yamaha dt plomberinger

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
JoNN
Innlegg: 12
Registrert: 19 nov 2012, 16:46
Motorsykkelen din: Kanskje en Yamaha dt125x

yamaha dt plomberinger

Legg inn av JoNN »

hei er det noen som kan oppsummer alle plomberingene som er på en yamaha dt125?
takk for svar

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av fikse »

DT125 har vært solgt i flere tiår, hvordan de er "sperret" varierer med tidsperioden de er produsert i.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

JoNN
Innlegg: 12
Registrert: 19 nov 2012, 16:46
Motorsykkelen din: Kanskje en Yamaha dt125x

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JoNN »

Yamaha dt125x (2006)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Jompa »

JoNN skrev:Yamaha dt125x (2006)
Elektronisk turtallsperre.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

JoNN
Innlegg: 12
Registrert: 19 nov 2012, 16:46
Motorsykkelen din: Kanskje en Yamaha dt125x

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JoNN »

Har hørt at toppfarta e 140 e det sant???

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Bikeridr »

JoNN skrev:Har hørt at toppfarta e 140 e det sant???
Tja, ned Trollveggen kanskje ;-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Bager »

Jompa skrev:
JoNN skrev:Yamaha dt125x (2006)
Elektronisk turtallsperre.

Det er vell noe plombe i eksosen også?

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Kawasaki »

Her,unge mann. Les igjennom dette,så er det bare å gå igang.Niema problema :thumleft Men ikke si til mor'di at det var jeg som viste deg :[-X

http://www.scrimsmustangsclassicyamahar ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ikkebike.norwegianforum.net

JoNN
Innlegg: 12
Registrert: 19 nov 2012, 16:46
Motorsykkelen din: Kanskje en Yamaha dt125x

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JoNN »

koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Bikeridr »

JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JK95 »

Bikeridr skrev:
JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!
Tror dessverre du like greit kan gi opp... :[-( :-# Jeg er selv 16 og kjører lettmc, og ser alle rundt meg skal trimme eller har gjort det, og kjører i himmelske hastigheter eller konstant på et hjul :mk Får derfor en følelse av at jeg er den eneste ungdommen her(mener ikke å kalle noen oldisser :[-X :lol ;-) ) som faktisk lar være med dette, og heller sparer det til jeg har noen år og mange tusen kilometer erfaring :thumleft :prf
Men som sagt, den yngre garde(igjen, ikke frekt ment ;-) ) har en tendens til å gjøre ting de ikke burde, og når dette innebærer høy fart på lite kjøretøy er det dømt til å gå galt før eller siden...

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av fikse »

Godt poeng JK. Dessverre ikke alle 16-åringer som er moden nok. Ser det hver dag i trafikken her jeg kjører forbi en videregående skole. Rundt 10 stk som kjører lett, kanskje 2 av de som kjører som om de har husket å skru på hodet om morningen. Hinsides mye stygge forbikjøringer i 50-sonen forbi en drøss utkjørsler med endel trafikk.
Husker meg selv som 16-åring. Var ikke så mye bedre :redface Fartsgrenser var stort sett noe irriterende greier. Nå gikk de fleste 100-kubikkere ikke så voldsomt heller den gang, vi var vel happy om vi rundet 100 og litt til...
En ordinær 125 bør da vel gå nogenlunde greit nok? Jeg kjørte jo rundt på Duke-en en tid, og det gikk helt greit det. Litt giring og gassing så gikk det å kjøre forbi og, om man planla litt :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av mekkern »

guttungen savner ikke noe fart med Hysesang 125 sin han-14,et ellerannet hk..prioriterer heller at det er billig å kjøre med og ikke høres ut som grassklipper eller mottorsag...ikke blir han stoppet av biltilsynet hele tiden ved skolen heller..

han gleder seg mer til "øvekjøreturer" med 450en til sommeren... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JK95 »

Ser det samme selv, Fikse, går tross alt på videregående ;-) :sk? Har hørt om en fra hjemkommunen som har hatt hinsides til fart på en topptrimma totaktsracer, blir skremt av å høre at de er villige til å risikere livene sine slik :-k :-# Skal ikke si jeg ikke er fristet av tanken, men norske veier er ikke bygd for slik kjøring, å da hjelper det ikke med solid mangel på erfaring heller :[-( =; Håper bare de lærer før det er for sent :prop:
Du har dessuten rett i at en 4-takt 125 holder i massevis ;-) Jeg klarer fint å holde med trafikken, selv på E6, og da kjører jeg en av de tyngste 125'erne på markedet :prf Riktig nok med et hinsides turtall :redface :knegg Men det kan bare bli bedre, kan trygt si lydpotte ragger høyt på ønskelista i år :prop: :yeyeye

Flott at det finnes noen likesinnede 16-17 åringer, mekkern :prf Kan skjønne han gleder seg, jeg får kanskje prøve mammas perle til sommeren jeg også, riktig litt borte fra de mest populære turistveiene :knegg Frykter 260-270 kilo med 1100kubikks Skruzuki GS fra -86 blir en hard overgang, men får bare ta det rolig :-)å ;-) :prf :prop: Har vært passasjer på den, og en tidobling i kubikk fra min Hysesang ga stor forskjell i kreftene :prop:

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Bikeridr »

JK95 skrev:
Bikeridr skrev:
JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja
Ska' vi seee'..
Du skal kjøre 125cc, da antar jeg at du er 16 (eller iallefall under 18), evt "gammel gubbe" med A1 på billappen (hvis sertifikat kl B tatt før 01.04.1979).
Da er det etpartre ting jeg vil ytre her.
1) Vent til du er 18 og kan kjøre mellomklasse. Da er det to land i umiddelbar nærhet hvor dette er mulig; Tyskland har fri fart på store deler av Autobahn og Polen som har én motorvei skiltet med 140 km/t (Szczecin - Warszawa).
2) Dersom du er "gammel gubbe": Ta lappen på tung, se forøvrig tredje setnining i 1).
3) GJE FAAN DIN SNØRR, BLI VOKSEN OG FÅ KJØREERFARING! DU HAR INGEN SOM HELST FORUTSETNINGER TIL Å BEHERSKE EN SYKKEL I 140 KM/T, SPESIELT IKKE PÅ NORSKE VEIER!
Tror dessverre du like greit kan gi opp... :[-( :-# Jeg er selv 16 og kjører lettmc, og ser alle rundt meg skal trimme eller har gjort det, og kjører i himmelske hastigheter eller konstant på et hjul :mk Får derfor en følelse av at jeg er den eneste ungdommen her(mener ikke å kalle noen oldisser :[-X :lol ;-) ) som faktisk lar være med dette, og heller sparer det til jeg har noen år og mange tusen kilometer erfaring :thumleft :prf
Men som sagt, den yngre garde(igjen, ikke frekt ment ;-) ) har en tendens til å gjøre ting de ikke burde, og når dette innebærer høy fart på lite kjøretøy er det dømt til å gå galt før eller siden...
Hvis det du skriver her er korrekt og du oppriktig mener det du skriver. Ja, da har du min dypeste respekt. :-)
"Alle" blir vi vel "fristet" innimellom, og selvsagt er høy fart gøy, men "alt med måte". Det kan også være dritgøy å holde fartsgrensen på "vanskelige" veier.
Jeg har hatt "lappen" i over 25 år, og har således (statistisk sett) erfaring nok. Men, likevel, det er situasjoner på veien jeg kanskje skulle vært foruten, både på 2, 4 og 6 hjul.
Mitt motto forøvrig, spesielt på 2 hjul; Alle i trafikken er ravende gale idioter, ute etter å "ta" meg, derfor innretter jeg meg etter dette og kjører/plasserer meg i henhold til dette. :-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Svar