Moto Guzzi gir slett ikke de gode gamle luftkjølte modellene noen stemoderlig behandling samtidig som nye modeller basert på den nyuviklede væskekjølte motoren.
Og det synes i hvert fall
jeg er veldig bra.
V85TT er jo en ganske ukomplisert modell med en avansert motor, ellers ville den ikke passert de nye utslippskravene.
Avansert motor, men likevel enkel siden den kun har fire ventiler tilsammen og ingen væskekjøling og dermed heller ingen vannpumpe, kjølevæske og radiator.
V85TT har faktisk heller ingen oljekjøler. Og det er egentlig ganske imponerende!
Nå har modellen gjennomgått en fornying som har resultert i at motoren på 853 kubikk har fått økt effekten fra 76 til 80HK takket være variable ventiltider.- Maksturtallet er økt og det samme har momentverdiene.
Sykkelen har også fått noen endringer i rammen bl.a. passasjerhåndtakene og festene til sideveskene.
Varme i salen skal visstnok også være standard på nye Travelmodellen.
Nytt og større TFT display og bryterpanel er også på plass. Samme med kurveABS og ny høydejusterbar vindskjerm.
Og noen har påstått at sykkelen også har quickshifter, men det må jeg si jeg tviler på at den har.
Men kan være jeg tar feil. Skal bli interessant å øse hele spec.lista når den endelig foreligger.
Spennende nyheter!
Mer å lese her:
https://www.rideapart.com/news/694988/2 ... 5tt-range/