Honda CB100N 81-modell
Honda CB100N 81-modell
Hei!
Ny på forumet, er ute etter opplysninger om sykkelen min!
Jeg har kjøpt meg en veteran som jeg skal pusse opp.
Er det noen erfarne MC-brukere som har opplysninger om denne modellen, så er jeg veldig nysgjerrig!
Gjelder motorstørrelse, problemer, praktiske ting, tekniske løsninger etc.
Ny på forumet, er ute etter opplysninger om sykkelen min!
Jeg har kjøpt meg en veteran som jeg skal pusse opp.
Er det noen erfarne MC-brukere som har opplysninger om denne modellen, så er jeg veldig nysgjerrig!
Gjelder motorstørrelse, problemer, praktiske ting, tekniske løsninger etc.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Honda CB100N 81-modell
Velkommen hit Johans Det er en kjempegod liten Hånda du har fått deg, skikkelig klassikker det Slitesterk og god. Deler får du greit på wemoto.com, og den er lettskrudd og grei. Er den mye hærpa eller Eller kanskje en fin "overlevende"? Er det noe spes du lurer på? La oss få se noen bilder
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CB100N 81-modell
Velkommen hit til MCsiden.no, Johans
Hadde en Honda 90 selv på syttitallet, mens hundrekubikkeren var drømmen. Ble med drømmen, dessverre...
Hadde en Honda 90 selv på syttitallet, mens hundrekubikkeren var drømmen. Ble med drømmen, dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Honda CB100N 81-modell
Arti at det er noen som vet noe om denne sykkelen!
Jeg har tenkt å bruke den lite, kjøre til/fra jobb, småturer.
Idag er den gått 24.000 km. Det virker ikke avskrekkende..
Får sykkelen imorra, er nokså spent ja!
Jeg er jo klar over at norske myndigheter har gjort at motoren gir ca 7 Hk, men at den originalt har 11,5. Får se om det er gjort noe med motoren når jeg får den på gården..
Jeg har tenkt å bruke den lite, kjøre til/fra jobb, småturer.
Idag er den gått 24.000 km. Det virker ikke avskrekkende..
Får sykkelen imorra, er nokså spent ja!
Jeg er jo klar over at norske myndigheter har gjort at motoren gir ca 7 Hk, men at den originalt har 11,5. Får se om det er gjort noe med motoren når jeg får den på gården..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Honda CB100N 81-modell
Sekke gæren ut den der! Sønn min brukte en likedan da han var 16-18, den har vi ennå stående, delvis nedplukka
Det du kan være litt obs på er: dritt i gassern/tanken (rens tanken og gassern og monter et godt bensinfilter), dårlige stifter/kondensator og kanskje ventiltettningene begynner å bli gamle og stive så den bruker litt olje. På vår var eksosventilen brennt, så vi fikk den skiftet og setet slipt opp. Det er litt styr å få bort plomberinga for å få mer fart i den, det beste er i så tilfelle å få tak i et komplett 125 (eller større) kit.
Ellers er det en fin liten sykkel, ja den er LITEN for en voksen person
Det du kan være litt obs på er: dritt i gassern/tanken (rens tanken og gassern og monter et godt bensinfilter), dårlige stifter/kondensator og kanskje ventiltettningene begynner å bli gamle og stive så den bruker litt olje. På vår var eksosventilen brennt, så vi fikk den skiftet og setet slipt opp. Det er litt styr å få bort plomberinga for å få mer fart i den, det beste er i så tilfelle å få tak i et komplett 125 (eller større) kit.
Ellers er det en fin liten sykkel, ja den er LITEN for en voksen person
Re: Honda CB100N 81-modell
Vet!
Mn sykkeln va billig, og som veteran betale man jo nesten ingenting for å eie den!
Så jeg får se kossn det går med den framover..
Kjekt å få tilbakemelding og tips angående sykkelen iallefall!
Mn sykkeln va billig, og som veteran betale man jo nesten ingenting for å eie den!
Så jeg får se kossn det går med den framover..
Kjekt å få tilbakemelding og tips angående sykkelen iallefall!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37850
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CB100N 81-modell
Veeeel...ArcticTiger skrev: Ellers er det en fin liten sykkel, ja den er LITEN for en voksen person
Nå er vel du litt mer 'voksen' enn en god del andre voksne... er du ikke, AT?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Honda CB100N 81-modell
Bra at jeg ikke er blitt ordentlig VOKSEN enda da!
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6966
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Honda CB100N 81-modell
Hei.
Sykkelen så jo rimelig bra ut på bildet, ihverfall.
Trenger du dokumentasjon, kan du lete etter handbok til CB 125. Vær obs på at 125en finnes både som 1 og 2-cylindret.
100-kubikkern og 125-kubikkern er stort sett samme sykkel, den ble laget spesielt for Norge og noen få andre land som hadde 100ccm
grense for lettsykkel.
Er setet originalt ? Det så vedlig stort ut i forhold til resten ?
Sykkelen så jo rimelig bra ut på bildet, ihverfall.
Trenger du dokumentasjon, kan du lete etter handbok til CB 125. Vær obs på at 125en finnes både som 1 og 2-cylindret.
100-kubikkern og 125-kubikkern er stort sett samme sykkel, den ble laget spesielt for Norge og noen få andre land som hadde 100ccm
grense for lettsykkel.
Er setet originalt ? Det så vedlig stort ut i forhold til resten ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- BMWilly
- Innlegg: 184
- Registrert: 09 apr 2012, 16:29
- Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
- Sted: Elverum
Re: Honda CB100N 81-modell
Satt på en sånn på min første ferietur med mc. Var vel i 1982 tror jeg. Dro fra Steinkjer til Østersund med en fetter som pilot. Bestemte meg for å ta lappen på lett mc på den turen. Og turen gikk finfint.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]
Re: Honda CB100N 81-modell
Får sjekket setet når jeg får sykkelen.
Lure på om det finnes elektronisk tenning til denne motoren..
Noen som vet? Tips?
Lure på om det finnes elektronisk tenning til denne motoren..
Noen som vet? Tips?
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6966
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Honda CB100N 81-modell
Det skal være rart om det ikke finnes, hvis den ikke allerede har det. Samme motor produseres fremdeles i "100" varianter og brukesJohans skrev:Får sjekket setet når jeg får sykkelen.
Lure på om det finnes elektronisk tenning til denne motoren..
Noen som vet? Tips?
av mange forskjellige "kinamerker". Og av Honda ?
Så det skal ihvertfall la seg gjøre å få tak i elektronisk tenning.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 7582
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Honda CB100N 81-modell
Hvis denne er nysolgt i norge har du ikke lov til å "trimme"denne til mer enn 7hk-da blir den tung mc uansett selv om grensa er maks 15hk og 125ccm i dag..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Honda CB100N 81-modell
Huff..
Denne siste visste jeg ingenting om..
Er det mulig å omregistrere den til 11,5 Hk da??
Tenke at det kan jo ikke være så kostbart...? Det er jo en veteran..
Denne siste visste jeg ingenting om..
Er det mulig å omregistrere den til 11,5 Hk da??
Tenke at det kan jo ikke være så kostbart...? Det er jo en veteran..
-
- Innlegg: 7582
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Honda CB100N 81-modell
sjekk på trafikkstasjonen-er noe sære regler for disse "gamle 100ccm ène"
Tror det har noe med typegodkjenningen..
Tror det har noe med typegodkjenningen..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后