slettet?
Husker dere hvem som skrev det?

Ser for øvrig ikke ut som at noen av oss som er moderatorer har slettet poster i denne tråden.
Skulle ikke være noen god grunn for å gjøre det heller, vil jeg tro... :-k
Fikk faktisk kopiert hele mitt innlegg, med sitert innlegg (dessverre ikke noe post-id på den, men dog):
Duke 125 skrev:jada..En flott maskin dette ..men jeg begynner å lure på om den er sperret på farten alikevell.
Den vill ikke over 100 km/t eller 8000 o/min i 6 gir.....ingen fusk el.Går strøkent i motor ,men vil ikke lenger en det.
kan det ha noe med innkjøringen å gjøre :scratch .
har jo fått beskjed om å ikke belaste motor over 7500-8000 o/min .på varm motor og kjøre lette gir.Har fulgt dette så godt som mulig.
men jeg merket at den ikke hadde moe mer å gi når jeg var i 6 gir på ca 8000 o/min. og det var nermest flat vei.:\m/: :\m/:
Synest sykkelen bruker lang tid på oppvarming og er var for tepfall under 10 gr.c. og regn .Da går måleren ikke over kneiken på måleren ..har du noen erfaring med det.Er det normalt kansje :8-[
Jeg er bare vant til biler som er varme etter 2-3 km men her må det det dobbelte til . :dontknow
Burde få den over 100, så den kan være sperret ja.. Ikke vær så redd for å overstige det turtallet, bare sørg for at motor er varm først. 9-10.000 i korte øyeblikk er garantert ikke noe problem på en varm motor. Poenget er å ikke ligge i det området over lengre tid. Ikke ennå ;e Min er jo sperret ennå, og får den opp i 106 på det meste, og den bare vil ikke mer, myk og fin den sperren. Derimot begynner den å hoste om en ligger på maks pådrag i 102-106 i lengre tid (mer enn 5-6 sekunder)...
Spesielt ved forholdsvis lave temperaturer så bruker den en god stund på å nå full temp, jepp. Har og sett at den ikke blir varm når det er våt vegbane/regner. Ser ut til at skjermen på forhjulet er så kort at den spruter vann inn i radiator. Jeg har limt på en bit med gummiduk i bakkant av skjermen, som en skvettlapp, så får vi se om det hjelper. Satt det på i går kveld, så har ikke fått testet om det virker, ennå. Men det kommer vel en regndag om ikke så lenge... :doh Den burde jo oppnå temp for optimal drift av motor, men dette har jeg hatt (i større eller mindre grad) som "problem" på alle syklene jeg har hatt tempmåler på, så... Mye mer behagelig med sykkel som ikke har tempmåler :terge


Tusen takk!
Det var bra du kopierte den. :notworthy:
Det forsvant bare når jeg holdt på her.Sjønner ikke hva som sjedde :-k
Duke

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

:yeyeye dro sykkelen ut et par ganger på motorveien ,og det ser ut som den løsner opp litt ...fikk ivertfall 125 km/t :-$ i fritt fall og ikke noe røde lamper som lyser :yeahright
Fikk opplyst at en firtakter ikke løsner opp før etter flere tusen kilometer.
Var bortom ride i dag også for å bestille ny tank ,da den vi fikk var sprukket .. :prf
Bestilte samtidig 12v lader og ladekabel til scala rider :mk

fylte også opp tanken .8,6 liter etter 360 km ..det liker vi. :lol :lol
Da hadde jeg kjørt 24 km på reservetank.Fikk opplyst at jeg kunne kjøre 61 km til.
Sist redigert av Duke 125 den 19 aug 2011, 11:03, redigert 1 gang totalt.
Duke

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

skade på tanken ktm duke 125.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Duke

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av fikse »

Duke 125 skrev::yeyeye dro sykkelen ut et par ganger på motorveien ,og det ser ut som den løsner opp litt ...fikk ivertfall 125 km/t :-$ i fritt fall og ikke noe røde lamper som lyser :yeahright
Fikk opplyst at en firtakter ikke løsner opp før etter flere tusen kilometer.
Var bortom ride i dag også for å bestille ny tank ,da den vi fikk var sprukket .. :prf
Bestilte samtidig 12v lader og ladekabel til scala rider :mk

fylte også opp tanken .8,6 liter etter 360 km ..det liker vi. :lol :lol
Da hadde jeg kjørt 24 km på reservetank.Fikk opplyst at jeg kunne kjøre 61 km til.
125 burde jo holde det da :thumleft
0,23 på milen må vel kalles "akseptabelt" ja :prf
Det der med 4-taktere og innkjøring er en sannhet med modifikasjoner, etter min erfaring :moi: :roll Kommer helt an på hvordan den kjøres inn. Er du frisk på gassen fra første stund (etter at motor er varm, seff), så er den ferdig innkjørt etter noen få timer. Men tar man det så rolig som produsenten anviser, kan ting ta litt tid ja :knegg Såvidt jeg klarer å finne ut av er denne motoren så overdimensjonert i alle ledd at det skal godt gjøres å kjøre den for hardt inn, med unntak av for høye turtall over lengre perioder.
Det er tankdekselet som er sprukket, ikke sant? Så det bare er kosmetisk? Klarte ikke helt å se av bildet nøyaktig hvor sprekken er, men det ser ut til å bare være dekselet? :[-o<
Er det mtp øvelseskjøring du handler den Scala-saken? Hva koster slikt nå om dagen? Har en her som blir 15 til neste år, så behovet melder seg for noe som funker i fart :jada:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Busa Trond »

Det er en kjempe fin sykkel du har gitt. Liker den type godt. Da er det bare å kose seg mil etter mil. Gratulerer så mye.

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

fikse skrev:
Duke 125 skrev::yeyeye dro sykkelen ut et par ganger på motorveien ,og det ser ut som den løsner opp litt ...fikk ivertfall 125 km/t :-$ i fritt fall og ikke noe røde lamper som lyser :yeahright
Fikk opplyst at en firtakter ikke løsner opp før etter flere tusen kilometer.
Var bortom ride i dag også for å bestille ny tank ,da den vi fikk var sprukket .. :prf
Bestilte samtidig 12v lader og ladekabel til scala rider :mk

fylte også opp tanken .8,6 liter etter 360 km ..det liker vi. :lol :lol
Da hadde jeg kjørt 24 km på reservetank.Fikk opplyst at jeg kunne kjøre 61 km til.
125 burde jo holde det da :thumleft
0,23 på milen må vel kalles "akseptabelt" ja :prf
Det der med 4-taktere og innkjøring er en sannhet med modifikasjoner, etter min erfaring :moi: :roll Kommer helt an på hvordan den kjøres inn. Er du frisk på gassen fra første stund (etter at motor er varm, seff), så er den ferdig innkjørt etter noen få timer. Men tar man det så rolig som produsenten anviser, kan ting ta litt tid ja :knegg Såvidt jeg klarer å finne ut av er denne motoren så overdimensjonert i alle ledd at det skal godt gjøres å kjøre den for hardt inn, med unntak av for høye turtall over lengre perioder.
Det er tankdekselet som er sprukket, ikke sant? Så det bare er kosmetisk? Klarte ikke helt å se av bildet nøyaktig hvor sprekken er, men det ser ut til å bare være dekselet? :[-o<
Er det mtp øvelseskjøring du handler den Scala-saken? Hva koster slikt nå om dagen? Har en her som blir 15 til neste år, så behovet melder seg for noe som funker i fart :jada:

Jeg kjører svært rolig i begynnelsen og pleier og gi noen gode drag etter 30 min over kort periode.Det blir min resept ivertfall.så får det bli som det blir.
Jeg har kjøpt inn scala saken for øvekjøring ja.det er den rimeligste teamsett varianten.Den skal vist bare kunne brukes fra fører til pasasjer og max ved 10m avstand ,men den funker opp til 70m ,derfor kjøpte jeg denne,da den er mye rimeligere en de andre. og funker fra sykkel til sykkel også.. :doh :dontknow
Veldig bra lyd,ingen støy ol.
jeg betalte kr 2100 for denne varianten .de dyreste er vel over kr 3500. som går opp til 1,6 km avstand.. :prop:
Jeg montere også 12 volt sigtenner til lading, slik at jeg kan ha full kapasitet hele tiden.
Det er selvfølgelig dekselet som var sprukket .Det var sprukket under klistremerket (oppe på høyre side) at vi ikke så det før etter en stund når klistremerket begynte å rivne. :O
Duke

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

Busa Trond skrev:Det er en kjempe fin sykkel du har gitt. Liker den type godt. Da er det bare å kose seg mil etter mil. Gratulerer så mye.

:vs :vs Tusen takk!! \:D/
Duke

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Peet96 »

Duke 125 skrev:
Var bortom ride i dag også for å bestille ny tank ,da den vi fikk var sprukket .. :prf
Vet du hvor mye den nye tanken kostet?
KTM DUKE 125

Brukeravatar
Duke 125
Innlegg: 65
Registrert: 08 jul 2011, 20:07
Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
Sted: Hordaland,Bergen

Re: KTM DUKE 125 logg

Legg inn av Duke 125 »

Peet96 skrev:
Duke 125 skrev:
Var bortom ride i dag også for å bestille ny tank ,da den vi fikk var sprukket .. :prf
Vet du hvor mye den nye tanken kostet?

Det vet jeg desverre ikke!
Det er er reklamasjonsak.så det har jeg ikke brydd meg med .
Det er plastdekselet over tanken som var sprukket.
har fått time 8 sept. til service ,så får vi se om de tar å fikser skaden også :8-[
men noen lapper er det nokk :drg
Duke

Svar