yamaha dt plomberinger

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av MaxTron »

Nåja...
No træng vi no ittj å bit hauet av alle ungdomma som har løst til å trimme litt heller..?

Får jo litt tanka i retning av kua som ikke husker at ho va kalv, tenker også at den høye graden av pekefinger og moralpreker nok er en stor grunn til at rekruteringa i MC-miljøet er så utrulig lita.

Riktignok er det en del nye som begynner å kjøre tung sykkel kvart år, men de fleste har jo passert 40år.

Så selvfølgelig forsvinn de fleste som er litt motorinteresserte over til bilmiljøa der det er mye større og bedre miljø for trimming og også kjøring, foreksempel driftemiljøet sim er voksende.

Men er vel sånn de fleste vil ha det, gamle (stadig eldre) moraliserende gubba, les: utdøanes dinosaura...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av JK95 »

MaxTron skrev:Nåja...
No træng vi no ittj å bit hauet av alle ungdomma som har løst til å trimme litt heller..?

Får jo litt tanka i retning av kua som ikke husker at ho va kalv, tenker også at den høye graden av pekefinger og moralpreker nok er en stor grunn til at rekruteringa i MC-miljøet er så utrulig lita.

Riktignok er det en del nye som begynner å kjøre tung sykkel kvart år, men de fleste har jo passert 40år.

Så selvfølgelig forsvinn de fleste som er litt motorinteresserte over til bilmiljøa der det er mye større og bedre miljø for trimming og også kjøring, foreksempel driftemiljøet sim er voksende.

Men er vel sånn de fleste vil ha det, gamle (stadig eldre) moraliserende gubba, les: utdøanes dinosaura...
Nei, målet er selvsagt ikke å kappe hode av folk, har jo full forståelse for dem, mener bare at det er mulig å vente, samt begrense seg ;-) I tillegg høres det i dette tilfellet ut som om JoNN ikke har sykkel enda, og da går det jo ann å prøve sykkelen i orginalutførsel først? =; I værtfall synes jeg det burde være mulig, å ha et mål om å kjøre 140 km/t som fersk sjåfør er litt overmodig/idiotisk, ikke sant? :scratch :[-X Men for all del, dette er bare rådgivning, hva gutten gjør er opp til han, men også hans ansvar ;-)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Kawasaki »

JoNN skrev:koss får man yamaha dt te å gå i ca. 140km/t, viss æ får den te å gå i 140 så e fornøyd æ ja

Leste du denne linken som jeg posta igårkveld?

http://www.scrimsmustangsclassicyamahar ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mener det stod noe om at det var vanskelig å oppnå mere enn 80MPH(ca 130kmt) uten å gjøre større inngrep i motor,men at det var relativt lett klare 130.

130 er ikke mye,men det er jo en god begynnelse. :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av Bager »

140 på en yamaha dt er mer enn nok! hvis du tenker at du sitter nesten helt oppreise.. du får ganske mye luftmotstand.
Har lest om en som hadde en dt uten noe av plomber og 170cc kit og gianelli efekanlegg (som skal gi bedre toppdrag mener jeg) så hadde han lett 140 men at det ikke var lett å svinge i den farten på en supermotard.. og raskere enn det måtte du neste blåse av sykkelen.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: yamaha dt plomberinger

Legg inn av AndreasB »

Jeg hadde en Suzuki RMX, som var greit trimma.(Eksos og 70cc Athena kit) og denne gjorde 120 på flata.
Kjørte en NSR en gang, og jeg ble FLAU over hvor treig den var i forhold til "moppa" mi. Den hadde ~null drag.

Forstår det godt at folk ønsker trimme greiene jeg, det går jo dødt.. Flytter jo knapt på seg.

Noe av det morsomste med å kjøre tung er
1) Kjøre forbi der det er mulig (Man får giret ned og dratt på!)
2) Påkjøringsfelt (Heey, man kan gire ned og gi på).

Noen av de kjipeste tingene er:
- Bilister
- Kø
- Bilister
- Avkjøringsfelt (Face it, man må bremse..)
- Bilister som absolutt skal ligge i venstre felt
- Slappe fartsgrenser.. 70 på ring3? Seriøst? 80 på E6? WTF? Riktignok har E6 en strekke med 100, men 120 hadde vært en passende fart der.
-Syklistfaen'er i kondomdress.. Innfør fartsgrense for disse, og "ta" de som hele tiden kjører på rødt, og skal PRESSE seg forbi biler, bare for at bilene skal måtte kjøre forbi dem igjen.
Om en syklist kjører i trafikken, får han faenmeg stoppe når bilene gjør det. Ikke presse seg forbi på høyre side. (Jeg har forresten en fin innstilt spyler :) )

Eneste gangen jeg prøver å passe farten er steder der:
- Jeg vet det er mange gående - Problemet her enten det er bil eller sykkel er at alle overganger enten skulle vært OVER bakken, eller UNDER bakken. Aldri PÅ veien.
- Jeg vet det ofte er kontroller
- Rundt skoler etc.

Dette kommer sikkert irritere en HEL haug av dere, men jeg må innrømme at jeg skrev det fordi jeg mener det, og ikke fordi jeg ønsker å irritere noen. Skulle du derimot bli irritert, må du gjerne si din mening, men hold seriøsiteten over nivået til en 10 åring...

Svar