Erfaringer med BMW GS850r

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
EAnde
Innlegg: 3
Registrert: 15 mai 2024, 18:49
Motorsykkelen din: Holder på med førerkort

Erfaringer med BMW GS850r

Legg inn av EAnde »

Hei,
Titter litt på en GS850R Touring sykkel. Det er en 1999 modell som har gått 150.000km(!)
Er disse syklene solide og godt skrudd sammen. Den har gått langt, men blitt tatt godt vare på. Noe å vurdere eller styre unna?

kaLARSnikov
Innlegg: 226
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Erfaringer med BMW GS850r

Legg inn av kaLARSnikov »

Så vidt meg bekjent så skal disse være ganske driftssikre. Det eneste jeg har hørt om med disse er at man kanskje bør koste på litt service på kardangen hvis man ikke vet at det har blitt gjort, samt alt det vanlige på gamle sykler som at diverse gummi og slanger kan nærme seg tid for utskifting om det ikke er gjort underveis av tidligere eiere.

Vil tippe den selges rimelig og da er det jo også tilsvarende lav risiko.

Når det er sagt så prøvekjørte jeg en slik en for et par år siden og den "vibbet" rett og slett ikke med meg i det hele tatt. Oppfattet den som litt kjedelig og sjelløs, samt at jeg personlig takler ikke blinklyskontrollene på gamle BMW-er...

Det skal også nevnes at dette er akkurat samme sykkel som R1100GS bare med ca. 10 hestekrefter og 20 newtonmeter mindre, men ellers helt lik inkludert samme vekt. Av åpenbare årsaker er det derfor mange som foretrekker "storebror", men de koster naturligvis også litt mer.

I denne prisklassen ville jeg nok heller vurdert en førstegenerasjons Suzuki DL650 V-Strom. Den syns i alle fall jeg var morsommere og mer lettkjørt enn R850GS som nå også var grunnen til at jeg har kjørt V-Strom de siste to årene.

Svar