Hyosung, ja eller nei?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Kris »

Har en nevø med penger som brenner i lomma og jeg har fått streng beskjed om og hjelpe han med og finne en 125 :prop:

Denne står på finn men jeg har ingen aning om verken merke eller lette MC, så lurte på litt rundt denne.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35185198

Deler greit og få tak i ect?

På forhånd takk.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av lasse_hansen »

Kona hadde en Hyosung scooter 50cc for et par år siden.. Var vist veldig kurant merke da den kom.. Men på slutten når ho hadde den, så var det umulig å få tak i deler. Ingen nettbutikker som solgte deler, og importøren her i distriktet hadde gått konk, så ingen deler derifra heller..
Det var for ca 2år siden.. Vet ikke helt åssen det er nå.. Men trur jeg ville valgt et annet merke enn Hyosung, ihvertfall hvis det er samme dårlige kvalitet som det var på scooteren vi hadde..

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av mogs »

Ser ut som forhandlernettet er ganske stort her i landet. :mk
Her er importøren.. http://www.mizzuki.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingen peil på kvalitet men sykkelen har samma ramme på alt fra 125 til 600ccm så den er stor, ser det ut til.
Til den prisen ser det vel ikke så verst ut. :-k

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Pollti »

Helt klart ja ! Sjekk her : http://www.richardhyosunggvgt.com/comet ... 0650rs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eventuellt så kan du prøve korider.com (jeg liker ikke de) eller startright.com.uk . Skal du gå via Mizzuki så blir Hyosung for dyrt å eie på tross av en grei utsalgspris inntil 2011. Hyosung er i ferd med å prise seg ut av 125cc markedet i Norge etter mitt syn. At Mizzuki ikke gjør "noe" med kritikk fra mange forundrer meg litt, de gidder ikke å forsvare seg engang.
Har nok kjøpt min 3dje og siste Hyse. Kvaliteten er ok men kan kjøpes for dyrt.
Skal de bli "verdt" å eie så må PR maskineriet i gang, deleprisene må ned og bakgårdsforhandlerene må bort. Det tror jeg de ikke klarer på kort sikt og sånn som jeg ser det så er det forhandlerene som Rune Berg MC som holder liv i Hyosung i Norge og ikke Mizzuki. Hysene er greie nok hvis du vet hva du begir deg ut på. En GT 125 eller GT125R er ikke verdt stort mere enn 25000 som 1 år gammel-nypris ca 40 000. Og det er med ordentlige dekk, orginaldekk er greie på tørt men en opplevelse i skrekk kabinett på vått føre.
Bortsett fra skrikinga mi så er de OK. Hyse er forresten inngangsmerke til HD i USA. Da selges de som AZC eller noe lignende. Min dom: Ingen hyøjdare,men grei nok.
MC avisa hadde omtale av GT 250 R, de traff blinken bra.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Pollti »

Bilde

2 Hyser på tur.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Geir »

lasse_hansen skrev:Kona hadde en Hyosung scooter 50cc for et par år siden.. Var vist veldig kurant merke da den kom.. Men på slutten når ho hadde den, så var det umulig å få tak i deler. Ingen nettbutikker som solgte deler, og importøren her i distriktet hadde gått konk, så ingen deler derifra heller..
Det var for ca 2år siden.. Vet ikke helt åssen det er nå.. Men trur jeg ville valgt et annet merke enn Hyosung, ihvertfall hvis det er samme dårlige kvalitet som det var på scooteren vi hadde..
Guttungen har en 2007 Hyosung GT125R og det er ikke videre vanskelig å få tak i deler på nett - mer om det her http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t= ... sa#p112190" onclick="window.open(this.href);return false;. Så langt har jeg bare gode erfaringer med sykkelen, og det største problemet med Hyosung er vel som for alle andre mc-merker; de sktues ihjel av knøler med skiftenøkler og ubegrenset tilgang til elektrikertape fra Biltema... Er sykkelen vinterkjørt og bare vasket en gang hvert jubelår må du regne med korrosjon. Guttungens Hyse har hatt et slikt liv, men til tross for det har jeg så langt ikke hatt problemer med fastkorroderte skruer osv - alt er greit skrubart og sykkelen går så fint atte.

Hyosung er forholdsvis prisgunstige i forhold til andre lett mc'er og spør du meg får du myyye for pengene. Å snakke om dårlig kvalitet blir tøvete sett i forhold til prisen. Hadde lett kjøpt 'an... :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av mogs »

Her ser det ut som det er mye 125 for pengene, ingen vestlandskorrosjon og ikke vinterkjørt.. Godt kjøp, antagelig, selger er fra Sande. Kort veg fra deg for dere. :thumleft

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Geir »

mogs skrev:Her ser det ut som det er mye 125 for pengene, ingen vestlandskorrosjon og ikke vinterkjørt.. Godt kjøp, antagelig, selger er fra Sande. Kort veg fra deg for dere. :thumleft
+1 :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: Hyosung, ja eller nei?

Legg inn av Bager »

Kjører en sånn på kjøreskolen. Ganske god å kjøre hadde langkjøring med den og det gikk veldig fint. ingen problemer og går ganske greit.

Svar