Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Forum for fulleffekt tung-MC
Nadeem shahzad
Innlegg: 3
Registrert: 03 jun 2019, 11:36
Motorsykkelen din: Yamaha bolt xv 950 r

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Nadeem shahzad »

AJ skrev: 03 jun 2019, 11:55 Heisan Nadeem shahzad :vs .
Velkommen til oss her på MCsiden.no :thumleft.

Som du ser har jeg redigert litt på innlegget ditt. Lagt en del av overskriften i selve innlegget og gjort overskriften kortere.
Regner med at dette er greit for deg.

Så håper jeg du får mange kloke og gode svar :) .
Takk for hjelpen
Hadde helt glemt innlegget 👍🏿🌈🙏🏽

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av FredrikE24 »

Nadeem shahzad skrev: 07 jun 2019, 00:28 Jeg hadde min første lang tur.Jeg startet fra Oslo,og kjørte fjellveier ,Kongsberg ,Haukeli,Hovden ,evje,og turen endte
Til Kristiansand .
Det var litt av en tur.Jeg ble sliten i rumpa,og beina.Så jeg må nokk forandre lit på bolten for å få maks kjøre komfort .
Hva anbefaler ekspertene her inne?
Takk for gode innspill 👍🏿
Etter en slik tur er det nok relativt normalt å kjenne ubehag i baken. Man blir herdet etterhvert!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Bjerknez »

Enig.

Man kan ikke forvente at en tur på to hjul over slike distanser kan fullføres uten at man får noen såre muskler her og der.

Eric76
Innlegg: 2
Registrert: 27 mar 2020, 08:51
Motorsykkelen din: Yamaha XVS950CU
Sted: Larvik

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Eric76 »

Hei – jeg er ny på forumet, men har interessen for samme sykkel så jeg tillater meg å «kaste meg inn» på tråden. Håper trådstarter ikke har noe imot!

Mann (44) fra Larvik, tok lappen i fjor og ser etter første sykkel for årets sesong. Jeg vil bruke sykkelen litt til jobb, men mest på tur. Utgangsbudsjett rundt 100-125k, men litt flex. Jeg har det nok ikke så veldig travelt på veien, men synes jo det er litt gøy når man kan «rulle ut av svingen» med ok gasspådrag.

Har kikket på og kjørt Iron 883, men opplevde at HD’en var veldig strupet og det ble mye giring opp og ned når farten lå mellom 50-70 km/t og det var trafikk. Har også kjørt en Yamaha XSR900 og det var jo en helt annen sykkel (på alle måter), men det er nok ikke den sykkelen jeg ender opp med - det jeg likte gasspådraget fra bunn… Skolesykkelen var en MT07, men har lyst på noe mer retro, ikke så mye "naken".

Jeg liker look’en til 950R, men det var utrolig behagelig å kjenne bunnfradrag og slippe hele tiden giring opp og ned (XSR900). Er 950R en sykkel som har beholdt looken til Iron 833, men som har bedre pådrag og hvor man kan ligge lengre på samme gir? Svaret kan jo løses enkelt med prøvekjøring, men på Speed Sandefjord har de ingen demomodeller og de syklene som ligger på Finn ligger et stykke litt unna….

Kanskje noen på forumet kan dele erfaring og innspill? Takk!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Bjerknez »

Jegville kjøpt Bolten når som helst fremfor Iron vertfall. Mitt intrykk av den HD'en jeg kjørte som kun var 4 år eldre enn cruiseren jeg hadde som første sykkel var at dne var fullstendig utdatert i forhold. Nå var Yamahaen noen år nyere, men den var bedre på absolutt alt, uten tvil. Tross at HD'en hadde 250 kubikk mer, var den langt dauere, bremsene var elendige og den vibrerte noe ut av helvete. Clutchhendel var svintung (i forhold) og sykkelen føltes javnt over både tyngre og daffere.

For meg er det kun et argument for å velge HD og det er image. Ikke noe mer.

Men nå har jeg kun erfaring fra EN HD som var tilnærmet lik den jeg hadde. Kan være at andre HD'er er langt bedre.

Men erfaring med Bolten har jeg altså ikke. Jeg bare anntar ut fra magefølelse at dette er en mer gjennomført sykkel. Bedre kvalitet, bedre service nettverk og generelt bedre på det meste, hvis jeg skal gjette.

Eric76
Innlegg: 2
Registrert: 27 mar 2020, 08:51
Motorsykkelen din: Yamaha XVS950CU
Sted: Larvik

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Eric76 »

Da kan jeg melde inn at sykkel er kjøpt og at det endte opp på en 2015 Bolt. De første turene har vært helt herlige og synes den drar langt bedre enn Iron 883 og er ellers i topp stand. Jeg skal en tur innom Speed for å bytte dekk og ta en service - da bør alt være ship shape!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Bjerknez »

Eric76 skrev: 05 jun 2020, 12:39 Da kan jeg melde inn at sykkel er kjøpt og at det endte opp på en 2015 Bolt. De første turene har vært helt herlige og synes den drar langt bedre enn Iron 883 og er ellers i topp stand. Jeg skal en tur innom Speed for å bytte dekk og ta en service - da bør alt være ship shape!
Ja, det gjør den også. I følge en Youtube video jeg så tidligere. HD er støpehjernskomfyr :thumleft :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen med Yamaha bolt xv 950 erfaring?

Legg inn av Bjerknez »

Her er videoen. Bolten regelrett parkerer Harleyen i aksellerasjon.


Svar