cagiva mito...

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Online
mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: cagiva mito...

Legg inn av mekkern »

Straffa for å bli huka med trimmet -125 er omtrent den samma nå som å kjøre gsxr1000R og DET går jo ennå bedre da...og mindre tjangs for å bli stoppa... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: cagiva mito...

Legg inn av Bager »

Litt dyrere med en gsxr1000R enn en cagiva da :P

Online
mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: cagiva mito...

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

honda125vara
Innlegg: 6
Registrert: 15 jan 2012, 02:25
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 125

Re: cagiva mito...

Legg inn av honda125vara »

Hei ! takker for enda flere fine svar ! har ikke vært inne her på en stund! ser ut som det blir cagiva mito sp525 :thumleft
virker som en rå sykkel! råeste utseende jeg har sett såfall! :)

HONDA VARADERO 2010 mod til salgs!

kontakt meg viss dere vil bli kvitt en Mito da! :D

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: cagiva mito...

Legg inn av Andreas »

honda125vara skrev:
virker som en rå sykkel! råeste utseende jeg har sett såfall! :)
Designet til Mitoen er jo kopiert fra det mange ser på som verdens vakreste motorsykkel, så det er jo uten tvil en grom 125 :thumleft

Brukeravatar
Jontosen
Innlegg: 13
Registrert: 17 jul 2012, 14:48
Motorsykkelen din: Cagiva Mito 125
Sted: Førde, Sogn og Fjordane

Re: cagiva mito...

Legg inn av Jontosen »

Hei!
Om du endå ikkje har kjøpt deg mito, so har eg ein EVO 2 2005 modell til salgs :)

Mito er noke av det råaste av 125 eg har kjørt! Toppfarten på min uplomberte er GANSKE sinnsjuk!! :yeyeye
Ligna ikkje noke anna 125 eg har kjørt, som bla. Duke, YZF, Varadero, RS125. Einaste som kjem i nærheita var ein trimma RS :P :p

Det med at Mito har 7 gir er delevis sant. Men det er berre EVO 1 og Mk1/2 som har, om eg ikkje tar heilt feil. EVO 2 som kom i 2000, med fem eika felga og SP 525 frå 2008, har ikkje det 7. giret :)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cagiva mito...

Legg inn av Pollti »

Såvidt meg bekjent er det bare fulleffekt motorene som har 7 trinns kasse. 160 ccm kittet anbefales ikke, det er mere driftssikkert å eksperimentere med flat og doomed toppene/stempel.
En fulleffekter med 34 hk og Dell Orto 34mm forgasser er gøy å leke med men 7 gearet trenger du bare i nedover bakker :knegg

Brukeravatar
Jontosen
Innlegg: 13
Registrert: 17 jul 2012, 14:48
Motorsykkelen din: Cagiva Mito 125
Sted: Førde, Sogn og Fjordane

Re: cagiva mito...

Legg inn av Jontosen »

Nei. Du fekk dei eldre modellane, før EVO 2, med 7 trinns kasse som standar. Men det er mulig å legge inn det siste giret på EVO 2 og SP525.
Ein fulleffekts Mito (fullt SP oppsett) har rundt 37hk på bakhjulet, ikkje 34hk ;)
http://home.vrweb.de/chries/Cagiva%20Mi ... 20eng.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det 7. giret kan jo ver kjekt å ha då! Ein morsom lett dreving, men endå nokolunde behalde den råe toppfarta :D

Online
mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: cagiva mito...

Legg inn av mekkern »

Jontosen skrev:37hk på bakhjulet,
:knegg

The Evo I is identified by the 3 spoke rims and the 7 speed gearbox, grey lower panels, solid colours on the tail section.

The Evo II is identified by the 6 spoke rims and the 6 speed gearbox, solid colour lower panels, white area on the tail section.

SP525
Cagiva Mito SP525

In 2005 at the EICMA motorcycle show, Cagiva launched a limited production tuned competition version of the Mito known as the SP525. This is something of a homage to the Cagiva GP500 (C594) racing bike. The engine and several other areas have been tweaked, still displacing 125 cubic centimetres (7.6 cu in), but now producing >37 brake horsepower (28 kW) at the crankshaft.[citation needed] Front and rear fairings were modified to look more like the C594, 8-spoke forged aluminium wheels were added, while speedometer, lights and mirrors were removed to reduce the overall weight. The bike is not road-legal.

For 2008, Cagiva added the Mito SP525 road bike (not to be confused with the racing SP525 above) alongside the Mito Evo II. In terms of looks, the new bike inherits some stylistic traits from the competition SP525, essentially similar front and rear fairings.


Performance

Maximum Power:

Evolution - 24.5 kW (33 hp) @12,000 rpm[7]
Mito SP 525 ('09) - 18 kW (24 hp) @12,000 rpm[7](euro3krav)

Maximum Torque: 15 lb·ft (20 N·m)[citation needed]
Top Speed: 105 mph (169 km/h)[citation needed]
0–60 mph (0–97 km/h): 6 seconds aprox[citation n


34hk på veiva er det DU kan håpe på...
hvis du ikke innehar veldig spessiell kompetanse på porttider og produksjon av ekspansjonskammere...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jontosen
Innlegg: 13
Registrert: 17 jul 2012, 14:48
Motorsykkelen din: Cagiva Mito 125
Sted: Førde, Sogn og Fjordane

Re: cagiva mito...

Legg inn av Jontosen »

:[-X
Det der er med standar oppsett, slik alle Mitoa med skilt blir levert! :roll
Det eg meinte var med fullt SP oppsett, slik som den på EICMA 2005. Meina å huske ein kar frå 125ccsportbikes forum som viste graf frå bakhjulsmålinga han hadde med sin SP bygde mito, der han fekk rundt 37hk. Men ja, på veiva virka meir truverdig ;)

Svar