Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Legg inn av Baltazar »

Solgte min Yamaha MT-03 og kjøpte meg en Yamaha X-max 250.

Ingen hilser på meg lenger :sorry

Ingen stopper for å prate lenger :sorry

For noen dager siden kom en gutt på ca 4 år sammen med sin far forbi meg når jeg stod utenfor butikken. Gutten " se pappa en motorsykkel", pappaen " nei det der er bare en moped".


Ser nå om jeg kan få byttet denne ut med en sykkel igjen.
Noen som har kunne tenke seg en hilse fri scooter i 250cc klassen ? Kom gjerne med bytte tilbud ;-)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Legg inn av fikse »

I hel... mann. Du har nå jaggu funnet kontrastene av 2-hjulinger på markedet :twisted

MT-en er jo full av testosteron, mens det var vel noe de glemte å dytte inn i X-max-en :lol

Men litt sånn seriøst; jeg pleier stort sett ikke å hilse på skuterne. Ikke fordi jeg ikke vil, men det er jo ingen skuterkjørere som hilser tebake :redface

Hva er det for en type sykkel du lurker etter nå da? Hva skal du bruke den til?
Pendling? Langt-kort? Motorvei, landevei, by? Asfalt, grus, gjørme, snø, is? Helårs, halvårs, solskinn? Behov for å vise deg fram, eller skal det bare funke? (det har du kanskje alt svart på, men..).

Du ser i siggen min hva jeg kjører. Det er til helårskjøring (vekt og størrelse var derfor avgjørende, HK er mindre interessant), og poenget var noe som er billig i drift, behagelig å kjøre på de smale og svingete veiene jeg kjører, og kvalitet til å holde ut saltsørpen om vinteren. Utseende kommer nederst på listen.. :thumleft Så langt tror jeg at jeg har funnet rette madammen :[-o<
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Legg inn av Hjernen »

fikse skrev:Det er til helårskjøring (vekt og størrelse var derfor avgjørende, HK er mindre interessant), og
poenget var noe som er billig i drift, behagelig å kjøre på de smale og svingete veiene jeg kjører, og kvalitet til
å holde ut saltsørpen om vinteren. Utseende kommer nederst på listen.. :thumleft :[-o<
Derfor du har PX??

Neida, her er noen fordeler;

PX'n er helt i blinken, lettere mod av eksosporter, stempel (egentlig lettere og billigere å rette feil enn på syl),
innsug og variatorer så har man en moped som GÅR au... (har hatt og trimmet masse mopeder, bla PX)
:lol :lol
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Legg inn av fikse »

Hjernen skrev:
Derfor du har PX??

Neida, her er noen fordeler;

PX'n er helt i blinken, lettere mod av eksosporter, stempel (egentlig lettere og billigere å rette feil enn på syl),
innsug og variatorer så har man en moped som GÅR au... (har hatt og trimmet masse mopeder, bla PX)
:lol :lol
Hirr-hirr :yeyeye

Njei, det var no helst NX-en eg tenkte på som en bruksykkel :-) PX-en er litt for "fin" og verdifull til at jeg vil herpe den med trimming, vinterkjøring og slekt :thumleft Akkurat denne PX-en har en nokså spesiell historie, hvor blant annet forrige og første eier av den var Oslo-politiet. (med diverse historier bak seg derfra). Så denne skal få ha et fortsatt godt liv :-k :P :p
Og så har både jeg og fruen et nostalgisk forhold til PX-ene, siden vi begge er oppvokst på 80-tallet :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Solgte opplevelsen, kjøpte fremkomstmiddel.

Legg inn av Baltazar »

Her er x-max`n.

Jeg ønsker meg en sykkel til Pendling og dagsturer, men en gang i året drar jeg på langtur i ca 10-12 dager.

Tenkte på en "skrusuki" bandit med kåpe, eller en hornet s, eller en v-storm, eller en tiger, eller noe i den dur...

Noen som vil bytte????
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar