Kjøpe min første Lett MC

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Bager »

Jompa skrev:I ditt føerste innlegg var du ute etter enten R eller cruiser.
Hvorfor ikke starte med en"bastard" eller motard ?
Døtrene mine hadde en Dt 125x, pålitelig 2 takter, kjøregenskaper som en "voksen" sykkel, toppfart over fartsgrensa og verdens hårdeste sete.

Så kan du med den som utgangspunkt, se om du vil legge deg mere fremover eller mere laidback.
Ja, er enig der. Jeg liker meg veldig godt på min SM! har kjørt bergen kvinnherad med to stk på min sykkel, med 2 sekker, og jeg hadde ikke noe problem å gå normalt etter det.. Kameraten som satt på derimot... SuperMotard er gøy!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av LordShaft »

Når det kommer til 125ccm, er det vel få som kan måle seg med designet til Cagiva Mito eller hva den heter :-) Ja han som designet Ducati'ene designet denne først :-)

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Bager »

LordShaft skrev:Når det kommer til 125ccm, er det vel få som kan måle seg med designet til Cagiva Mito eller hva den heter :-) Ja han som designet Ducati'ene designet denne først :-)
Cagiva Mito og Sp525 e uten tvil de fineste (eller de etter 2007 har jo en liten "Grisenese" jeg ikke er så glad i) og kanskje den raskeste. (Med FP)
Men er nok ikke noe jeg ville brukt som tursykkel med tanke på sittestilling.


Hyosung GT125R er ganske fine sykler da. Kjørte en på kjøreskolen på langkjøringen og hadde ingen problem med å kjøre den i rundt 3 timer. Det er en 4-takter som går ganske bra. Jeg hadde den oppe i 104 på speedoen, og jeg hadde mer å gå på.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av ZZR-Tom »

Har kun erfaring med varadero i 125cc klassen.
Første kjøretimen eg hadde var på en slik, då skulesykkelen stod på verksted med el-feil....ja det var en BMW 650 scarver :-J

Den føltest mykje meir voksen en eg hadde trudd og dro overaskandes godt med to voksne menn på.
Komfortabel og enkel sykkel. :thumleft

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av mekkern »

Hyosung 125 comet til guttungen skal få en tann mer forran (15T) så en får ned turtall/forbruk på motorvei.
ellers så greier den 80kmh på 3 opp oslofjordtunellen m 140kg oppå... :-J
så de går da bra nok..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av JK95 »

mekkern skrev:Hyosung 125 comet til guttungen skal få en tann mer forran (15T) så en får ned turtall/forbruk på motorvei.
ellers så greier den 80kmh på 3 opp oslofjordtunellen m 140kg oppå... :-J
så de går da bra nok..
Hvordan er dette mulig? :eh Jeg tror min har orginale drev, og den bunner på 110 i 5te :dontknow

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av mekkern »

Med 15T /52T så skal den ha 122kmh vet 10500.nå slår turtallsperra inn v ca120kmh..

http://www.gearingcommander.com/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Halvardssm
Innlegg: 7
Registrert: 11 jan 2013, 23:06
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Halvardssm »

sitter å ser litt på den her, det er en 4 takter da.... noen som har noen komentarer til denne? :D
http://www.finn.no/finn/mc/used/object" onclick="window.open(this.href);return false;? ... e=39950741
takk for alle tidligere svar forresten, har ikke hatt tid til å være inne her så mye :thumleft
Er det forresten noen som vet om noen kjøreskoler i Oslo som jeg kan ta alt jeg trenger for å få lett mc lappen?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av JK95 »

Stesøtra mi har en slik CBR, og hun kjørte ifra meg :redface Kvaliteten er storartet og den ser jo bra ut :thumleft Bare ikke parker den på siden av en Hyosung, da ser den ut som en moped :lol :knegg

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av MLeikarnes »

4-takt er supre greier det!
CBR er en helt grei sykkel, men den er veldig liten... Har sottet på en CBR og det var som å sitte på en liten barnesykkel for min del, jeg kjøpte varaderoen som sto ved siden av...
Varaderoen er helt kanonbra! Min runder nå 60.000 km og skal få sin første motoroverhaling med 170cc sylindere. Jeg har jo forsåvidt gått over til 500cc, men søsteren min fikk varaderoen i konfirmasjonsgave så hun kjører rundt på den nå.
Da jeg kjøpte varaderoen hadde den gått 27.000 km og den gikk da veldig godt til å være stor og tung, jeg kunne fint holde følge med Aprilia RS125 og Yamaha WR med 180cc kit.

Tror jeg har anbefalt varadero før i denne tråden, men jeg anbefaler Varaderoen på det varmeste igjen!

Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Halvardssm
Innlegg: 7
Registrert: 11 jan 2013, 23:06
Motorsykkelen din: Ingen

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Halvardssm »

Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av MLeikarnes »

Halvardssm skrev:Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)
Jeg kjenner nesten ingen andre som har varadero, den er ikke tøff nok synes mange...

Fant denne på Finn, ser grei ut den
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35604243" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen er ikke så verst heller!
Jeg betalte 35000,- for min 2003 mod i 2008, da hadde den gått 27.000 km
Men den er ikke verdt noen ting lengre, ingen vil ha en sykkel som har gått så langt, ikke er orginal i det hele tatt...

Men denne på finn er jo 2 år eldre og da synes jeg den kanskje skulle vert litt billigere...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Captain Slow
Innlegg: 18
Registrert: 02 jan 2013, 21:37
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 Yamaha Dragstar 650
Sted: Kolbotn

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Captain Slow »

Varaderoene holder seg jo veldig godt i pris da, slitesterk motor, og super Honda kvalitet over hele :D Kan ikke annet enn å anbefale Varadero. Som å kjøre en voksen sykkel, også.

Spørs jo selvfølgelig også hvilken kategori en er ute etter, men om en ikke på død og liv skal ha en R og totakter, så er Varadero et meget godt valg synes jeg. Jeg gjorde et bomkjøp med en Yamaha YZF tidligere, og det var en skuffelse i forhold til Varaderoen, men for de som liker å ligge over tanken så.... :vs
There's cobwebs in the cobwebs, and wheels within the wheels, you can not imagine the way how I feel

Captain Slow
Innlegg: 18
Registrert: 02 jan 2013, 21:37
Motorsykkelen din: Honda Varadero 125 Yamaha Dragstar 650
Sted: Kolbotn

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Captain Slow »

MLeikarnes skrev:
Halvardssm skrev:Jeg håper på å finne en varadero selv men de er så ufattelig dyre og vanskelige å finne.... Hvis du vet om noen som har en til salgs hadde jo det vært supert! :)
Jeg kjenner nesten ingen andre som har varadero, den er ikke tøff nok synes mange...

Fant denne på Finn, ser grei ut den
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35604243" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen er ikke så verst heller!
Jeg betalte 35000,- for min 2003 mod i 2008, da hadde den gått 27.000 km
Men den er ikke verdt noen ting lengre, ingen vil ha en sykkel som har gått så langt, ikke er orginal i det hele tatt...

Men denne på finn er jo 2 år eldre og da synes jeg den kanskje skulle vert litt billigere...

Den Varaderoen har ligget på Finn lenge, for jeg ringte på den, og hadde tenkt å dra dit for å prøve den, før jeg kjøpte min. Det er gjort mye med den står det, så den burde være i bra stand :-)
There's cobwebs in the cobwebs, and wheels within the wheels, you can not imagine the way how I feel

Trikr
Innlegg: 4
Registrert: 05 nov 2012, 08:39
Motorsykkelen din: Triumph ST 955i 2000

Re: Kjøpe min første Lett MC

Legg inn av Trikr »

Hopper litt seint inn i diskusjonen men ville bare nevne at Honda NSR er en veldig god første sykkel. Jeg hadde en slik for 13 år siden. Jeg kjørte den i to år og var veldig fornøyd.
Driftsikker, artig å kjøre og relativt sprek. NSR125 er totakter og en del sprekere på aks enn de nyere CBR 125. NSR125 er størreog ser mer ut som en skikkelig mc, CBR125 ser ut som en moped i forhold.. De gikk ned flere størrelse og samtidig ned på dekkdismensjon når de gikk over til CBR av en eller annen grunn.

Jeg har forøvrig og en venninne som har hatt en varadero i noen år nå og som er veldig fornøyd med den. Varaderoen ser jo faktisk ut som en tyngre sykkel og hvis det betyr noe for for deg.
"Obey gravity, its the law!"

Svar